Hur bra klarar nya MBP 13" 2018 4K?

Permalänk

Hur bra klarar nya MBP 13" 2018 4K?

Då den enda laptopen jag ägt är en MBP 13" 2009, så har jag inte så bra koll på hur dagens bärbara klarar av högre upplösningar. Jag vet vad de nya klarar av, enligt specifikationerna, men det jag undrar är hur bra.
Har just nu en QHD skräm men har funderat på att skaffa mig en 4K-skärm med usb-c input, innan jag slår till på en ny skärm så vill jag helst veta hur bra de, nya MBP 13" 2018, klarar av det. Kommer nog tröttna på om datorn går i högvarv vid vanlig användning eller tex. youtube videos i 4K eller Netflix mm.

Är det någon som har den nya 13" 2018 med en 4K skärm som kan säga hur er upplevelse är? Eller om ni har en modell från senaste åren och det funkar fint kan ni berätta det.

Förtydling
Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem

@JohnSmith13: Kommer nog inte gå så bra... https://support.apple.com/sv-se/HT206587
Jag har en late 2011 och har för mig att inte ens den inte är certifierad,. Den går inte ens att uppgradera till Mojave….

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

@Dr.Mabuse: Vet inte om jag uttryckte mig dåligt eller att du kanske missförstod. Undrar hur nya MBP 13" 2018 klarar 4K, att jag nämnde min från 2009 var bara att visa att jag inte har så bra erfarenhet av nya bärbara. Jag har beställt den nya modellen och väntar på att den ska komma.

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem

@JohnSmith13: Ah, det var nog jag som läste in mer än vad som stod där. Då borde det inte vara några problem..... borde

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

@Dr.Mabuse: Tack för input, kanske får ta mig tiden att ta mig till en Apple Store och testa själv.

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018