Lenco L75 skivspelare missljud?

Permalänk

Lenco L75 skivspelare missljud?

Håller på och sätter upp en gammal Lenco L75 hemma, köpte den relativt billigt utan att ha sett den i verkliga livet med försäkran om att den fungerade som den skulle. Verkar vara i fint skick och var bra packad, men när jag startar den hörs ett ganska starkt surrande ljud från motorn (alltså inte i högtalarna). Låter mekaniskt. Finns det någon enkel lösning, har jag missat något, eller har spelaren skadats i transporten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimSclavunos:

Håller på och sätter upp en gammal Lenco L75 hemma, köpte den relativt billigt utan att ha sett den i verkliga livet med försäkran om att den fungerade som den skulle. Verkar vara i fint skick och var bra packad, men när jag startar den hörs ett ganska starkt surrande ljud från motorn (alltså inte i högtalarna). Låter mekaniskt. Finns det någon enkel lösning, har jag missat något, eller har spelaren skadats i transporten?

Om du törs skruva upp spelaren så ta ut motorn, köp och sätt in en ny dito. Tror motorn låter en del för att äldre motorer har en förmåga att låta mer än moderna sådana gör.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Motorn i en Lenco 75 är normalt helt tyst.

Prova att smörja motorn med lite ny olja, symaskinsolja eller vanlig motorolja man har i bilen går bra.

Det kan också vara mellanhjulet som låter, Gummit kan ha torkat och blivit för hårt. Det finns medel som mjukar upp gummit igen.

Det finns mängder av trådar om Lenco 75 på audiokarma.org och på vinylengine.com så att läsa lite på dessa sidor borde kunna ge en del tips.

Permalänk

Tack för tips, visade sig att jag inte lossat på skruvarna som fixerar motorn när man ska flytta på spelaren. Den spinner nu mer som en väldigt tyst katt.

Skickades från m.sweclockers.com