World of Warcraft Classic spelbart under Blizzcon 2018

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

World of Warcraft Classic spelbart under Blizzcon 2018

Årets upplaga av Blizzcon blir första möjligheten att testa en demoversion av kommande World of Warcraft Classic, både för de som är på plats och de som följer via webben med digital biljett.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2004

Sweet! Vågar man hoppas på släpp lagom till 15 års firandet av WoW nästa höst/vinter?

Ryzen 2700X - Vega 64 LE - Asus Crosshair VII Hero - G.Skill 3200 MHz - EVGA G3 850W - EKWB Custom Loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Maj 2007

Dom startzonerna kommer vara proppade Blir intressant att se på hur de löst det. Mycket av back-end som ska få fungera som nuvarande WoW gör tydligen, men från spelarens synvinkel måste det se autentiskt vanilla ut för att fanbasen inte ska få ett kollektivt raseriutbrott ;).

i9-7920X Delid 4.7 GHz | 32GB DDR4 3200 MHz | ASUS WS X299 PRO | Geforce GTX 1080 Ti | 500GB NVMe + 2x 500GB SATA SSDs | Philips 40" 4K-skärm, 2x HP Z27n 1440p-skärmar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015
Skrivet av Teddis:

Dom startzonerna kommer vara proppade Blir intressant att se på hur de löst det. Mycket av back-end som ska få fungera som nuvarande WoW gör tydligen, men från spelarens synvinkel måste det se autentiskt vanilla ut för att fanbasen inte ska få ett kollektivt raseriutbrott ;).

Jag skulle tippa på att någon form av sharding är aktuellt.
Det är current-gen backend som anpassas så att det ska vara så likt dåtiden som möjligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

Blir svårt det här. Nu är man "vuxen" och har inte tid att spela spelet som förr. Men samtidigt så skulle jag gärna vilja köra.

Nåja, blir nog att köra lite casual ändå, och ta lång tid på sig och njuta istället för att skynda till max lvl och fokusera på raids.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018

Blizzards släpp av classic blir inte stort.
Det finns redan privatservrar om man är såpass sugen på classic.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2009

Det kommer att bli väldigt spännande att återförenas med det gamla talangsystemet, dungeons som håller värde, pvp-systemet och chanser att utmana sig själv solo igen. Jag oroar mig för om det kan finnas begränsad livslängd. Men hur lanserar man en idé om ny content till ett contentlåst spel fryst i tiden?

Anledningen till att jag slutade första gången var att jag kände mig sviken av att de ändrade talangsystemet i Mists, när de i Cataclysm specifikt sade att den revamp de gjorde då skulle vara göra systemet mer framtidssäkert. Sedan kom jag tillbaka lagom till Legion och hade oförskämt kul. Detsamma kan jag inte säga om BfA.
Jag gjorde också misstaget att bli rank 14 när det begav sig första gången. Jag känner kanske att ehhh, det inte är något jag försöker mig på igen.

Jag ser fram emot Classic. Jag, likt många andra jag känner, älskade det spelet. Jag vet att många också delar min inställning till att vägra piratservrar.

Skrivet av Haziza:

Sweet! Vågar man hoppas på släpp lagom till 15 års firandet av WoW nästa höst/vinter?

Jag har egentligen ingen insyn längre, men många verkar tro det. Det verkar också rimligt rent företagsmässigt, då expansionscyklerna verkar vara vartannat år just nu - släng in en spin-off i mitten.

Skickades från m.sweclockers.com

Dator:: 4770K @ 4.6, 12GiB RAM, GTX 680, 250GB SSD, 6TB mek, Xonar DX
Mobiltelefon:: Nexus 4 + Z3C + Oneplus X - Ljud:: Sennheiser PC360 (dator), Sennheiser Amperior (mobilt)
Mössa:: Lila

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Ska detta vara intressant så måste det balanseras om, släppas gear och tweaks till typ druid/paladin/shaman för andra specks så de kan tillåtas i andra roller en just healing i raids.

Feral drudde är för mig magiskt att spela men det tycker inte raiden ^^

Tveksamt om de pillar i racials rädd att alla pvp locks kommer finnas på horde sidan osv.

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011

ye boy! my nolife is back!

CASE Hex Gear R80 CPU 8700k @5.2GHz GPU GTX 1080 RAM G.Skill Trident Z RGB 4266MHz CL19 @ 3733 CL14 + 128GB Corsair Dominator Platinum PSU EVGA T2 1600W SSD 900p 280GB PCI, 860 Pro total 8TB Headphones DT990 250Ω Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz G-SYNC Asus 32" Curved ROG Swift XG32VQ FREE-SYNC
Motherboard MSI Z370 GODLIKE GAMING -One Board to Rule Them All Watercooling 360+480 Hardware Labs Black Ice SR2 White 8 Port

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro - Uppsala
Registrerad
Jan 2004

Vet någon om Blizzard ännu bekräftat några förändringar/avstamp från WoW så som det var och WoW classic? Är lite sugen på att spela faktiskt, men om det en EXAKT kopia känner jag lite "Been there, done that"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Sep 2011

Yes!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Maj 2002

@UncleDirty: Då är det inte längre "Vanilla", ska det vara så ska det vara med skavanker och säregenheter annars vad är meningen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Levan:

Vet någon om Blizzard ännu bekräftat några förändringar/avstamp från WoW så som det var och WoW classic? Är lite sugen på att spela faktiskt, men om det en EXAKT kopia känner jag lite "Been there, done that"

Dom kommer göra det så likt vanilla som möjligt byggt på patch 1.12.

https://worldofwarcraft.com/en-us/news/21881587/dev-watercooler-world-of-warcraft-classic

Intel Core i7 4770K @ 4GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Noctua NH-U9B SE2 | MSI GTX 980 Gaming 4G | 16GB Crucial Ballistix Tactical DDR3 PC12800/1600MHz CL8 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | 2 x Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST1000DM003 64MB 1TB | Seagate Barracuda ST2000DM006 64MB 2TB | Western Digital Elements 1TB (Extern) | Fractal Design Define R4 (Vit) | BenQ XL2411Z | BenQ G2412HD | Steelseries Rival 500 | Func KB-460 | Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Bara jag som under min ungdom föredrog originella Warcraft 3 istället?

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016
Skrivet av UncleDirty:

Ska detta vara intressant så måste det balanseras om, släppas gear och tweaks till typ druid/paladin/shaman för andra specks så de kan tillåtas i andra roller en just healing i raids.

Feral drudde är för mig magiskt att spela men det tycker inte raiden ^^

Tveksamt om de pillar i racials rädd att alla pvp locks kommer finnas på horde sidan osv.

Skrivet av KalBumling:

@UncleDirty: Då är det inte längre "Vanilla", ska det vara så ska det vara med skavanker och säregenheter annars vad är meningen?

Ett balanserat förbättrat vanilla, gärna med dual specks arena osv som kom först senare. Det hade varigt roligt, allt annat har den breda classic intreserade massan spelat av sig på privat servrar mig inkluderad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Yomster:

Det är current-gen backend som anpassas så att det ska vara så likt dåtiden som möjligt.

Jag ställer mig ganska tveksam till att det kommer bli något överhuvudtaget, nya lanseringar brukar ju inte fungera, oavsett utgivare. Så blir nog fallet även för detta tidsbegränsade demo. Men det lockar mig ändå till att köpa en biljett, något jag inte har gjort på länge.

Dator: ja
Tillbehör: ja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södermalm
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av Helllodar:

Bara jag som under min ungdom föredrog originella Warcraft 3 istället?

Kom igen! Frozen Throne är ju bättre på alla sätt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Sinnessjukt smart drag av Blizzard. Antalet Blizzcon-biljetter kommer att öka extremt mycket från tidigare år.

Blir nog att se detta på twitch för min del. Att betala 400kr för att spela i 6 dagar känns inte så lönt då det enda jag kollar under Blizzcon är presskonferensen för WoW som ändå är gratismaterial.

*Fel, WoW-grejen kostar pengar.

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | BenQ 2420Z 24" 144hz | Corsair K65 RGB MX Red | Zowie FK1 | Xtrfy XGP-L4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Undrar hur progression kommer se ut med raids osv. Om det kommer vara samma AQ progression för opening osv.

Sen får man väl se om folket tröttnar när dom nått nivån innan tbc där det är slut, och vad blizz kommer göra då. Om dom kommer ta upp TBC frågan.

I vilket fall kommer jag spela, även om jag är gammal nu
Det lär dock inte bli som förr, då spelade jag ca 16-18h om dagen.
Fanns inget irl eller något annat en bra period där

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

det var det första jag tänkte på när jag såg att blizzcon virtual ticket kostade 50 euro och allt som intresserar mig i dagsläget från blizzard är just WoW Classic efter att ha gett upp halvvägs genom lvlandet i BfA.

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Nivity:

Undrar hur progression kommer se ut med raids osv. Om det kommer vara samma AQ progression för opening osv.

Sen får man väl se om folket tröttnar när dom nått nivån innan tbc där det är slut, och vad blizz kommer göra då. Om dom kommer ta upp TBC frågan.

I vilket fall kommer jag spela, även om jag är gammal nu
Det lär dock inte bli som förr, då spelade jag ca 16-18h om dagen.
Fanns inget irl eller något annat en bra period där

Classic kommer släppas på patch 1.12(https://wow.gamepedia.com/Patch_1.12.0) så AQ kommer vara tillgängligt från start däremot skulle jag tro att realmen måste göra öppningsquesten tillsammans först. MC/BWL osv. kommer såklart clearas väldigt mycket snabbare än de gjorde under vanilla men öppningsquesten till AQ lär väl vara färdiga innan guildsen är redo rent gearmässigt att raida AQ ?

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Spela classic? YAY!
Pröjsa 400kr för några dagar? NAY!

Bottomline: Twitch ftw.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Shudnawz:

Spela classic? YAY!
Pröjsa 400kr för några dagar? NAY!

Bottomline: Twitch ftw.

Ja, men nu är det inte tänkt att man ska betala 400-500 spänn för att lira deras DEMO. Meningen är att man ska köpa deras ticket för att glo Blizzcon hemifrån - Sedan är Classic DEMO ett bonus för dem som köper biljett.

Fläktar varvar ner, och total tystnad - Vattenkylning, aldrig mer!

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

Tror inte att det är fullt så kul som folk minns det.

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 | https://valid.x86.fr/fgqnte | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W | Corsair 600T Graphite vit.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W | 32 GB ECC-Minnen.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Jag sluta med detta spela för att man dumma ner spelet för mycket, går det ens att speca "fel" nu för tiden? Den tid man la i detta spel visade och vad man hade åstadkommit, idag är det ingen större skillnad på den som lägger många timmar och den som lägger lite.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Yomster:

Fast då är det ju inte Vanilla längre, om dom kommer använda sig av sin nuvarande sharding teknik.

5820K 4,3 GHz OC | MSI X99S Gaming 9 AC | Asus GTX 1060 6GB | Corsair Vengeance wLED DDR4 3200MHz CL16 4x16GB | Samsung NVMe SM961 1TB | IRONWOLF 10TB | EVGA SuperNOVA P2 1000W | Asus ROG Swift PG348Q | 2 x Dell U2714H | Dell U2312HM | Corsair K65 MX Speed Rapidfire RGB | SteelSeries Rival 500 | Bose Companion 5 | LITEON BLURAY BD-R 12X | Noctua NH-U14S PnP | Fractal Design Define XL R2 | WIN 10 Pro 64-bit | 3Dmark Fire:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2012

Funderade på att köpa Virtual Ticket innan jag hörde detta igår, men när jag hörde detta bestämde jag mig direkt och köpte det. Då är det okej tycker jag

Do good. Be good. Repeat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Asssor:

Sinnessjukt smart drag av Blizzard. Antalet Blizzcon-biljetter kommer att öka extremt mycket från tidigare år.

Blir nog att se detta på twitch för min del. Att betala 400kr för att spela i 6 dagar känns inte så lönt då det enda jag kollar under Blizzcon är presskonferensen för WoW som ändå är gratismaterial.

Nej det är inte gratis, det enda som är gratis är "opening ceremony" och E-sport scenen, så för att ta del av WoW-panelen så kommer du snällt behöva betala för dig.

5820K 4,3 GHz OC | MSI X99S Gaming 9 AC | Asus GTX 1060 6GB | Corsair Vengeance wLED DDR4 3200MHz CL16 4x16GB | Samsung NVMe SM961 1TB | IRONWOLF 10TB | EVGA SuperNOVA P2 1000W | Asus ROG Swift PG348Q | 2 x Dell U2714H | Dell U2312HM | Corsair K65 MX Speed Rapidfire RGB | SteelSeries Rival 500 | Bose Companion 5 | LITEON BLURAY BD-R 12X | Noctua NH-U14S PnP | Fractal Design Define XL R2 | WIN 10 Pro 64-bit | 3Dmark Fire:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av muSashi:

Nej det är inte gratis, det enda som är gratis är "opening ceremony" och E-sport scenen, så för att ta del av WoW-panelen så kommer du snällt behöva betala för dig.

Jaha, då var det nog öppningscermonin jag menade

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | BenQ 2420Z 24" 144hz | Corsair K65 RGB MX Red | Zowie FK1 | Xtrfy XGP-L4