Brus i hörlurarna bara i spel.

Permalänk

Brus i hörlurarna bara i spel.

Tjena! Börjar med att säga att ljudkortet är nytt och headsetet är de inget fel på. När jag går in i spel t.ex. csgo, fortnite så blir det ett svagt brus konstant. Men aldrig i windows när jag lyssnar musik osv. Vad kan problemet vara?
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av youknowitman:

Tjena! Börjar med att säga att ljudkortet är nytt och headsetet är de inget fel på. När jag går in i spel t.ex. csgo, fortnite så blir svagt brus. Men aldrig i windows när jag lyssnar musik osv. Vad kan problemet vara?
Tacksam för svar

så runt en sekund brus.. har samma når jag spelar Tom Clancy's Wildlands & The Divition. fast jag ser det inte som nödvändigt att hitta felet.

Permalänk

@Xcalibur: Ne bruset är konstant för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av youknowitman:

@Xcalibur: Ne bruset är konstant för mig.

testat med andra hörlurar / högtalare.

Permalänk

@Xcalibur: japp ingen skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av youknowitman:

@Xcalibur: japp ingen skillnad

testat andra spel ?

Permalänk
Medlem

Hur är allt kopplat mer exakt?

Brus vid spel tyder på dålig sköldning i något av stegen. Någonstans kommer störningarna in.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

@Elghinnarisa: Headsetkabeln (ljud/mic) in direkt till ljudkortet. Har inte haft problem förut, kom bara plötsligt för nån vecka sen. Inte gjort nån speciell förändring eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av youknowitman:

@Elghinnarisa: Headsetkabeln (ljud/mic) in direkt till ljudkortet. Har inte haft problem förut, kom bara plötsligt för nån vecka sen. Inte gjort nån speciell förändring eller nått

om du skulle sätta igång nåt stress test program som OCCT eller furmark, kan du höra brus då också i musik. & testa youtube
kanske nätagget inverkar?