Permalänk

Ny dator! Behöver hjälp!

Hejsan jag köpte mig nya dator delar ifrån komplett. Har suttit hela eftermiddagen och skruvat. Nu har jag fått ihop allt men lyckas inte få igång den.
Suttit och letat efter front panelsladdarna. Kan bara hitta 3 st (reset sw, h.d.d led+-, power sw) och en HD audio kabel.
Chassit är ett phanteks eclipse p400

Och när jag tittar på mitt gamla chassi så hittar jag 4 st alla samma som ovan och sen power led +-.

Såg också att jag va tvungen att koppla på en till strömsladd på moderkortet och hittade bara en ifrån nätagget som det stod cpu på. Generar den kabeln ström eller måste det va någon annan?

Skriver ifrån mobil så ber om ursäkt ifall det är felstavat!

Permalänk
Medlem

Kolla manualen för moderkortet på vilka pins reset sw, h.d.d led+-, power sw & HD Audio ska kopplas.
Angående power led +- så har jag för mig att den använder en vanlig sata ström till det, för att kunna driva RGB detaljerna. Så var det iaf i p300 när jag byggde sonens dator.
Till moderkortet ska du ha 24-pin, & troligtvis 8-pin till CPU. Glöm inte att koppla in CPU FAN också.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Skrivet av maskeradmannen:

Kolla manualen för moderkortet på vilka pins reset sw, h.d.d led+-, power sw & HD Audio ska kopplas.
Angående power led +- så har jag för mig att den använder en vanlig sata ström till det, för att kunna driva RGB detaljerna. Så var det iaf i p300 när jag byggde sonens dator.
Till moderkortet ska du ha 24-pin, & troligtvis 8-pin till CPU. Glöm inte att koppla in CPU FAN också.

Jag har tittat och följt manualen i över en timme nu men det funkar inte, datorn får ström för både moderkortet och graffekortet lyser när jag kopplar in strömsladden...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är det som inte funkar? Allt lyser och snurrar, men ingen bild?
Vad är det för komponenter?
Har du kollat att alla kablar, minnen etc sitter ordentligt?
Provat sätta display kabeln från grafikkortet till moderkortet istället och se om du får bild med den CPU-integrerade grafiken?

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Skrivet av maskeradmannen:

Vad är det som inte funkar? Allt lyser och snurrar, men ingen bild?
Vad är det för komponenter?
Har du kollat att alla kablar, minnen etc sitter ordentligt?
Provat sätta display kabeln från grafikkortet till moderkortet istället och se om du får bild med den CPU-integrerade grafiken?

Moderkort: asus prime z720-p
Nätagg: corsair cx750m
GPU: geforce gtx 1060
Ram: corsair vengeance lpx 16gb 2666mhz
Ssd 250gb märke okänt.
Den går inte igång alls den gör inte ett ljud ifrån sig när jag trycker på powerknappen, fläktarna går inte ens igång.
Alla komponenter sitter fast.
Provat och vända på alla pins till startknappen med texten innåt och med texten utåt enligt manualen. Dock bara på dem utan +-.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Jonssooon: Vad har du för CPU?

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Skrivet av Tenchi:

@Jonssooon: Vad har du för CPU?

Den glömde jag bort😁 i5 8600k

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenchi:

@Jonssooon: Vad har du för CPU?

Skrivet av Jonssooon:

Den glömde jag bort😁 i5 8600k

Skickades från m.sweclockers.com

Dank! Där har vi det. 8:e gen intel kräver 300 chipset. Förslagsvis Z370 till den prollen, eftersom den stödjer överklockning.
Packa ihop moderkortet snyggt med alla tillbehör och gå tillbaka till butiken och be att få lämna tillbaka, och skaffa ett Z370 istället.
Trist, men sant :/

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk

Aj då! Synd att man inte tittar sånt innan! Då äre ju bara att skicka tillbaka till komplett då:) tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com