Värde Commodore?

Permalänk
Medlem

Värde Commodore?

Vad kan en Commodore 128 samt en Commodore 64 + lite floppy och band spel vara värt?
Tror det är TAC 2 kontroller också.

Permalänk
Medlem

Runt 1000-1500 skulle jag tippa, finns specifika grupper på fb för retrodatorer där folk har bra koll på värde kring sådana klenoder

Permalänk
Medlem

Det jag brukar göra är att söka på "Avslutade" auktioner på Tradera (eller eBay) och se vad grejer sålt för, men det kan variera en del.
För samlarföremål hänger priset ibland mycket på vad det är för skick och ibland hur pass komplett det är. Sen överlag bland samlarföremål kan det finnas vissa varianter som är lite ovanliga och det kan göra det svårare för den oinsatta att se varför något därför går för så mycket mer än annat.

Inventera dina joysticks! En TAC-2 kan gå för några hundra för att den är så pass populär, särskilt om den är vit och har spak av metall. Har du flera stycken kan det bli signifikant.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga om du har alla saker till C64 så det gå runt 1000-1500 beroende på skick m.m. men retromarknaden har fallit av lite just pga höga priser och att de flesta som verkligen var sugna redan köpt och insett att de samlar damm ;D Har man otur på t.ex. tradera kan du få hälften av det, på blocket om du begär för mycket blir det inte sålt osv.

C128 borde gå runt 1000 +/- ett par hundra men samma sak där, beror lite på skick och tur.

EDIT:
Att det sedan kommit massa retro-minis gör ju att de som bara köper för en kul grej ofta hellre väljer dem.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood