Rockstar utesluter inte Red Dead Redemption 2 för PC/Windows

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Rockstar utesluter inte Red Dead Redemption 2 för PC/Windows

När Rockstar frågas ut om en eventuell PC-version av kommande Red Dead Redemption 2 är svaren något kryptiska, men innebär att en framtida lansering för PC/Windows inte kan uteslutas.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Då får vi hålla tummarna!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2005

De kan börja med att göra en port av 1:an....

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Det hoppas jag. Kommer inte lägga en krona till på konsol sedan man fick den i baken av Sony genom att släppa en pro-version efter att man köpt vanliga ps4an...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2013

Känns så jävla dåligt att de kommer undan med att släppa på PC senare. Jag kan inte tänka mig en annan anledning än det handlar om pengar..

Klicka på citera när du ska svara någon!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010

Den kommer nog efter att alla redan har tröttnat på spelet.

Skrivet av Tickles:

Det hoppas jag. Kommer inte lägga en krona till på konsol sedan man fick den i baken av Sony genom att släppa en pro-version efter att man köpt vanliga ps4an...

Där det är så skönt med pcn att något liknande aldrig inträffar.

Skrivet av Treant:

Känns så jävla dåligt att de kommer undan med att släppa på PC senare. Jag kan inte tänka mig en annan anledning än det handlar om pengar..

Självklart är det just en pengafråga. Gta och red dead redemption 2 är två givna köp till konsoler, när den marknaden börjar bli mättad ja då börjar de med pc. Flera som har köpt konsol kommer då även köpa pc versionen.

Gått över till enbart Google Chromebook på klientsidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Feb 2002

Hoppet ökade ett lvl nu iaf.

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 8700K | Asus Prime z370-a | 32GB | Asus GFX | Samsung 970 m.2 250 + 1000 | Asus 27´ 1440p 165hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Som vanligt så är rockstar 2 år sena med PC versionen för att maxa försäljningen på konsol och sen när det säljer sämre 2 år efter när den väl släpps på PC så använder som siffrorna som indikation/ursäkt till att inte utveckla för PC. Men när alla redan har köpt spelet till konsol så är det inte så konstigt om försäljningen till PC är lite sämre. Det märks att rockstar är ett gäng konsolbönder.

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/bench/kf0pzs/1
Radeon Vega64.
OLD""Socket 2011: Gigabyte GA-X79-UD3, intel 3820 3,6 ghz
Radeon Sapphire 7970 OC.""

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2014

Köpte en PS4 Pro för lite exclusives och RDR2. Är riktigt nöjd med köpet men längtar tills jag kan spela spelet med mods i framtiden!

CPU: i7 7700K @5.0GHz | GPU: Asus STRIX GTX 1080 Gaming 8G | MOBO: Asus STRIX Z270F | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz | CPU Cooler/AIO: NZXT Kraken X62 | SSD: Kingston HyperX 240GB | HDD: Seagate Barracuda 3TB 7200RPM | Chassi: Phanteks Entho Evolv ATX Tempered Glass Galaxy Silver | Annat: CableMod Black/White Sleeved Cable Kit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Dec 2012

Vem fan vill sitta på 30 fps och spela på? :/ sjukt att de kan sätta den spärren på en modern konsol. Håller mina 4 tummar hårt om att de släpper PC-version senare.

CASE: Fractal Design Define R5 Black MOBO: MSI X370 GAMING PRO CARBON CPU: AMD Ryzen 5 1600X 3.6 GHz 19MB CPU COOLER: Noctua NH-D15 RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX M.2: Samsung 960 EVO 250GB SSD: Samsung 840 EVO Series 120GB SSHD: Seagate Firecuda 4TB (2x2TB) 7200rpm 64MB OS: Windows 10 Pro 64-bit GPU: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW Gaming PSU: EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2002

Rockstar har viktigare prioriteringar än PC versionen:

https://www.fz.se/nyhet/277870-rafflande-spelmekanik-red-dead...

Intel Core i5 8400 * Corsair LPX 16GB 3000MHz * MSI Z370 GAMING PLUS * MSI GTX 1080 Gaming @2000/11800MHz * Samsung 850 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 500GB * Fractal Design Meshify C TG * Corsair RM750x

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2001

Det är ju fullkomligt självklart det kommer till PC den här svängen. Finns inga stora tekniska förhinder att porta och det är alldeles för många miljoner att tjäna. 5-9 månader efter konsolsläpp lär det bli.

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
Palit Jetstream X 1080 ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Tickles:

Och det kommer aldrig nya PC komponenter som råkar vara bättre än dom gamla?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av oqvist:

Det är ju fullkomligt självklart det kommer till PC den här svängen. Finns inga stora tekniska förhinder att porta och det är alldeles för många miljoner att tjäna. 5-9 månader efter konsolsläpp lär det bli.

Pcförsäljningen påverkar konsolförsäljningen. Rockstar tror att genom att vara tröga till pc så får de in mer pengar genom att konsolförsäljningen blir så hög. Det lär väl hända exakt samma sak med GTA6? PC spelarna fick väl GTA 5 när nästan alla rean var tröttna på spelet.

Angående Red Dead Redemption 2 så kommer jag köpa det på release, jag hade dock hellre köpt nintendo switchversion om det fanns. Det handlar om hurvar man ka spela.
Sitta vid datorn gör man så mycket, spel är skönare i sängen. Men med switch så hade man kunnat spel till och från jobbet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av oqvist:

Fanns det några stora tekniska förhinder att porta ettan?

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2003

Jag skulle inte bli förvånad om spelet först kommer släppas till nuvarande generation av konsoler, sen till nästa generation som inte är allt för långt borta och till sist till PC för att kunna sälja det 3 gånger.

Gigabyte Z270x Gaming 7 | Intel Core i7 7700K | Corsair 16GB (2x8192MB) | Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III | 2x Samsung 840-Series 250GB | Samsung 850-Series 500GB | HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av Roger W:

Fanns det några stora tekniska förhinder att porta ettan?

Jo de kom ju samtidigt med 360 launchen de klanta sig lite där misstänker jag.

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
Palit Jetstream X 1080 ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Märkligt det första aldrig kom till pc så varför ska tvåan?

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av Naxos:

Och det kommer aldrig nya PC komponenter som råkar vara bättre än dom gamla?

Jodå. Men då behöver man inte köpa en helt ny burk

Chassi: Corsair Obsidian 800D Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING
CPU: i7 6700K @ 4.7Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 2800Mhz CL14
GPU:
ASUS STRIX GTX 1080 DCUIII Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tagentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: Logitech G633 Kylning: 5X Noctua NF-P12 120mm Skärm: Eizo Foris FS2333-BK Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Aug 2005

Märkligt att sony och Microsoft ej ställer som krav på minst 60fps på spelen som släpps till deras konsoler. Får ju konsolen att verka kass annars.

• i7 2600k @ 4.4 • 32GB Ram • Nvidia 1080 • 2x ssd raid 0 •
• Sound Blaster z • silent base 800 • Windows 10 • 2560 x 1080 •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av HazZarD:

Märkligt det första aldrig kom till pc så varför ska tvåan?

Red Dead Redemption koden är tydligen en mardröm och de fick knappt ihop koden. Därför du inte har sett någon re release på det till Ps4, Xbox One eller PC.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

July 2, 2013
" “Hey Rockstar, I'm curious whether you are planning on releasing GTA V on the PC...” – received via Mouthoff

The only versions of the game that we have announced are for the Xbox 360 and PlayStation®3 which are set for a September 17th worldwide release. We don’t have anything to share about the possibility of a next-gen or a PC platform release at this time and we are completely focused on delivering the best possible experience for the consoles people have right now."
https://www.rockstargames.com/newswire/article/50871/asked-an...

September 12, 2014
"Rockstar Games is proud to announce that Grand Theft Auto V will arrive on the PlayStation 4 and Xbox One on November 18, 2014 with the PC version to follow January 27, 2015."
https://www.rockstargames.com/newswire/article/52308/grand-th...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vimmerby
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Tickles:

Herregud alla spel går att spela på PS4an. Finns inget Pro exklusivt vad är ditt problem ? Är det ditt behov att ha den senaste konsolen som är jobbigt ?

Varför är det så jobbigt för folk med valfrihet ?!?

Jag förstår bara inte...

Intel 8086k Delid@5.15,Kraken X62,Asus ROG STRIX Z370-I,32 GB GSKILL LED@CL14@3740,Evga 1080ti Black, 256gb 950 Pro, Intel P600 1TB, Ghost S1, Dell UP3218K,HP OMEN 35

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vimmerby
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av kakan86:

Märkligt att sony och Microsoft ej ställer som krav på minst 60fps på spelen som släpps till deras konsoler. Får ju konsolen att verka kass annars.

de flesta vet inte hur 60 fps känns och märker därför inte skillnaden.

Intel 8086k Delid@5.15,Kraken X62,Asus ROG STRIX Z370-I,32 GB GSKILL LED@CL14@3740,Evga 1080ti Black, 256gb 950 Pro, Intel P600 1TB, Ghost S1, Dell UP3218K,HP OMEN 35

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

Man kan ju hoppas att det bara är ett sätt för Rockstar att försöka få folk att köpa det till konsol först genom att ge tvetydiga svar för att sedan släppa det till PC ändå. Känns ju som ekonomisk galenskap från delas sida att inte låta alla PC-spelare slänga pengar på dem... Får säga att detta velande tär lite på min inställning till Rockstar (eller Take Two, för den delen).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ösmo
Registrerad
Jun 2002

Jag kommer aldrig köpa en produkt av någon som prioriterar bort PC vid release, varken nu eller i framtiden. Som tur är finns det en uppsjö andra roliga spel man kan spela istället

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av kakan86:

För att det med en viss bestämt hårdvara skulle resultera i att de får dra ner på annat för att få denna fps. Tillverkare som är intresserad av höga försäljningssiffror gör den balans som de anser är bäst. Majoriteten av alla spelar väl på väldigt låga ftps, speciellt om man tar med mobiltelefonspelen och de klagar inte så mycket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Orfi:

Jag kommer aldrig köpa en produkt av någon som prioriterar bort PC vid release, varken nu eller i framtiden. Som tur är finns det en uppsjö andra roliga spel man kan spela istället

Då har du redan gått miste om ett av de bättre spelen, Red Dead Redemption. Skyll dig själv.

Crucial Ballistix Tactical 16GB 2750Mhz ■ Asus Z170-A ■ MSI GTX 1070 Gaming X ■ Intel i5 6600k 4.5Ghz
be quiet! Pure Rock ■ Samsung EVO 850 250GB
FD Define S ■ EVGA Supernova G2 650W
Seagate 7200RPM 1TB ■ Ducky ONE G&Y PBT, MX Blue ■ Logitech G403
BenQ 24" XL2430T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Aug 2007

Så från kommet till PC till "Rockstar utesluter inte Red Dead Redemption 2 för PC/Windows"
låter bra...

CPU: i7 3770k@4,50Ghz MB Z77X-D3H RAM: 16GB@2133mhz (10-12-11-27 2T)
GPU: 980Ti@1404,8 HDD: 4st MLC 1st TLC and 2st HDD for random: FD-PSU-TS2B-800W. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Via to Z-2300 for VOIP. http://valid.x86.fr/nf1u3d https://www.techpowerup.com/gpuz/gxryb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Aug 2007

@Palme_570:
Och får huvudvärk av 48fps på en 50hz kamera med artificiell motion blure. Hobbit host. Fast jag tillhör dem som gillar att inte få huvudvärk av 12 18hz. Eller nästan 15hz ggr2 på ntsc.

Edit:
@Orfi
Tur det, då kan vi räkna bort. Steam, Origin, GOG, Sega, Nintendo, MS, Google och några fler. Samt alla crowd fouding. Så Risk2? Aj da Hasbro, svårt igen.

Vart sugen på 2an då jag inte spelat ettan men om det bli ps4 xbone så får det vara.

Edit2:
@Orfi
Du kör ju iofs på en cromebook så lite svårt att köpa något av spelen till den. Även om du betalade för vad google sa de skulle leverera.

CPU: i7 3770k@4,50Ghz MB Z77X-D3H RAM: 16GB@2133mhz (10-12-11-27 2T)
GPU: 980Ti@1404,8 HDD: 4st MLC 1st TLC and 2st HDD for random: FD-PSU-TS2B-800W. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Via to Z-2300 for VOIP. http://valid.x86.fr/nf1u3d https://www.techpowerup.com/gpuz/gxryb