Behöver en Platta för film/serier men primärt som en "Second Monitor"

Permalänk

Behöver en Platta för film/serier men primärt som en "Second Monitor"

Tjena SweC~

Som rubriken säger, så är jag ute efter en platta.
Plattans primära syfte kommer vara som en andra skärm till min PC.
Har ingen plats för någon annan typ av skärm, testade med dotterns iPad 2 och det fungerade utmärkt.
Behöver mest det medan jag spelar och kunna ha Discord/FB/Browser/Twitch etc uppe~

Så bra bild som möjligt, så snabb som möjligt är PRION och inte för liten skärm~

Jag hade föredragit en Android Platta pga använder det själv till mobilen och skulle vilja undvika ha fler sorters kablar i dator/i bilen/laddare hemma etc~ dvs USB-C uttag

Har kikat på dessa
Asus Zenpad 10.1
Huawei Mediapad T3 10 9.6"
Huawei MediaPad M3 Lite 10

men funderar även på en beg iPad Air 2 eller "nyare"

Nu är jag inte så insatt i just plattor.
Jag hade föredragit ett Win10 OS på plattan över Android/IOS men dom kostar ju princip 8k+ och det är jag inte intresserad av att lägga på en "midget skärm"

Finns det inte inga billiga "mini" laptops/plattor med win10 OS med tagentbord? har för mig jag har sett såna på Mediamarkt för typ 2k~ hade såna fungerat?

~EDIT kollade in ang mini laptops/plattor sk 2-in-1 laptops..
Där fanns
Asus Transformer Mini T102HA
Lenovo Miix 320
Men är tydligen inte tillgängliga att köpa samt vet ej om det skulle gå att använda som en "andra skärm" till min nuvarande PC och sen plugga ut och använda den som en dator-on-the-go?

Mvh

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk

@H4ppy0137 Du vill alltså koppla in plattan till datorn och ha som en extra skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

@H4ppy0137 Du vill alltså koppla in plattan till datorn och ha som en extra skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp det stämmer

Ett exempel

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4ppy0137:

Tjena SweC~

Som rubriken säger, så är jag ute efter en platta.
Plattans primära syfte kommer vara som en andra skärm till min PC.
Har ingen plats för någon annan typ av skärm, testade med dotterns iPad 2 och det fungerade utmärkt.
Behöver mest det medan jag spelar och kunna ha Discord/FB/Browser/Twitch etc uppe~

Så bra bild som möjligt, så snabb som möjligt är PRION och inte för liten skärm~

Jag hade föredragit en Android Platta pga använder det själv till mobilen och skulle vilja undvika ha fler sorters kablar i dator/i bilen/laddare hemma etc~ dvs USB-C uttag

Har kikat på dessa
Asus Zenpad 10.1
Huawei Mediapad T3 10 9.6"
Huawei MediaPad M3 Lite 10

men funderar även på en beg iPad Air 2 eller "nyare"

Nu är jag inte så insatt i just plattor.
Jag hade föredragit ett Win10 OS på plattan över Android/IOS men dom kostar ju princip 8k+ och det är jag inte intresserad av att lägga på en "midget skärm"

Finns det inte inga billiga "mini" laptops/plattor med win10 OS med tagentbord? har för mig jag har sett såna på Mediamarkt för typ 2k~ hade såna fungerat?

~EDIT kollade in ang mini laptops/plattor sk 2-in-1 laptops..
Där fanns
Asus Transformer Mini T102HA
Lenovo Miix 320
Men är tydligen inte tillgängliga att köpa samt vet ej om det skulle gå att använda som en "andra skärm" till min nuvarande PC och sen plugga ut och använda den som en dator-on-the-go?

Mvh

finns ju billiga kina plattor som funkar kanon till det du vill göra, teclast kör jag till ungarna dom senaste åren, plattorna kan köra både android och windows 10, (dualboot) på klubben kör vi en teclast med bara android. brukar ligga mellan 500-1000kr

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av aragon:

finns ju billiga kina plattor som funkar kanon till det du vill göra, teclast kör jag till ungarna dom senaste åren, plattorna kan köra både android och windows 10, (dualboot) på klubben kör vi en teclast med bara android. brukar ligga mellan 500-1000kr

okej, ska kika in dom! tack

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Win 10 plattor:
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=s376641380&o=produkt_p...

Använd filtret för sortera ut ex upplösning, aspect ratio (för film. 4:3 ej rekommendera), intern lagring, minne o.s.v.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|