Assassin's Creed Odyssey – någon som hunnit spela?

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Assassin's Creed Odyssey – någon som hunnit spela?

Ja, som titeln lyder! Jag testade Odyssey kort på E3 2018 och gillade verkligen miljöerna. Tycker Origins är kul, men trivs inte riktigt med varken öken eller egyptisk mytologi.

Är därför väldigt nyfiken på hur andra upplever Odyssey, om det kan vara värt köp! Frilans-kollegan Fredrik på FZ gillar än så länge i alla fall, och de flesta recensioner verkar positiva överlag. Vad tror ni som redan är igång, kommer jag fastna om jag söker.. öh.. "Origins utan sand" typ? Och kanske lite.. eh.. roligare huvudkaraktär?

Kör Origins på PS4 förövrigt, men Odyssey lär bli på PC så jag kan kräma upp inställningarna.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 Ti - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - MSI X370 - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindesberg
Registrerad
Mar 2010

Har bara hunnit spela 2h, men än så länge påminner det väldigt mycket om Origins fast i en ny värld.
Exploration mode är också en frisk nyhet för serien så man faktiskt får spela istället för att bara följa quest markers.
Kassandra är väl lite halv klyschig men det får man nästan räkna med i dessa series
So far so good.

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Pokergren:

Har bara hunnit spela 2h, men än så länge påminner det väldigt mycket om Origins fast i en ny värld.
Exploration mode är också en frisk nyhet för serien så man faktiskt får spela istället för att bara följa quest markers.
Kassandra är väl lite halv klyschig men det får man nästan räkna med i dessa series
So far so good.

Låter ändå lovande! Behöver något spel jag kan sätta mig med och smålira närmaste halvåret eller så.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Assassin's Creed Odyssey har likheter med Origins det är helt klart, men det "problemet" har ju alla spelserier.

Jag tycker att det är superkul, och sjukt snyggt. (1080ti + 4k tv + nästan allt på max= jesus Amalia vad snyggt det är)

OBS. jag kör utan antialiasing, pga att jag anser att det är onödigt i 4k.

XripperX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

Alltså grafiken i spelet är helt galen. Blows my mind.

De lär ju ha en arme av programmerare och producenter och art producers.

danzisch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Gillar det skarpt, klart bättre än Origins när det kommer till optimering, miljöer och story.

i5 3570k @ 4,4 // Hyper 212 EVO // Zotac 980ti Amp Edition // 16GB HyperX DDR3 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2006

Kommer nog skaffa det, men det får vänta. Jag har redan alldeles för många spel jag måste lira igenom innan detta

5960X | X99-E WS | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | 2 x Intel 750 | Full Loop | Enthoo Primo
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Ni måste ju fixa prestandatest på detta spelet!

Ducati Streetfighter 848 Akrapovic IBC HT-map -13
Yamaha FZR 1000 -87

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av daskedennis:

Vad säger du om det @Kenneth?

Trädvy Permalänk
BAAA BAAAP 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av daskedennis:

Det kommer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av emilakered:

Vad säger du om det @Kenneth?

Skrivet av Kenneth:

Det kommer

Härligt!

Hoppas att mitt RX 580 pallar med hyfsat..

Ducati Streetfighter 848 Akrapovic IBC HT-map -13
Yamaha FZR 1000 -87

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2009

Ser helt fantastiskt ut. MEN... det har level scaling.

Det kvittar om du tagit ner 3 arméer (och kanske en gud) eller glatt livnär dig på getost - tiggaren i början med osttandpetaren är ändå lika farlig...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av XripperX:

Assassin's Creed Odyssey har likheter med Origins det är helt klart, men det "problemet" har ju alla spelserier.

Jag tycker att det är superkul, och sjukt snyggt. (1080ti + 4k tv + allt på max= jesus Amalia vad snyggt det är)

Vad får du ut i fps i snitt? Uppskatta om du inte kört med mätare påslagen

Har inte hunnit testa än. Ska försöka få tid i början på nästa månad men jag är taggad till tusen. Tycker Ubisoft har blivit en av, om inte den bästa utgivaren.

| View 31 TG | Asus ROG Crosshair VI Hero | Corsair RMX 1000W | AMD R7 1800X |
| EVGA Geforce GTX 1080 Ti FE | G.Skill TridentZ 16GB 3000MHz CL15 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av TuHack:

Ser helt fantastiskt ut. MEN... det har level scaling.

Det kvittar om du tagit ner 3 arméer (och kanske en gud) eller glatt livnär dig på getost - tiggaren i början med osttandpetaren är ändå lika farlig...

Hmhm. Går att hacka av kanske? Förstår vad du menar, är något som kan vara riktigt störande. Finns inga tak/gränser?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Är det som jag läst en massa båtåkande som i blackflag eller är det ett roligt spel? . Aldrig tyckt om uppdragen där man flyger/eller kör fordon i ac spelen känns alltid halvdåligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malung
Registrerad
Maj 2005

Precis börjat med Origins så lär väl köra klart det först antar jag, fast jävligt sugen på Odyssey......

MoBo: Asus Prime Z370-A
CPU: Intel Core i5 8600K @ 4.9GHz + Noctua NH-D15
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB @ 3600MHz
GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Monitor: Acer XB271HU
Chassi: Corsair Obsidian 750D + 3st Noctua NF-A14 | PSU: Corsair AX860i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Man vet att man har ett långt spel framför sig när man spelat X timmar och först då kommer "Ubisoft presents..." upp på skärmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

Ser ball ut

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2003

Är det bara jag som tycker det lite märkligt att man inte har en sköld? Menar, Spartaner och allt, men ska bli en införskaffande idag, man har ju resten i serien så man är ju hooked.

Spelburk: Fortress FT02 | R7 Ryzen 1700@Stock | Corsair AX850 | Samsung 830 256 GB | Palit Jetstream GTX 1080 | G.Skill 3200MHz 32GB RAM | ROG Swift PG279Q
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av Rosslan:

Är det bara jag som tycker det lite märkligt att man inte har en sköld? Menar, Spartaner och allt, men ska bli en införskaffande idag, man har ju resten i serien så man är ju hooked.

https://www.change.org/p/ubisoft-bring-back-the-shield-for-as...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av emilakered:

Hmhm. Går att hacka av kanske? Förstår vad du menar, är något som kan vara riktigt störande. Finns inga tak/gränser?

Det verkar något mer komplicerat denna gången men det kommer kanske en inställning precis som i Origins. Vore önskvärt för min del.

De verkar ha kört en kompromiss där de helt enkelt maxar skalandet till ens egen level -2 i låglevel områdena. Detta plus skillnaden i gear kanske faktiskt räcker.

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av TuHack:

Det verkar något mer komplicerat denna gången men det kommer kanske en inställning precis som i Origins. Vore önskvärt för min del.

De verkar ha kört en kompromiss där de helt enkelt maxar skalandet till ens egen level -2 i låglevel områdena. Detta plus skillnaden i gear kanske faktiskt räcker.

Kan vara så. Har ingen superbrådis heller, så kan bli att avvakta några dagar och se hur andra reagerar när det rullas ut på mer bred front.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2001

Mitt sista AC spel var Black Flag så har ingen erfarenhet av Origins, men detta är riktigt jäkla bra!

TuF Z370 Pro, 9700K @5, NH-D15, 16GB Corsair 3GHz @3.2+
MSI 1060 GamingX 6GB @2.1/4.7. Corsair RM750x
Corsair HS50, Corsair M65 Sabre RGB, Samson SR850.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018

Suuck!

Sitter på jobbet, fullt medveten om att det ligger hemma och väntar

Ikväll blir det AC Maraton

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Corsair Gaming Sabre Optical |
Windows 10 x64 Enterprise LTSC | Integritet.net (WIP)

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Trädvy Permalänk
BAAA BAAAP 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Uppdatering om prestandatest: Den inbyggda benchen har dynamiskt väder. Hur tänkte dom där?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2014

Blev köp nyss, detta efter att ha läst FZ:s recension. Rekommenderad läsning ifall man känner sig vilsen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av Kenneth:

Uppdatering om prestandatest: Den inbyggda benchen har dynamiskt väder. Hur tänkte dom där?

På alla andra, utom er spelbänkare?

Skämt åsido, körde min bench tre-fyra gånger för att uppnå mina krav och såg inget annorlunda i vädret. Konstigt.

edit: Volumetric clouds kan jag säga är sjukt krävande till nästan ingen nytta alls...

TuF Z370 Pro, 9700K @5, NH-D15, 16GB Corsair 3GHz @3.2+
MSI 1060 GamingX 6GB @2.1/4.7. Corsair RM750x
Corsair HS50, Corsair M65 Sabre RGB, Samson SR850.

Trädvy Permalänk
BAAA BAAAP 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Falcon:

På alla andra, utom er spelbänkare?

Skämt åsido, körde min bench tre-fyra gånger för att uppnå mina krav och såg inget annorlunda i vädret. Konstigt.

har fått det två gånger just nu, båda gångerna är första rundan efter jag har bytt preset... hmm...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Kenneth:

Patch 1.03 ska fixa det.

https://forums.ubi.com/showthread.php/1937294-Assassin-s-Cree...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Kör på hard med reducerad HUD. Varit riktigt kul och utmanande fram till vildsvinet. Jag är på level 11 och fick ett uppdrag att döda ett legendariskt vildsvin (boss). Går bra till han åkallar en bunt minions som rushar mig hela tiden och det är väldigt svårt att få tid att dodga alla samtidigt som man försöker göra lite skada på dem. Pust, nya försök ikväll med andra vapen (ska skaffa ett spjut, måste fungera om spelet är realistiskt).