Lite gammal hårdvara liggandes, värde på dessa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Lite gammal hårdvara liggandes, värde på dessa?

Hejsan!

Söker lite råd om värde på följande hårdvara som jag funderar på att sälja:

Moderkort: Abit IC7 Max3
Grafikkort: HIS ATI Radeon HD 4670
Processor: Pentium 4 Extreme Edition 3.4 GHz

Tips?

(Om detta ligger i helt fel tråd så ber jag moderator ta bort det)

Dator: i7 4960x | 32GB | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

Inte många kronor skulle jag tro. Det är bara halvgammal PC-hårdvara som inte var speciellt unik eller sällsynt.

Ryzen 7 1800X, Asus Prime X370 Pro, 16 GB DDR4 3200 C14, Asus GTX 1070, 2,3 TB SSD, Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

P4 extreme edition är rätt unik och då den gick på runt 10k ny så var det inte många som köpte en för rätt liten prestanda vinst från en 1500-2000:- på vanlig p4 på 3,4ghz.

Så om du hittar rätt person så är den säkert värd en del frågan är om du kan hitta denne.
Kolla lite på ebay och dom P4 EE som sålt låg på runt 3-500:- men finns massor ute för 3k+.
Frågan är om dom får dom sålda.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av eXpander_:

Hejsan!

Söker lite råd om värde på följande hårdvara som jag funderar på att sälja:

Moderkort: Abit IC7 Max3
Grafikkort: HIS ATI Radeon HD 4670
Processor: Pentium 4 Extreme Edition 3.4 GHz

Tips?

(Om detta ligger i helt fel tråd så ber jag moderator ta bort det)

Eftersom att moderkortet är rätt gammalt så kolla på det så att du inte har några svullna elektrolytkondensatorer, det är rätt vanligt.

/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018

philscomputerlab har gjort en bra video på exakt din
pentium extreme

moderkortet är värt rund 400 (!)

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Nä, som sagt, det är inga jättespännande grejor för den som tänkt använda dem. En P4 EE har väl ett visst samlarvärde (jo, det finns faktiskt rätt gott om nötter som bara samlar på processorer) då den är rätt sällsynt, men det finns betydligt vassare grejer för de användningsområden som kan vara aktuella för en sådan.

Ebaypriser är ingen vidare referens, givet deras annonseringsmodell. Det finns massor av annonsörer som lägger upp grejor till totala överpriser, med förhoppningen att någon desperat, lättlurad eller totalt prisokänslig köpare ska hugga förr eller senare.

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!