Polisen: "Finns ingen sanning i utpressningsmejlen"

Permalänk
Medlem

Det som oroade var att när jag sökte på bitcoin adressen så kommer det en varning att det är ett elakt virus. Kommer upp att du genast måste bli av med det och tips på hur! Har inte klockat på mejlet jag fick eller svarat! Har scannat min dator efter virus, inte använd på flera månader. Laddade även hem ett program och scannade telefonen. Har även polisanmält idag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Fattar inte varför det här blivit så uppblåst. Phising pågår väl konstant varje dag, sedan 90-talet. Varför är det en nyhet?

Är väl bra att det uppdateras och skrivs om, även om vi här inne kanske tycker det är vardagsmat och att vi inte går på det. Gamla och äldre som inte har lika god datorvana uppskattar nog att det skrivs om detta lite varstans i medier.

Tycker information om all bedrägeri ska informeras. Är väl ingen skillnad på detta och de som försöker stoppa dig på motorvägen och be om pengar till bensin?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Låst artikel, men uppenbarligen finns det fortfarande de som går på det:

Citat:

DN har spårat transaktionerna till och från bedragarna, och kan konstatera att svenskar har betalat åtminstone två miljoner kronor sedan i höstas.

https://www.dn.se/ekonomi/svenskar-betalade-flera-miljoner-ef...