Permalänk
Medlem

Köpa ny gaming-dator

Tjena clockers!

Ska köpa ny gaming-dator, men kan inte mycket. Har inga delar sedan innan så behöver allt nytt. Har här satt ihop en dator som jag tror är helt OK, vad säger ni? Finns det några delar man borde byta ut mot något annat med bättre prestanda för pengarna? Är det ett passande bra moderkort?
Priset som den har hamnat på är nog max jag vill lägga, kan gå upp lite kanske.

Vill spela de nya krävande spelen, så som pubg och bf 5, och ha så hög fps som möjligt men behöver inte köra på höga grafikinställningar.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11819772/

Permalänk
Medlem

@Esquat: Du måste ha DDR4 Ram.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

som tidigare talare, byt till rätt minnen, sen hade jag nog haft lite is i magen och väntat på att t.ex. 1080 går ner i pris, alternativt 980TI, tror det kan vara mer prestanda per krona
och SSDn är kanske i minsta laget, om du inte har med HDD från andra riggen

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool