Ny Mobil Budget 3-4000:-

Permalänk
Medlem

Ny Mobil Budget 3-4000:-

Är på jakt efter en ny Android mobil budget cirka 3000-4000:-

Det jag letar efter är 4gb ram och att den är ip68 utöver det är jag ganska flexibel

Funderar lite på comviqs deal Samsung s9+

Den skulle kosta mig 6000:- eftersom jag klarar mig bra på deras 145kr abbonemang, vilket är en hel del över min budget, men man får ju med "Gear IconX-hörlurar" vilket man kanske kan varar roligt att ha.

Dock så är jag lite tveksam till att displayen går ner lite på sidorna, känns som den blir väldigt känslig för stötar/tappa ?

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

LG G6 från 2017 flaggskepp med bra pris c:a 3500 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifn:

LG G6 från 2017 flaggskepp med bra pris c:a 3500 kr

tack:) ska åka och klämma på den och s9+ i helgen:)

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Tele2 har LG G7 ThinkQ för 4200 (176krx24mån) den ligger på 7000 överallt typ

Permalänk
Medlem

LG G7 är riktigt trevlig till det priset, 1000Kr billigare än Oneplus 6 och då har den marknadens ljusstarkaste skärm, IP68, hörlursuttag med det bästa ljud som går att få(ESS 32-bitars DAC med upp till 2V utnivå), bra format den är smalare än andra flaggskepp och lättare, kameran är inte i par med resten men är ok och för 4200Kr finns det inte mycket att inte gilla. Att den har plats för sdcard är ett plus. LG är sega på uppdateringar men å andra sidan fungerar deras original rom riktigt bra och buggfritt så det beror på vad man värdesätter.

Har haft en i en månad nu och är riktigt nöjd, UI:t blev snyggt med Nova Launcher och ett mörkt tema(Pixel Experience Theme Dark for LG G7 från Playstore) detta tillsammans med att flera Google appar också går att göra mörka nu så är det en njutbar UI-upplevelse.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Iconx-lurarna kan du ju säkert sälja för en tusenlapp, så då närmar du dig budgeten om du vill köra på Samsung.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@the squonk:

Håller med, jag och många fler fick våra G7or för enbart 3500 när Netonet hade sin kampanj.

För det priset så är den helt oslagbart, även Tele2's pris är wünderbar, du får en lätt och smidig mobil i en bra formfaktor, med en skräm som jag menar är absolut top notch. Precis som du så använder jag Pixel Experience Theme, det tillsammans med Rootless launcher gör de n nästan identiskt med stock Android.

Det enda jag kan klaga på är kameran (som ändå är ok, lär bli bättre när Gcam blir optimerat för 845 processorn). Samt batteriet, missförstå mig inte, batteriet är helt okej. Men i och med "Boombox högtalaren" så var man tvungen att banta batteristorleken ifrån förra generationens 3300 MaH till 3000. Hade hellre haft 2 traditionella stereohögtalare och ett större batteri.

Det jag framförallt gillar är temamotorn som möjliggör Pixel temat, Ultra wide angle kameran samt det smidiga och lätta formatet tillsammans med en stor skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Iconx-lurarna kan du ju säkert sälja för en tusenlapp, så då närmar du dig budgeten om du vill köra på Samsung.

Skickades från m.sweclockers.com

Funderade på det med, känns ju som om man får mer prestanda med samsungen , men är la alltid så när man lägger till mer pengar

Tack till alla för input och hjälp !

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Tele 2s lurar är låsta? Man måste ju vara kund sen innan om man ska kunna köpa G7an. Vet att mina föräldrar är kunder så frågan är om jag kan köpa den igenom dom och sedan använda vimla. Tycker är Tele 2 har för dyra abonnemang.

Permalänk
Medlem

@SexMachine: Nej dom är inte låsta