Ryzen 2700 för gaming? Samt vilka minnen

Permalänk

Ryzen 2700 för gaming? Samt vilka minnen

Hej allihopa!

Såg att Inet hade bra pris på Ryzen 2700 just nu.
Hur står sig denna i gaming i 1440p och uppåt jämfört med 2600/2600x och Intels alternativ om man klockar den, till det priset är det väl ett bra köp?
Jag har även läst att Ryzen gillar höga minneshastigheter och jag tänkte para ihop 2700an med ett MSI Mortar, någon som vet vilka minnen som lirar?

Visa signatur

Ryzen 5600x (NZXT Kraken X62) || Vengeance LPX 16GB 3400MHz
ASUS ROG STRIX X470-F GAMING || Asus RTX 3060 ti OC
NZXT H500i || EVGA G3 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av solitary47:

Hej allihopa!

Såg att Inet hade bra pris på Ryzen 2700 just nu.
Hur står sig denna i gaming i 1440p och uppåt jämfört med 2600/2600x och Intels alternativ om man klockar den, till det priset är det väl ett bra köp?
Jag har även läst att Ryzen gillar höga minneshastigheter och jag tänkte para ihop 2700an med ett MSI Mortar, någon som vet vilka minnen som lirar?

Hej
här har du bästa källan till vilka minnen som är supporterade.
https://www.msi.com/Motherboard/support/B450M-MORTAR#support-...

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem

Har själv en 2700, och tycker att den fungerar riktigt fint för gaming; 3DMark.
Jag misstänker dock att en i5:a är mer prisvärd om man endast ska använda datorn för just gaming.

Edit: Jag kör G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Ripjaws V med mitt Asus Prime moderkort (se sig).

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

@Jink: 2700 fungerar perfekt... Kanske inte för de lite lättare spelen som CS:GO, LOL eller dylikt. Då är nog en i5 eller en r5 2600 bäst. Men ska du spela tyngre cpu användande spel som GTA eller The Witcher så kommer du att dra nytta till den 8 kärnorna. Jag har 2700X och den fungerar fin fint.

Sen till minnen så ska du kolla efter de som har en cache latency på 16. Corsair Vengeance minnen som slutar på CL16 är de som är strödda av AMDs processorer.
Sen kan jag tipsa om att använda en X470 moderkort till 2700 om du ska använda den 😉 Jag använder ASUS ROG Strix X470-F gaming. Har absolut inga problem med den, har aldrig haft ett bättre kort.

Visa signatur

Min Burk: CPU: Ryzen 2700X, CPU kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4, GPU: ASUS ROG Strix RTX 3080, MOBO: Asus ROG Strix X470-F gaming, Case: Corsair Carbide 275R TG, Lagring: 4.5 TB av bara SSD:er

Permalänk
Medlem
Skrivet av sameclick:

@Jink: 2700 fungerar perfekt... Kanske inte för de lite lättare spelen som CS:GO, LOL eller dylikt. Då är nog en i5 eller en r5 2600 bäst. Men ska du spela tyngre cpu användande spel som GTA eller The Witcher så kommer du att dra nytta till den 8 kärnorna. Jag har 2700X och den fungerar fin fint.

Sen till minnen så ska du kolla efter de som har en cache latency på 16. Corsair Vengeance minnen som slutar på CL16 är de som är strödda av AMDs processorer.
Sen kan jag tipsa om att använda en X470 moderkort till 2700 om du ska använda den 😉 Jag använder ASUS ROG Strix X470-F gaming. Har absolut inga problem med den, har aldrig haft ett bättre kort.

Jag har inte sagt att 2700 fungerar dåligt..? Jag sade däremot att en i5:a kanske är mer prisvärd för den som endast avser att använda sin CPU för gaming.

Prestanda

Vi ser här tydligt att i5:an vinner, i olika stor utsträckning.
Intel i5 8600k kostar runt 3 000 SEK, medan Ryzen 2700 kostar runt 3 500 SEK. Värt att notera är dock att en CPU-kylare medföljer Ryzen-processorn, och att prestandaskillnaden är mindre vid 1440p eller högre. Man kan ju självklart fakturera in "framtidssäkerhet" vid högre antal kärnor, om man känner för det.
Om jag inte missminner mig helt så "kräver" Intels CPU:er inte lika höga hastigheter på RAM, vilket innebär att man kan spara in pengar där.

Prisjakt

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Administrativ avgift

@Jink: Grejen i detta fall är ju just att Inet kör specialkampanj på den för 2499:- vilket gör den mer framtidssäker och ett solklart val om han ska köra 1440P , i 1080P hade I5:an varit ett alternativ. Gällande ram minnen så sparar du inte in mycket mot att köpa ett par 3000MHZ CL16 mot 2333MHZ eller liknande, kostnaden är minimal och ger en prestandaökning på båda plattformarna.

@solitary47 sett till pris/kontra prestandaökning så ta ett par Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 Black 3200MHz Ryzen-edition , optimerade för Ryzen processorer och så lite strul som möjligt. Vill du verkligen optimera och överklocka osv så bör du gå på ett par B-die minnen vilket ska finnas en lista på reedit vilka minnen som är och vilka som inte är.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Jink: Grejen i detta fall är ju just att Inet kör specialkampanj på den för 2499:- vilket gör den mer framtidssäker och ett solklart val om han ska köra 1440P , i 1080P hade I5:an varit ett alternativ.

Helt korrekt att Ryzen 2700 är att föredra vid samma- eller lägre pris än i5:an, mitt inlägg förutsatte självklart fullpris.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Administrativ avgift

@Jink: Bör ha förtydligast i din post då en mindre okunnig lätt hade kunnat plocka upp det som att den skulle välja 8600k trots priset

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Jink: Bör ha förtydligast i din post då en mindre okunnig lätt hade kunnat plocka upp det som att den skulle välja 8600k trots priset

Känns lite som ett sidospår att påpeka detta, men för den läskunnige så är det oerhört tydligt vilka priser som diskuteras.

Skrivet av Jink:

Intel i5 8600k kostar runt 3 000 SEK, medan Ryzen 2700 kostar runt 3 500 SEK.
Prisjakt

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

@Jink: jag råkade skriva till dig istället för att svara allmänt till tråden. Inget illa ment.

Visa signatur

Min Burk: CPU: Ryzen 2700X, CPU kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4, GPU: ASUS ROG Strix RTX 3080, MOBO: Asus ROG Strix X470-F gaming, Case: Corsair Carbide 275R TG, Lagring: 4.5 TB av bara SSD:er

Permalänk
Medlem
Skrivet av sameclick:

@Jink: 2700 fungerar perfekt... Kanske inte för de lite lättare spelen som CS:GO, LOL eller dylikt. Då är nog en i5 eller en r5 2600 bäst. Men ska du spela tyngre cpu användande spel som GTA eller The Witcher så kommer du att dra nytta till den 8 kärnorna. Jag har 2700X och den fungerar fin fint.

Sen till minnen så ska du kolla efter de som har en cache latency på 16. Corsair Vengeance minnen som slutar på CL16 är de som är strödda av AMDs processorer.
Sen kan jag tipsa om att använda en X470 moderkort till 2700 om du ska använda den 😉 Jag använder ASUS ROG Strix X470-F gaming. Har absolut inga problem med den, har aldrig haft ett bättre kort.

Vad är det som gör ASUS ROG Strix X470-F gaming så bra?

Jag är på jakt efter ett bra moderkort att kombinera 2700 med, men det känns som den största skillnaden mellan modellerna är ju fler häftiga namn det är i titeln desto dyrare och bättre är det.

Permalänk

@Mindboggle: den har 2st m.2 portar och 6st sata 3 portar så man kan få en hel del lagrin om man vill/behöver. Sen så har den ett par fläskig VRM kylare så om man behöver inte oroa sig över överbelastade capacitorer. Om man vill spara ner på pengarna så kan man gå på en B450 men då kommer du inte få samma performance, men om man inte bryr sig över m.2 eller mängder med lagrin så kan man gå med typ ASUS X470 prime eller dylikt. Men jag skulle fortfarande rekommendera en X470 kort.

Visa signatur

Min Burk: CPU: Ryzen 2700X, CPU kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4, GPU: ASUS ROG Strix RTX 3080, MOBO: Asus ROG Strix X470-F gaming, Case: Corsair Carbide 275R TG, Lagring: 4.5 TB av bara SSD:er

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/PI-gm6Doiq4
Kan rekommendera den där om om du letar moderkort. Slutade med att jag skickade tillbaka mitt "fynd" Asus b450 och g.skill flare 3200 som vägrade köra minnena i rekommenderade timings. Gamer Nexus/killen i filmen är inte speciellt imponerad av Asus. Blev ett msi pro carbon för mig istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Läste om VRM problemen på ASUS ROG Strix X470-F , ska man ångra köpet? Tänkte ha den ihop med R2700 kanske blir dumt
och det blir för varmt. Har inte plockat upp det ur kartongen ens...

Visa signatur

Asus TUF GAMING X570-PLUS, Ryzen 7 5800X, CM Hyper 212, Cruzial Ballistic DDR4 3200 C16 2x16GB, RTX 3070 Ventus, Corsair RM750X v2, Fractal Define R4, ASUS ROG PG279Q G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Har själv en 2700, och tycker att den fungerar riktigt fint för gaming; 3DMark.
Jag misstänker dock att en i5:a är mer prisvärd om man endast ska använda datorn för just gaming.

Edit: Jag kör G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Ripjaws V med mitt Asus Prime moderkort (se sig).

Jag tänkte faktiskt köpa exakt samma set up. Funkar minnena i sina hastigheter osv?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

@ultra5:
Jag kör Tomahawk B450, fungerar utmärkt!
Spelar nog inte så stor roll vad du väljer, se på funktionerna du behöver sen bestämmer du efter det.

Visa signatur

Ryzen 5600x (NZXT Kraken X62) || Vengeance LPX 16GB 3400MHz
ASUS ROG STRIX X470-F GAMING || Asus RTX 3060 ti OC
NZXT H500i || EVGA G3 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av solitary47:

@ultra5:
Jag kör Tomahawk B450, fungerar utmärkt!
Spelar nog inte så stor roll vad du väljer, se på funktionerna du behöver sen bestämmer du efter det.

Ok returnerar Asus plankan då... vill inte få värmeproblem.

Visa signatur

Asus TUF GAMING X570-PLUS, Ryzen 7 5800X, CM Hyper 212, Cruzial Ballistic DDR4 3200 C16 2x16GB, RTX 3070 Ventus, Corsair RM750X v2, Fractal Define R4, ASUS ROG PG279Q G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homie:

https://youtu.be/PI-gm6Doiq4
Kan rekommendera den där om om du letar moderkort. Slutade med att jag skickade tillbaka mitt "fynd" Asus b450 och g.skill flare 3200 som vägrade köra minnena i rekommenderade timings. Gamer Nexus/killen i filmen är inte speciellt imponerad av Asus. Blev ett msi pro carbon för mig istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Vill bara flika in att mitt Asus B450 ROG Strix inte matar in rätt värden för XMP för mina flare X 3200c14. Man får göra det manuellt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultra5:

Läste om VRM problemen på ASUS ROG Strix X470-F , ska man ångra köpet? Tänkte ha den ihop med R2700 kanske blir dumt
och det blir för varmt. Har inte plockat upp det ur kartongen ens...

Har jag missat nåt? Vad är källan till att det skulle vara värmeproblem med Asus Strix-kortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag tänkte faktiskt köpa exakt samma set up. Funkar minnena i sina hastigheter osv?

Vill minnas att det inte har varit några problem. Kan kolla upp några benchmarks när jag får tid.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av Asyvan:

Har jag missat nåt? Vad är källan till att det skulle vara värmeproblem med Asus Strix-kortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Buildzoid som sa det, finns i någon video med vet jag.

Visa signatur

Ryzen 5600x (NZXT Kraken X62) || Vengeance LPX 16GB 3400MHz
ASUS ROG STRIX X470-F GAMING || Asus RTX 3060 ti OC
NZXT H500i || EVGA G3 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Vill minnas att det inte har varit några problem. Kan kolla upp några benchmarks när jag får tid.

(Y)

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@solitary47: Kommer du ihåg vilken video, har skummat igenom kanalen hans snabbt, men icke hittat.

Permalänk
Medlem

Får jag flika in en fråga eller två i denna tråd?
Min i7 2600k kasta in handuken igår och tog farväl av oss med familjen samlad runt burken...
Så då vet jag inte riktigt vad ja ska satsa på, men ville hålla nere priset lite.
En 8700k vore ju trevligt, men för det priset får ja väll en amd cpu + moderkort i princip.
Ja kommer inte bli esport elit, eller har ens knappt tid för mer slöspela när familjen kanske sover eller gör annat. Har ett 1070 och en 1440p 144hz skärm, men nöjer mig med 60fps gott och väl

Är detta ett bra paket, och kompatibelt? Framtidssäkert är ju en sak, men kostar ju rätt mycket att vara framtidssäker att man lika gärna om 2-3-4 år kan köpa en ny burk om man lägger hälften av pengarna nu istället. Kommande 9900x eller vad intels senaste påhitt heter är ju fin, men för priset... ja köper hellre en cpu+mobo då.

Det jag satt ihop är följande:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11868007/

Ska man sikta på en X istället, och bör man gå till X470 istället för B450?
Spel ja kör, eller siktar på:
World of warships, tanks.
Kommande cthulhu, witcher 3, fallout 4 / 76.... så siktar ändå på kommande AAA titlar så vill inte helt måla in mig i ett hörn.

Tack för att ni tar er en funderare

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Kände som dig att man inte ville slänga massa pengar på Intel när man inte har så stora behov och får väldigt bra prestanda per krona.
Är ingen som streamar, kollar 4K filmer, man spelar lite då och då och finns det prestanda för mina behov så är jag nöjd.
Bytte från i5 2500K som inte riktigt hängde med i alla spel, dessutom när man ibland vill lira 4K på tv'n numera. Har inte prövat BF elr CoD i den upplösningen, men klarar Rocket Leauge bl.a utan problem. 10% utilization lol
Har problem med Origin installationen, rutan blir vit när den öppnas, så ska försöka lösa det innan flera spel kan testas. Annars blir det ominstallation av Windows igen..

Jag köpte mig MSI X470 Gaming Pro, 2700 (ej X) och G.Skill Ripjaws V, idle ca 30 grader och full load 58C med Noctua NH-12 standard klock.
Witcher 3 & Fallout 4 borde vara en barnlek för denna CPU, om t.om. min 2500K klarade även viss del i 4K med blandad prestanda, så kan jag tänka mig att 1440P 144Hz kan flyta på. nämnvärt så har jag inte prövat just de inställningarna.

Synd bara att de höjt priset på CPU nu, var väl 500:- billigare förra veckan?

Skrivet av Holic:

Får jag flika in en fråga eller två i denna tråd?
Min i7 2600k kasta in handuken igår och tog farväl av oss med familjen samlad runt burken...
Så då vet jag inte riktigt vad ja ska satsa på, men ville hålla nere priset lite.
En 8700k vore ju trevligt, men för det priset får ja väll en amd cpu + moderkort i princip.
Ja kommer inte bli esport elit, eller har ens knappt tid för mer slöspela när familjen kanske sover eller gör annat. Har ett 1070 och en 1440p 144hz skärm, men nöjer mig med 60fps gott och väl

Är detta ett bra paket, och kompatibelt? Framtidssäkert är ju en sak, men kostar ju rätt mycket att vara framtidssäker att man lika gärna om 2-3-4 år kan köpa en ny burk om man lägger hälften av pengarna nu istället. Kommande 9900x eller vad intels senaste påhitt heter är ju fin, men för priset... ja köper hellre en cpu+mobo då.

Det jag satt ihop är följande:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11868007/

Ska man sikta på en X istället, och bör man gå till X470 istället för B450?
Spel ja kör, eller siktar på:
World of warships, tanks.
Kommande cthulhu, witcher 3, fallout 4 / 76.... så siktar ändå på kommande AAA titlar så vill inte helt måla in mig i ett hörn.

Tack för att ni tar er en funderare

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Kände som dig att man inte ville slänga massa pengar på Intel när man inte har så stora behov och får väldigt bra prestanda per krona.
Är ingen som streamar, kollar 4K filmer, man spelar lite då och då och finns det prestanda för mina behov så är jag nöjd.
Bytte från i5 2500K som inte riktigt hängde med i alla spel, dessutom när man ibland vill lira 4K på tv'n numera. Har inte prövat BF elr CoD i den upplösningen, men klarar Rocket Leauge bl.a utan problem. 10% utilization lol
Har problem med Origin installationen, rutan blir vit när den öppnas, så ska försöka lösa det innan flera spel kan testas. Annars blir det ominstallation av Windows igen..

Jag köpte mig MSI X470 Gaming Pro, 2700 (ej X) och G.Skill Ripjaws V, idle ca 30 grader och full load 58C med Noctua NH-12 standard klock.
Witcher 3 & Fallout 4 borde vara en barnlek för denna CPU, om t.om. min 2500K klarade även viss del i 4K med blandad prestanda, så kan jag tänka mig att 1440P 144Hz kan flyta på. nämnvärt så har jag inte prövat just de inställningarna.

Synd bara att de höjt priset på CPU nu, var väl 500:- billigare förra veckan?

Hehe jo tyvärr, blir väll så när man tvekar och velar att man missar deals.
Men ingen fara, ja får försöka klara mig fram till blackfriday kanske. Eller om ja försöker ruska tag i en ny 2600k från en kompis som bytte dator. Svårt och tråkigt att lägga pengar på just nu

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Ang. X470-F gaming

Vilka vrm problem? Länk?

Från egen erfarenhet blir vrmen knappt pissljummen

Tror ni har blandat ihop det med något annat kort?

@ultra5 @solitary47 @Asyvan @monoleg

Skickades från m.sweclockers.com

Förtydligande
Visa signatur

Define R5 | Asus X470-F | AMD Ryzen 5 2600 @4.1 | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 1070 SC @2000/4300 | G.Skill Flare X 16GB @3400 CL14 | Seasonic Focus Plus Gold 650w | SanDisk Ultra II 240GB | 860 Evo 500GB | Seagate 1TB | Asus VG248 |

Permalänk
Medlem

@apskalle:
Oj skrev visst fel ! B450 kortet som jag menade. Returnerat det till komplett , blir ett X470 istället oklart vilket.

Visa signatur

Asus TUF GAMING X570-PLUS, Ryzen 7 5800X, CM Hyper 212, Cruzial Ballistic DDR4 3200 C16 2x16GB, RTX 3070 Ventus, Corsair RM750X v2, Fractal Define R4, ASUS ROG PG279Q G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultra5:

@apskalle:
Oj skrev visst fel ! B450 kortet som jag menade. Returnerat det till komplett , blir ett X470 istället oklart vilket.

Lätt hänt

Kan rekommendera msi x470 gaming plus, B450 gaming pro carbon & asus x470-F

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R5 | Asus X470-F | AMD Ryzen 5 2600 @4.1 | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 1070 SC @2000/4300 | G.Skill Flare X 16GB @3400 CL14 | Seasonic Focus Plus Gold 650w | SanDisk Ultra II 240GB | 860 Evo 500GB | Seagate 1TB | Asus VG248 |

Permalänk
Medlem

@apskalle:
Tack för tipsen.
Funderar på MSI X470 GAMING PRO CARBON eller
ASUS PRIME X470-PRO, Socket-AM4

Visa signatur

Asus TUF GAMING X570-PLUS, Ryzen 7 5800X, CM Hyper 212, Cruzial Ballistic DDR4 3200 C16 2x16GB, RTX 3070 Ventus, Corsair RM750X v2, Fractal Define R4, ASUS ROG PG279Q G-Sync