Lite gammal hårdvara liggandes, värde på dessa?

Permalänk
Avstängd

Lite gammal hårdvara liggandes, värde på dessa?

Hejsan!

Söker lite råd om värde på följande hårdvara som jag funderar på att sälja:

Moderkort: Abit IC7 Max3
Grafikkort: HIS ATI Radeon HD 4670
Processor: Pentium 4 Extreme Edition 3.4 GHz

Tips?

(Om detta ligger i helt fel tråd så ber jag moderator ta bort det)

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Inte många kronor skulle jag tro. Det är bara halvgammal PC-hårdvara som inte var speciellt unik eller sällsynt.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

P4 extreme edition är rätt unik och då den gick på runt 10k ny så var det inte många som köpte en för rätt liten prestanda vinst från en 1500-2000:- på vanlig p4 på 3,4ghz.

Så om du hittar rätt person så är den säkert värd en del frågan är om du kan hitta denne.
Kolla lite på ebay och dom P4 EE som sålt låg på runt 3-500:- men finns massor ute för 3k+.
Frågan är om dom får dom sålda.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Hejsan!

Söker lite råd om värde på följande hårdvara som jag funderar på att sälja:

Moderkort: Abit IC7 Max3
Grafikkort: HIS ATI Radeon HD 4670
Processor: Pentium 4 Extreme Edition 3.4 GHz

Tips?

(Om detta ligger i helt fel tråd så ber jag moderator ta bort det)

Eftersom att moderkortet är rätt gammalt så kolla på det så att du inte har några svullna elektrolytkondensatorer, det är rätt vanligt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

philscomputerlab har gjort en bra video på exakt din
pentium extreme

moderkortet är värt rund 400 (!)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nä, som sagt, det är inga jättespännande grejor för den som tänkt använda dem. En P4 EE har väl ett visst samlarvärde (jo, det finns faktiskt rätt gott om nötter som bara samlar på processorer) då den är rätt sällsynt, men det finns betydligt vassare grejer för de användningsområden som kan vara aktuella för en sådan.

Ebaypriser är ingen vidare referens, givet deras annonseringsmodell. Det finns massor av annonsörer som lägger upp grejor till totala överpriser, med förhoppningen att någon desperat, lättlurad eller totalt prisokänslig köpare ska hugga förr eller senare.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!