Asus dual 2080 TI AG eller Asus dual 2080 TI OC

Permalänk
Medlem

Asus dual 2080 TI AG eller Asus dual 2080 TI OC

Vilket skulle ni rekommendera av dessa två? Har förbokat båda men OC är dyrare med 1000kr.

Permalänk
Medlem

Gissar att skillnaden på dem är att den ena är advanced edition, den andra overclocked edition. Andvanced kommer med en lägre fabriksclock men går att klocka manuellt. Medan overclocked kommer med en redan färdig oc profil. Båda går att klocka men. Gissar att advanced är typ cherrypicked kiselvåffla? Hittade bara oc kortet på asus produktlista över 2080ti dual. Däremot hittade jag advanced och oveclocked på deras 2080 dual. Konstigt att dem inte ger lite info om vad skillnaderna är på deras site.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem

Precis så känner jag jag också . Lite difust vad de egentliga skillnaderna är, förutom OC... Om det är den enda skillnaden kam man OC själv och spara 1000kr...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nenea:

Vilket skulle ni rekommendera av dessa två? Har förbokat båda men OC är dyrare med 1000kr.

Vart beställde du ifrån och har du fått ditt?

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.