Hur skapar man enkel login via JSP - Kakor?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Jun 2008

Hur skapar man enkel login via JSP - Kakor?

Jag hade tänkt skapa enkel login där man måste logga in för att fortsätta surfa runt på hemsidan.
Jag vill inte att man ska kunna komma runt inloggningssystemet igenom att endast ändra URL i webbläsaren.

Jag har tidigare kört Spring MVC, men det är för tungt ramverk för mina behov. Dum nog så insåg jag det nu. Men jag har fått många lärorika timmar från Spring Beans och Maven iallafall. Vilket har varit användbart.

Jag har tänkt att ha Java som logik på servern och HTML/CSS som själva hemsidan. Men då måste jag skapa någon funktionalitet som ger besökaren som skriver in rätt lösenord, en "visum" tillbaka så besökaren kan befinna sig på hemsidan, en viss stund.

Är det det som kallas för kakor? Eller hur ska man göra?

| CPU: MMX 200 MHz Intel Pentium I| GPU: Voodo2 3dfx 8 Mb| RAM: SDRAM 32 Mb 133 Mhz | PSU: 3V fläkt 2W | Chassi: HP Vectra VE 5| Skärm: HP Ergo 1024| HDD: Toshiba 2033 MB | OS: Windows 95 B | Mus: HP |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Jun 2008

Jag har hittat mitt svar nu:

https://www.udemy.com/jsp-tutorial/

Blir allt och studera lite JSP och Servlets

| CPU: MMX 200 MHz Intel Pentium I| GPU: Voodo2 3dfx 8 Mb| RAM: SDRAM 32 Mb 133 Mhz | PSU: 3V fläkt 2W | Chassi: HP Vectra VE 5| Skärm: HP Ergo 1024| HDD: Toshiba 2033 MB | OS: Windows 95 B | Mus: HP |