iPhone 7 känner inte av hörlurar

Permalänk
Medlem

iPhone 7 känner inte av hörlurar

Hej!

Har en iPhone 7 som börjat krångla en del. Den känner inte av några hörlurar? Testat med flertal hörlurar, men aldrig händer något när jag stoppar i mina hörlurar. Den fortsätter spela musik från högtalarna och inget indikerar på att den känner av hörlurarna från första början.

Den kan ladda utan problem. Har försökt rensa hörlursuttaget, fick ut lite damm men funkar fortfarande inte. Har sprutat med luft på burk men fortfarande ingen skillnad. Ingenting har hänt med den, aldrig tappat den i vatten eller liknande.

Har installerat om den.

Vad kan vara felet?..

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGold:

Hej!

Har en iPhone 7 som börjat krångla en del. Den känner inte av några hörlurar? Testat med flertal hörlurar, men aldrig händer något när jag stoppar i mina hörlurar. Den fortsätter spela musik från högtalarna och inget indikerar på att den känner av hörlurarna från första början.

Den kan ladda utan problem. Har försökt rensa hörlursuttaget, fick ut lite damm men funkar fortfarande inte. Har sprutat med luft på burk men fortfarande ingen skillnad. Ingenting har hänt med den, aldrig tappat den i vatten eller liknande.

Har installerat om den.

Vad kan vara felet?..

Iphone 7 har ingen 3,5 mm hörlura uttag utan bara en lightning port använder du lightning hörlurar? Ifall du använder adaptern så kan den ha gått sönder och du behöver köpa en ny adapter.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Iphone 7 har ingen 3,5 mm hörlura uttag utan bara en lightning port använder du lightning hörlurar? Ifall du använder adaptern så kan den ha gått sönder och du behöver köpa en ny adapter.

Har prövat med både adapter och lightning-hörlurar. Inget fungerar. Hörlurarna fungerar perfekt till min iPhone 8 Plus, så dem fungerar.. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGold:

Har prövat med både adapter och lightning-hörlurar. Inget fungerar. Hörlurarna fungerar perfekt till min iPhone 8 Plus, så dem fungerar.. :/

Kan du överföra data med Iphone 7? Ifall det fungerar så kanske en återställning fungerar för dig.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Jag har försökt återställa den, genom mobilen och genom datorn.

Igår fick jag den att fungera. Jag uppdaterade till nya programuppdateringen (12.0) och då fungerade allt som det skulle. Den kände av hörlurarna osv. Sedan återställde jag mobilen igen för att sälja den, och nu är den knasig igen. Den har 12.0 programvaran. Den känner inte av hörlurarna och micen vill inte fungera heller.

Måste ju vara ett software problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGold:

Jag har försökt återställa den, genom mobilen och genom datorn.

Igår fick jag den att fungera. Jag uppdaterade till nya programuppdateringen (12.0) och då fungerade allt som det skulle. Den kände av hörlurarna osv. Sedan återställde jag mobilen igen för att sälja den, och nu är den knasig igen. Den har 12.0 programvaran. Den känner inte av hörlurarna och micen vill inte fungera heller.

Måste ju vara ett software problem?

Låter som det men om en återställning inte funkade så kan det också vara fel på hårdvaran.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Comviq väljer att inte ta ansvar och vägrar reklamera telefonen. Vilket för mig är absurt då felet inte är självförvållat, inget som hänt mobilen. Kan hemförsäkringen täcka en ny mobil?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGold:

Comviq väljer att inte ta ansvar och vägrar reklamera telefonen. Vilket för mig är absurt då felet inte är självförvållat, inget som hänt mobilen. Kan hemförsäkringen täcka en ny mobil?

Skickades från m.sweclockers.com

Är inte förvånad. Bror hade en iPhone 7plus som hade fel på kretskortet och det vägrade telia att ta på garanti och hänvisade till att Apple inte godkände det, men hur skulle han kunna orsaka detta på kretskortet? Kruxet var oxå att det var en utbytesenhet från telia så säkert deras tekniker som pajat det då, men det kommer ju ingen att erkänna.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Är inte förvånad. Bror hade en iPhone 7plus som hade fel på kretskortet och det vägrade telia att ta på garanti och hänvisade till att Apple inte godkände det, men hur skulle han kunna orsaka detta på kretskortet? Kruxet var oxå att det var en utbytesenhet från telia så säkert deras tekniker som pajat det då, men det kommer ju ingen att erkänna.

Shit vad trist.

Tycker det är tråkigt att man som företag inte tar sitt ansvar. Säljer du en mobil för det priset som en iPhone går på så förväntar man sig schysst kundservice när sådant här händer.

Nåja, fallet ska anmälas till ARN samt ska jag skriva ett ordentligt omdöme om Comviq och deras kundservice utifrån mina erfarenheter på diverse hemsidor så kanske andra väljer konkurrenterna istället. Vill inte att andra ska hamna i samma sits.

Permalänk
Medlem

konsumentlagen brush

Skickades från m.sweclockers.com