Permalänk
Medlem

Lägga till 24hz

Hur lägger jag till 24hz som uppdateringsfrekvens? jag går in i Radeon/inställningar/anpassade inställningar och skriver i 24hz och väljer spara men 24hz finns inte att välja på "visa alla lägen" i egenskaper för bildsärmskort. AMD Radeon R7 graphpics win 10 x64

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem

Är din anledning till 24Hz för film?

Din skärm kommer fortfarande köra 60Hz kanske lägre om du har freesync.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte Aorus Master 6800xt - Gigabyte B550 Aorus Pro-P - 64Gb@3600Mhz - 980 PRO, 970 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Yes det var min anledning. Jag stängde av gpu-skalning då kom 24hz upp som valbart alternativ

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem

Du kommer troligen introducera tearing/ stuttering då din dator kommer gå i ur synk med skärmen om din skärm inte stödjer lägre frekvenser (något man behöver ändra manuellt i skärmens inställningar).

Tror inte du kommer få några som helst fördelar om du inte sitter på en gammal TV.

Men det är bra att utforska och se för sig själv det är väl så man lär sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte Aorus Master 6800xt - Gigabyte B550 Aorus Pro-P - 64Gb@3600Mhz - 980 PRO, 970 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Om han matar en vettig TV med det över HDMI så ska det vara fine. Det är ju trots allt den standard som alla riktiga Blu-ray enheter matar ut..

Ska det vara helt rätt så ska det väl dock vara 23.9xx Hz, som är raten som används i de flesta filmer because reasons.

Skickades från m.sweclockers.com