Skum delay efter man trycker på startknappen?..

Permalänk
Medlem

Skum delay efter man trycker på startknappen?..

Tjena på er clockers! Som rubriken lyder så har jag ett litet skumt problem.
Har byggt ihop flertalet datorer nu igenom åren både till mig själv och alla bekanta runtomkring mig men nu när jag byggde ihop mitt nya bygge (7700k, asus maximus ix formula, 1080ti) så har jag fått som en skum delay när jag trycker på min startknapp på burken, tar cirka 1-1,5 sek innan dator reagerar och bootar. Min fråga är behöver jag vara orolig för någonting? Har kollat så chassikablarna sitter i rätt i moderkortet. Tänker bara ifall någon annan här på forumet har sett något liknande genom åren? Mvh Rasmus :)!

Permalänk
Medlem

Tror inte de min dator tar ca 4 sec för att reagera när jag trycker på starten har en ASUS ROG ZENITH EXTREME enligt manual om jag fattar den rätt är det en säkerhets start den har ska gå att stänga av men jag bryr mig inte.
Tror den checkar spänningen innan den startar

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz