Skum delay efter man trycker på startknappen?..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

Skum delay efter man trycker på startknappen?..

Tjena på er clockers! Som rubriken lyder så har jag ett litet skumt problem.
Har byggt ihop flertalet datorer nu igenom åren både till mig själv och alla bekanta runtomkring mig men nu när jag byggde ihop mitt nya bygge (7700k, asus maximus ix formula, 1080ti) så har jag fått som en skum delay när jag trycker på min startknapp på burken, tar cirka 1-1,5 sek innan dator reagerar och bootar. Min fråga är behöver jag vara orolig för någonting? Har kollat så chassikablarna sitter i rätt i moderkortet. Tänker bara ifall någon annan här på forumet har sett något liknande genom åren? Mvh Rasmus :)!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

Tror inte de min dator tar ca 4 sec för att reagera när jag trycker på starten har en ASUS ROG ZENITH EXTREME enligt manual om jag fattar den rätt är det en säkerhets start den har ska gå att stänga av men jag bryr mig inte.
Tror den checkar spänningen innan den startar

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved