Köpa Dayun Zig Z1?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2010

Köpa Dayun Zig Z1?

Hej! Jag är sugen på att investera i en bitcoin miner och kollade på www.asicminervalue.com och där verkar modellen som jag nämnde i rubriken vara väldigt intressant om man nu som det står tjänar 74$ per dygn. Då jag inte har någon koll öht angående detta ämne mer än vad jag läst att man tjänar i dagsläget på olika miners så hade det uppskattats mycket om någon kunnig kan hjälpa mig lite. Är detta en pålitlig miner? Håller dem länge? Borde jag satsa på något annat alternativ eller helt låta bli att köpa? Vad tycker ni?

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2001

Köpte du någon miner? Isåfall motsvarar den dina förväntningar? Hursomhelst nu är intjäningen nere på 57$, den lär dyka ytterligare, som med alla ASICs. Kan bara tala av egen erfarenhet av Bitmain's Z9 Mini. Den hade hög profit i början, över 20$ i början när jag fick den. Men det dalade fort. Nu får man vara nöjd om man får 6$ om dagen... Dessutom lär intjäningen minska ytterligare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Det är ändå 65 000kr du får betala och då har du 1850w extra i elkostnad/dygn.

Du gjorde tråden 2018-09-26 och då gav dem 74$ per dygn skrev du och idag ligger den på 49$ per dygn 19 dagar senare.

Frågan är väl om du har någon chans att tjäna in dina pengar innan den går ner till minus när man räknar in elkostnader.

Adblocker,BigMacbookPro, #METOOintelinside, Sondera2018,Volvo745GlTic