Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Roxxer strand
Registrerad
Dec 2009

Han har gjort det själv!!! MAN SKA INTE FUSKA

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Roxxer:

Han har gjort det själv!!! MAN SKA INTE FUSKA

Vem? jag?

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Fan vilka j***a svin det finns asså! Blir så förbannad av att läsa den här tråden, hoppas det löseri sig för dig ts.

☢ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎥 Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 HTC U11+
🎧 Cowon Plenue J • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Verkar ju helt sinnes sjukt att man inte kan lyfta en ban från en konsol när den sålts vidare.
(Själv slänger jag ut folk som weenar över allt och alla snabbare än blixten då jag kör egen server...)

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Det är farligt att leva, dödligheten lär vara 100%

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Valde att ta de 1500kr jag erbjöds. Försökte förvisso höja det lite men säljaren kunde visst inte swisha mer p.g.a. ont om pengar.

Ska nu se om det på något sätt går att lyfta bannen genom att själv betala av skulden, verkar dock inte gå att betala av skulden om man inte är den som orsakat den (vilket även det är konstigt kan jag tycka). Annars blir det att sälja allt för förhoppningsvis 2500kr, går ju trots allt att uppdatera spel så bör ju finnas någon som vill köpa den för att spela offline.

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Benq123456789:

Valde att ta de 1500kr jag erbjöds. Försökte förvisso höja det lite men säljaren kunde visst inte swisha mer p.g.a. ont om pengar.

Ska nu se om det på något sätt går att lyfta bannen genom att själv betala av skulden, verkar dock inte gå att betala av skulden om man inte är den som orsakat den (vilket även det är konstigt kan jag tycka). Annars blir det att sälja allt för förhoppningsvis 2500kr, går ju trots allt att uppdatera spel så bör ju finnas någon som vill köpa den för att spela offline.

Skönt att höra att du fick lite upprättelse även om han inte hade möjlighet att gå hela vägen. Jag hade troligtvis gjort samma sak, och sen sälja allt och försöka få så liten förlust som möjligt.
Summan känns för liten för att dra igång nån rättslig process.
Att en konsol inte ens går att "betala av" för att få upplåst av någon annan låter ju helt sjukt!
Hur f*n tänkte SONY med hela ban-systemet..

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av maskeradmannen:

Skönt att höra att du fick lite upprättelse även om han inte hade möjlighet att gå hela vägen. Jag hade troligtvis gjort samma sak, och sen sälja allt och försöka få så liten förlust som möjligt.
Summan känns för liten för att dra igång nån rättslig process.
Att en konsol inte ens går att "betala av" för att få upplåst av någon annan låter ju helt sjukt!
Hur f*n tänkte SONY med hela ban-systemet..

Inte bara Sony som bannar consoler,det gör även Microsoft med Xbox one

Antec P180 i7 920 4.2GHz Asus p6tSE 24GB Zotac GTX 470 Tagan BZ800W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Fulburken:
| I9 9900K
| Asus ROG Strix Z390-I Gaming
| Asus RTX 2080 Strix OC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Tickles:

Hade ju varit soft annars att anställa någon pundare för ett par tusenlappar och sedan börja storhandla... *Men jag har inga skulder!* Men, det är ju en sak när det gäller pengar, en annan när det som i detta fall gäller rena fånerier, men juridiskt borde det räknas som samma om detta innebär en förlust för tredjepart(?) (eller?)

Fast hade onekligen varit intressant om någon bestämde sig för att prova detta fåneri och få till en tvingande dom mot företagen i fråga i sådanahär fall, jag hoppas verkligen att de som skapat detta system får ordentligt på käften.

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

kan man ens logga in på psn store om den är bannad? rätt så värdelöst försöka sälja den ens vidare, isf får du skriva den e bannad o det enda den kan duga till är solo spel för en billig peng...

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2005

@Benq123456789:

Vad är anledningen till att du ska få 1500 kr? Är det för att gottgöra dig för den saknade funktionaliteten, eller ska han köpa tillbaka konsolen? Om han ska köpa tillbaka den kanske du inte ska sälja den vidare...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av HazZarD:

kan man ens logga in på psn store om den är bannad? rätt så värdelöst försöka sälja den ens vidare, isf får du skriva den e bannad o det enda den kan duga till är solo spel för en billig peng...

Om du läste tråden så skulle du inse att detta inlägg inte tillför någonting.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av PuMaH:

@Benq123456789:

Vad är anledningen till att du ska få 1500 kr? Är det för att gottgöra dig för den saknade funktionaliteten, eller ska han köpa tillbaka konsolen? Om han ska köpa tillbaka den kanske du inte ska sälja den vidare...

Främst för att gottgöra mig, han kan betala tillbaka men då behöver jag vänta iaf 2 månader för att han ska ha pengar till det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Squallie:

Om du läste tråden så skulle du inse att detta inlägg inte tillför någonting.

Men ditt inlägg är va?, vad är ditt problem? om du inte kan svara på en enkel fråga behöver du inte bete dig som en mupp..

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av ExcZist:

Inte bara Sony som bannar consoler,det gör även Microsoft med Xbox one

Nintendo bannar också konsoler.

Vi ska inte heller glömma steam. En vän blev hackad, fick kontot övertaget och blev VAC-bannad under denna tid.
Med hjälp av supporten lyckades vi få tillbaka kontot, men det är omöjligt att lyfta VAC-bannen, trots att de kunde se att kontot blivit bannat efter det var övertaget. Många år senare går det fortfarande inte att göra någonting, mer än att skapa nytt konto och köpa om spelen.

Nu för tiden är väl detta ovanligare i och med tvåfaktorslogin, men det är precis samma typ av problematik.

Ubuntu | 1440p IPS | 7700k | 1080ti | 32GB@3.6GHz | 960 Pro 1TB | Xonar STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av HazZarD:

Men ditt inlägg är va?, vad är ditt problem? om du inte kan svara på en enkel fråga behöver du inte bete dig som en mupp..

Tror han syftade på att du svarar på saker som det redan getts svar på i flera omgångar, och att TS kommit fram till att han ska sälja den och skriva att den är bannad och endast lämpligt för offline spelande..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Nå, jag är fortfarande intresserad av om någon vill driva ett sådanthär fall som ett tvingande pilotfall mot företagen som skapat hela denhär idiotgrejen, de borde inte få komma undan med detta, det är de som skall ha skiten, inte folk som köper och säljer hårdvara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av sniglom:

Nintendo bannar också konsoler.

Vi ska inte heller glömma steam. En vän blev hackad, fick kontot övertaget och blev VAC-bannad under denna tid.
Med hjälp av supporten lyckades vi få tillbaka kontot, men det är omöjligt att lyfta VAC-bannen, trots att de kunde se att kontot blivit bannat efter det var övertaget. Många år senare går det fortfarande inte att göra någonting, mer än att skapa nytt konto och köpa om spelen.

Nu för tiden är väl detta ovanligare i och med tvåfaktorslogin, men det är precis samma typ av problematik.

Tar inte Valve bort Vac bans för när min lille brorsa tröttnade på CSS så fuskade han för att få en Vac ban så blev han Vac bannad och slutade använda kontot men för ett halv år sen så fanns det ingen VAC Ban på kontot och kontot har varit inaktivt i
För närvarande Offline
Senast online 2186 dagar sedan och kontot är 11 år den 2 september.
Så jag tycker det är konstigt att de inte tar bort vac bans men detta står inte som vac bannat längre

Antec P180 i7 920 4.2GHz Asus p6tSE 24GB Zotac GTX 470 Tagan BZ800W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Fick sålt konsolen för 2500kr i onsdags. Så ifall man räknar bort all den tid jag lagt ner så gick jag jämnt ut

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

@Benq123456789: Skönt att det löste sig!

---