Assassin's Creed Odyssey – någon som hunnit spela?

Permalänk
Medlem

Köpte i söndags på Uplay, med rea +20% ytterligare rabatt för 100 uplay poäng. Ultimate edition kostade totalt ~390:-, grymt värt det!

Valde Alexios, bra mycket bättre röstskådespelare än alternativet

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Valde Alexios, bra mycket bättre röstskådespelare än alternativet

Den vanligaste uppfattningen brukar vara den motsatta, att hon är så överlägsen att det inte ens går att jämföra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Den vanligaste uppfattningen brukar vara den motsatta, att hon är så överlägsen att det inte ens går att jämföra.

Jag hade samma tanke. Kassandra är mycket mer levande och berättade med sin röst än vad Alexios är. Givetvis tycker vi alla olika, men det är inte en ovanlig tolkning

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Precis klarat av spelet och började direkt om från början med ny karaktär.
Körde alexios första turen och ska prova köra med kassandra nu.
Sjukt pinsammt men märkte inte före lvl 55 att man kunde uppgradera gear till current lvl (Facepalm)
Blir nog göra alla sidequests denna gång.
Roligaste spelet jag spelat sen Witcher 3.

Vad tycker folk om expansionerna ?
Värt pengarna ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jag hade samma tanke. Kassandra är mycket mer levande och berättade med sin röst än vad Alexios är. Givetvis tycker vi alla olika, men det är inte en ovanlig tolkning

Tack jag menade naturligtvis Kassandra. Fick för mig de var Alexis och alexios

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Precis klarat av spelet och började direkt om från början med ny karaktär.
Körde alexios första turen och ska prova köra med kassandra nu.
Sjukt pinsammt men märkte inte före lvl 55 att man kunde uppgradera gear till current lvl (Facepalm)
Blir nog göra alla sidequests denna gång.
Roligaste spelet jag spelat sen Witcher 3.

Vad tycker folk om expansionerna ?
Värt pengarna ?

Väntar tills spelet får New Game+

Lite tråkigt när man har gjort allt :/

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Jag brukar alltid gilla AC men Odyssey har jag svårt att fastna för. Origins var sjukt bra men Odyssey känns bara stort och plottrigt. Jag är inte jätteförtjust i sjöstriderna och den biten. Jag har visserligen knappt spelat i 15 timmar och köpte om jag inte missminner mig Gold Edition med all DLC. Kanske borde jag ge det en ny chans?

Jag ångrar lite att jag valde Alexios då jag finner röstskådespelet som tämligen uselt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ett väldigt bra spel men misstaget jag gjorde var att göra absolut allt vilket då förvandlar spelet till ett 100+ timmars spel (det är större än Origins vilket jag klarade på 75h och 96% plus första exp). Det har iaf gjort att jag ledsnat på det lite väl fort då det ändå är väldigt likt Origins och för mig blev mer av detsamma (även om det är bra kvalitet på allt). Kör mer på main story istället så du kommer någon vart i spelet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Kör mer på main story istället så du kommer någon vart i spelet.

Ja det är väl lite så jag har tänkt om jag inte väljer att starta om som Kassandra. Hur är DLC-paketen ni som har hunnit testa?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Avstängd

Kikat en del på detta. Är det och rekommendera? Bra optimerat?

Visa signatur

I7 8700k
MSI RTX 2080Ti
Corsair 16GB LPX DDR4 8X2
Fractal Design Define C
Nick: Saman1820

Permalänk
Skrivet av Saman1820:

Kikat en del på detta. Är det och rekommendera? Bra optimerat?

Kört cirkus 50 timmar. Fantastiskt roligt spel med vad jag anser bra grafik. Med en i7 4770k och ett gtx 1070 är jag kontant bottleneckad av processorn, vilket gör att fpsen hamnar kring 50-60 med de mesta på max. Med en bättre processor så skulle spelet flyta på som smör, men självklart verkar de ha gått något snett med optimeringen ;’)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saman1820:

Kikat en del på detta. Är det och rekommendera? Bra optimerat?

Spelet krossar de flesta processorer men skalar utmärkt på sådana som har många kärnor (9900K, 2700X osv). Min CPU går mestadels runt 90-100% load.

Optimerat...tja, delvis kanske men det är något tyngre än Origins tycker iaf jag. Det har dessutom buggar med ljuskällor på natten.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Jag spelat alla AC spel men detta ville jag inte investera i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Väntar tills spelet får New Game+

Lite tråkigt när man har gjort allt :/

Good news everyone

https://www.eurogamer.net/articles/2019-02-10-new-game-plus-c...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhantomFiles:

Jag spelat alla AC spel men detta ville jag inte investera i.

Nyfiken på varför just detta? Mätt på serien bara? Det är ju förståeligt.

Jag lallar runt en del som avkoppling. Alla de här uppdragen från characters. Svart bakgrund med gult utropstecken i inga av dessa autogenereras förutom arenan? Vill rensa dessa men är rädd jag ska fastna i någon loop av genererade quests som aldrig tar slut.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

@oqvist: Precis. Även om dom har ändrat ganska mycket på spelet så känns det samma.

Permalänk
Relik 📜

Har nu "tröttnat" på spelet såpass att jag inte kommer lira vidare. Har en hel del tankar, skrev ihop en liten text på FZ. Istället för copy paste bjuder jag på en länk!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered: Sonen fick det i julklapp och har kommit till samma slutsats;
han känner att han redan gjort allt och har kommit till exakt halva den level som krävs för att ge sig på slutstriden.

Men eftersom det hela tiden fanns en 2 x XP-boost till salu för 1000 helix (100.-) så var det antagligen perfekt balanserat och uträknat från början.
istället försökte det med en cash-grab och sonen är inte heller sugen på den sista grinden av sidouppdrag.

https://www.pcgamer.com/assassins-creed-odysseys-dollar10-xp-...
https://www.polygon.com/2018/10/4/17936292/assassins-creed-od...

Men man ska väl spela så länge det känns fräsht och givande och vi har nog fått valuta för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Har nu "tröttnat" på spelet såpass att jag inte kommer lira vidare. Har en hel del tankar, skrev ihop en liten text på FZ. Istället för copy paste bjuder jag på en länk!

Skrev inte du en recension någonstans om just AC:Odyssey, eller blandar jag ihop dig med någon annan?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av pacc:

@emilakered: Sonen fick det i julklapp och har kommit till samma slutsats;
han känner att han redan gjort allt och har kommit till exakt halva den level som krävs för att ge sig på slutstriden.

Men eftersom det hela tiden fanns en 2 x XP-boost till salu för 1000 helix (100.-) så var det antagligen perfekt balanserat och uträknat från början.
istället försökte det med en cash-grab och sonen är inte heller sugen på den sista grinden av sidouppdrag.

https://www.pcgamer.com/assassins-creed-odysseys-dollar10-xp-...
https://www.polygon.com/2018/10/4/17936292/assassins-creed-od...

Men man ska väl spela så länge det känns fräsht och givande och vi har nog fått valuta för pengarna.

Jag är inte alls många levlar ifrån faktiskt, kanske 3-4. Ett par timmars speltid, men.. känner inget sug.

Skrivet av HoboCop:

Skrev inte du en recension någonstans om just AC:Odyssey, eller blandar jag ihop dig med någon annan?

Det har du nog drömt! Om du inte läste tråden på FZ där och tänkte det var en "riktig" recension.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag är inte alls många levlar ifrån faktiskt, kanske 3-4. Ett par timmars speltid, men.. känner inget sug.

Det har du nog drömt! Om du inte läste tråden på FZ där och tänkte det var en "riktig" recension.

Det är inte alls omöjligt

Det är inte dags för en då?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av HoboCop:

Det är inte alls omöjligt

Det är inte dags för en då?

Haha! Nej, medlemsrecensionen på FZ får räcka. @bamseponny gjorde ju en riktig med!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Såg just att de kommer släppa ett officiellt verktyg för att ändra balansen och levlar i spelet: (PC)
https://support.ubi.com/en-gb/Faqs/000034783/Animus-Control-P...

När det dyker upp kanske någon gör en guide om bästa inställningar...

Permalänk

Grymt spel! Dock lite för mycket springande, det tar en väldigt lång tid att ta sig runt i spelet!

Skickades från m.sweclockers.com