Äntligen dags för en reboot :-) 30k burk för en verklig omstart

Permalänk

Äntligen dags för en reboot :-) 30k burk för en verklig omstart

Efter 5 år utan en dator som går att spela på då man istället valt att bli farsa så är det äntligen dags att återigen ge sig in i dunklet och gömma sig om kvällarna.

Dock så har jag helt å hållet släppt allt och är inte alls med på banan längre och skulle helt klart vilja få lite köpråd av er supers där ute.
Jag har sugit i mig så mycket jag kan den senaste månaden, men vet inte riktigt om jag faller rätt.
Burken skall vara vit (frugans krav) den skall inte blinka och låta för mycket, även om den kommer stå i ett separat arbetsrum. Mitt arbete kräver också att jag använder mig av USB-C vilket gör att jag väljer nya Define R6-C så där behöver vi inte gå vidare.

Jag kommer använda burken till spel, ingen direkt streaming och givetvis lite office work. Är jag helt ute å cyklar när jag väljer att gå vidare på detta? Och då är det alltså utan skärm och andra tillbehör...bara burken.

Jag tackar så mycket på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt en 8700K istället och bytt till ASUS PRIME Z370-A moderkortet samt 3200mhz minnen. jag hade inte köpt windows där iom du inte har valt att de ska montera det.

Känns fel att inte köpa K modell och lite bättre minnen när man handlar med dessa priser.

.. cd läsare? lol

Permalänk
Medlem

2080ti är ju bara till för om du har en 4k skärm som minst (egentligen ultrawides i 144hz också). Tycker den är lite overkill här så länge du faktiskt inte har en sådan skärm. Lägg 1TB på SSD utrymmet

Permalänk

Köp en 8700k så du kan klocka. Bättre kylare samt snabbare minne, 3000 Mhz eller mer. Klarar du dig med endast den disken, 500G känns lite om man vill ha några spel, de är stora idag fins de som ligger på 100G. Sen har du ingen nätdel vald, snåla inte på kvaliten här.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Avstängd

windows HOME omegalul?
köp en AIO kylare om du ändå ska punga upp massa stålar.
och K cpu.
cd???

Permalänk

Har inte valt skärm ännu.....har du några tips?

Skrivet av Harddrive:

2080ti är ju bara till för om du har en 4k skärm som minst (egentligen ultrawides i 144hz också). Tycker den är lite overkill här så länge du faktiskt inte har en sådan skärm. Lägg 1TB på SSD utrymmet

Permalänk
Medlem
Skrivet av spyan111:

Jag hade köpt en 8700K istället och bytt till ASUS PRIME Z370-A moderkortet samt 3200mhz minnen. jag hade inte köpt windows där iom du inte har valt att de ska montera det.

Känns fel att inte köpa K modell och lite bättre minnen när man handlar med dessa priser.

.. cd läsare? lol

Han kanske har gamla skivor som inte finns på annat format?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Kan inte välja det kortet i byggaren??

Skrivet av spyan111:

Jag hade köpt en 8700K istället och bytt till ASUS PRIME Z370-A moderkortet samt 3200mhz minnen. jag hade inte köpt windows där iom du inte har valt att de ska montera det.

Känns fel att inte köpa K modell och lite bättre minnen när man handlar med dessa priser.

.. cd läsare? lol

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Ändringar jag skulle ha gjort:

1) CPU, 8086k eller 8700k (en k modell av dem två alltså)

2) CPU kylaren, absolut en bättre kylare: https://www.inet.se/produkt/6308848/noctua-nh-d15 (om du vill köra på luft)

3) ddr4 minnena, snabbare minnen. https://www.inet.se/hitta?q=ddr4+3200

4) Inte helt nödvändigt men en till m.2 disk tex en mindre för att köra windows på.

https://www.inet.se/produkt/4300791/samsung-970-evo-250gb samt den 500 du redan har för att ha spel på, men precis som @donald1963 skriver 500GB är lite-lite nu om du har ett par spel så är 1TB att föredra. https://www.inet.se/produkt/4300793/samsung-970-evo-1tb

5) Köp Windows 10 själv, tex på https://www.hrkgame.com/en/games/product/windows-10-professio... för 190spänn.

6) Ett usb-minne på 8gb så du kan installera Windows10 som du bör köpa via tex hrkgame för en billig penning.

7) Personligen kör jag utan cd/dvd/blu ray i datorn, men där vet jag inte om du har något intresse själv som gör att du behöver en sådan. Men personligen så hade jag skippat den.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

@Superintendent: Lägg in det manuellt då? (det funkar till den processorn och är typ det populäraste på swec så inget att vara orolig för)

edit: och som många säger en bättre kylare är med att rekommendera.

Permalänk

Ja här händer det absolut grejer, mycket input för en gammal man.

Någon som kan slänga ihop ett vettigt alternativ med samma chassi? USB-C på framsidan är ett måste och tydligen så har hela min burk redan blivit dissa rejält

Permalänk
Testpilot

Såhär hade jag gjort ett bygge med din budget: Snabbare RAM än det du hade, dubbla M.2 som kan köras i RAID på moderkortet & ca. 4 laxar mindre i prislappen. Tar även hänsyn till om frugan skulle få för sig att kablar är fula, då har du AC-Wifi direkt på moderkortet också

Sedan skulle jag köpa Windows från typ G2A eller G2Play.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11848430/

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

@Superintendent: Kanske https://www.inet.se/datorbygge/bild/b1030208/6y

Själv hade jag köpt ett 1080ti begagnat men det kanske du inte är så sugen på.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem

@Yatagarasu Han vill spela på datorn så inget amd skit ( men ganska sant är det )
@aToria Han har själv lagt i ett 2080ti så ett 2080 är nog ointressant om man nu är ute efter att faktiskt få en prestanda boost som är "värdig" den nya generationen.

EDIT:
Denna hade jag valt och så kan du lägga till mer ssd/hdd om du vill och läggtill cd-läsare om du vill och köp Windows någon annan stans.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/11848501/asdf

Permalänk
Medlem

En liten detalj från min sida,
om du väljer ett Asus moderkort istället så kommer du kunna styra dina chassifläktar efter GPU temperatur (eller det som ligger högst av CPU och GPU om du så vill) mha Asus Fan Xpert. Det är extremt bra i en dator med så mycket GPU-power, särskilt om du går på en AIO/CLC för CPU.

Asus Maximus X Hero är väl bland de bättre Z370 på marknaden idag.

***) Mycket möjligt att man kan göra även ovanstående med andra moderkort/programvaror. Men jag vet att det fungerar supersmidigt och bra med det Asus Crosshair VI som jag har.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk

Jag skulle köpa ett 1080 istället och använda mellanskillnaden till en bra skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spyan111:

@Yatagarasu Han vill spela på datorn så inget amd skit ( men ganska sant är det )

Extremt grov generalisering eftersom Ryzen klarar av spel alldeles utmärkt. De är inte 'dåliga' i spel, bara sämre. Stor skillnad där.

Så sluta upp och skriv sånt där för folk som är mindre insatta tar det bokstavligt och det är extremt onödigt att vi sprider felaktig info tycker jag.

Jag förstod att du drev, men många gäster kommer inte fatta det och då välja Intel i helt fel budgetar "för jag läste att AMD är dåliga för spel"...med konsekvens att de går miste om många fina tusenlappar på nada.

Med det sagt, ja, med ett 2080ti även i 1440p och nedåt finns en överhängande risk att en 2700X blir flaskhals om man inte nöjer sig med en 60-90hz skärm dvs.

I 4K kvittar det hur eller hur om det är Intel eller AMD CPU dock. Inte ens 2080ti är kraftfull nog att springa från någon CPU i den upplösningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Extremt grov generalisering eftersom Ryzen klarar av spel alldeles utmärkt. De är inte 'dåliga' i spel, bara sämre. Stor skillnad där.

Så sluta upp och skriv sånt där för folk som är mindre insatta tar det bokstavligt och det är extremt onödigt att vi sprider felaktig info tycker jag.

Jag förstod att du drev, men många gäster kommer inte fatta det och då välja Intel i helt fel budgetar "för jag läste att AMD är dåliga för spel"...med konsekvens att de går miste om många fina tusenlappar på nada.

Med det sagt, ja, med ett 2080ti även i 1440p och nedåt finns en överhängande risk att en 2700X blir flaskhals om man inte nöjer sig med en 60-90hz skärm dvs.

I 4K kvittar det hur eller hur om det är Intel eller AMD CPU dock. Inte ens 2080ti är kraftfull nog att springa från någon CPU i den upplösningen (med dugliga inställningar iaf)

Skickades från m.sweclockers.com

@Spyan111:
Den som tar sig tid att titta i min signatur inser att jag faktiskt har lite input i Ryzen vs Intel. Så jag spekulerar inte utan jag kan göra jämförande tester varje dag om jag vill. Har dessutom likadana GPU i maskinerna.

Min poäng: Den som tycker skillnaden är så stor att den är värd negativa kommentarer kanske kan se fördelar och nackdelar i proportion till pris och totalprestanda.

AMD Ryzen är riktigt kompetent på gaming (också). Det är viktigt att jämföra rätt CPU mot rätt CPU (apples to apples) och enligt mig är det priset som blir riktlinjen.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superintendent:

Efter 5 år utan en dator som går att spela på då man istället valt att bli farsa så är det äntligen dags att återigen ge sig in i dunklet och gömma sig om kvällarna.

Dock så har jag helt å hållet släppt allt och är inte alls med på banan längre och skulle helt klart vilja få lite köpråd av er supers där ute.
Jag har sugit i mig så mycket jag kan den senaste månaden, men vet inte riktigt om jag faller rätt.
Burken skall vara vit (frugans krav) den skall inte blinka och låta för mycket, även om den kommer stå i ett separat arbetsrum. Mitt arbete kräver också att jag använder mig av USB-C vilket gör att jag väljer nya Define R6-C så där behöver vi inte gå vidare.

Jag kommer använda burken till spel, ingen direkt streaming och givetvis lite office work. Är jag helt ute å cyklar när jag väljer att gå vidare på detta? Och då är det alltså utan skärm och andra tillbehör...bara burken.

https://www.inet.se/datorbygge/bild/b1030062/nord

Jag tackar så mycket på förhand.

Skrivet av Urbanbeach:

Jag skulle köpa ett 1080 istället och använda mellanskillnaden till en bra skärm.

Håller helt och hållet med. Minst 7-8k borde gå till en bra skärm. Sitter man med en äldre 1080p skärm så är det helt utslängda pengar på ett så kraftfullt grafikort. Hela spelupplevelsen kommer att bli drabbad. Hoppas att TS inte glömmer bort denna detalj.
En skärmmed 1440p/2160p och minst 144Hz så får man valuta för grafikkorts prestandan.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av spyan111:

@Yatagarasu Han vill spela på datorn så inget amd skit ( men ganska sant är det )

Sluta ljug nu. Skillnaden är liten i spel, kör man dessutom 1440p eller mer så spelar CPUn ändå mindre roll. Han ska dessutom arbeta på datorn också och då skulle jag definitivt ta en Ryzen 2700X över en I7 8700K alla dagar i veckan. 2kärnor och 4 trådar mer är inte dumt.

Billigare plattform än intel, så då kan han köpa en bättre skärm istället, antingen 1440p 144+Hz eller 4K-skärm föreslagsvis.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

@Zemlan
Ja, jag drev lite där Jag försökte göra det så tydligt som möjligt att jag derev Du har helt rätt i ditt inlägg och det var det jag menade. Intels är lite bättre i spel speciellt på upplösningarna 1440p och nedåt (jag kör 1440p 144hz) i och med vi pratar 2080ti så är nog Intels det bättre valet. Men i de flesta andra fall med lite lägre budgetar(eller 4k) än detta så kan amd vara ett mycket bra alternativ.

EDIT: MEN om man vill ha 100% rå prestanda och varje fps räknas i SPEL så är Intels lite vassare MEN BÅDA FUNKAR. Tydligt nog för resterande kommentarerna efter? (Inte @Zemlan som förstod vad jag menade)...

Permalänk
Medlem

Som många sagt och jag håller med är en bra skärm med viktigt! Men det var inte med i kriterierna i början så jag har inte inkluderat det i budgeten och bygget förtillfället. Det ligger kanske utanför budgeten tillsammans med ny kringutrustning i allmänhet som han tänker köpa till efteråt och han bara vill ha en dator för de pengarna och har redan planerat för de andra köpen. Men jag rekommenderar en 1440p VA/ips 144 hz då får du mkt användning för ditt 2080ti.

EDIT: Jag tycker inte 4k för jag föredrar flytet i 144hz men det är en smaksak (jag vet att det finns 4k 144hz men de kostar liite mkt och går ändå inte använda fullt ut pga kabelstandarder/kontaktstandarder eller vad det var Thomas Ytterberg sa) sen klarar inte ens 2080ti 4k144hz i de flesta spel i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spyan111:

@aToria Han har själv lagt i ett 2080ti så ett 2080 är nog ointressant om man nu är ute efter att faktiskt få en prestanda boost som är "värdig" den nya generationen.

Han skriver också att han inte har hängt med på senaste tiden och behöver hjälp.
Jag hade själv föredragit 32gb 3200mhz ram och två m2 SSDs istället för en m2 ssd och 16gb ram, parat med ett 2080 eller varför inte dubbla 1080 ti.

Som andra sagt så beror det också på vilken upplösning han ska köra, men du får det att låta som att allt annat än ett 14k grafik kort är förlegat.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk

Har inte lagt tid på skärmen ännu. Vad skall man ha för att inte flaskhalsa? Ett krav här är att kunna jobba hjälpligt med två öppna dokument samtidigt.

Skrivet av spyan111:

Som många sagt och jag håller med är en bra skärm med viktigt! Men det var inte med i kriterierna i början så jag har inte inkluderat det i budgeten och bygget förtillfället. Det ligger kanske utanför budgeten tillsammans med ny kringutrustning i allmänhet som han tänker köpa till efteråt och han bara vill ha en dator för de pengarna och har redan planerat för de andra köpen. Men jag rekommenderar en 1440p VA/ips 144 hz då får du mkt användning för ditt 2080ti.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Superintendent
Personligen kör jag med en ( https://www.inet.se/produkt/2205480/acer-27-predator-xb271hu-... ) i mitten och 2 de billigaste 1080p skärmarna som såg ok ut jag kunde på vardera sida om den skärmen typ för 1300kr +- st. Det tycker jag funkar mycket bra för mig när jag både jobbar och spelar. Till ex kan man ha spotify eller Youtube och alla friends listor och ngt webbdokument uppe igång medan man spelar och när man jobbar så ja funkar till det mesta för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superintendent:

Har inte lagt tid på skärmen ännu. Vad skall man ha för att inte flaskhalsa? Ett krav här är att kunna jobba hjälpligt med två öppna dokument samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska du jobba med två dokument samtidigt på skärmen och samtidigt verkligen nyttja kraften i ett 2080ti någorlunda hade jag siktat på en s.k välvd ultrawide skärm. Upplösning 3440x1440.

De allra flesta moderna spel stödjer den typen av upplösning och ska vara skitnice att spela i, plus att just halva skärmen för ett dokument och andra halvan för ett annat blir perfekt me den typen av skärm rent produktivitetsmässigt!

Tyvärr inte insatt i priserna på den typen av skärmen. Men är ett hett tips iaf så kolla upp dem :-D. Förhoppningsvis har priserna börjat titta nedåt lite så du kanske kan få med ngt sånt i din budget.

Alternativet är ju att ev sikta på ngt liknande som inlägget ovan. En finare huvidskärm av "vanlig" 16:9 typ och ev. billigare diton bredvid om du tycker en ensam vanlig skärm inte duger vid arbete.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag kom att tänka på att du bör chilla med inköp till black friday! Både skärmen och de flesta av komponenterna (exklusive ett 2080ti) lär gå ned i pris lite på BF. (Alternativt även vänta på 9000 serien av Intels processorer men det är om man orkar/vill/har råd med det.)

Permalänk
Medlem

@Yatagarasu: Skulle personligen ta detta paket fast med ett 1080Ti, alldeles tillräckligt för allt spelande och pengar över till annat kul

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Superintendent:

Har inte lagt tid på skärmen ännu. Vad skall man ha för att inte flaskhalsa? Ett krav här är att kunna jobba hjälpligt med två öppna dokument samtidigt.

Skrivet av Zemlan:

Ska du jobba med två dokument samtidigt på skärmen och samtidigt verkligen nyttja kraften i ett 2080ti någorlunda hade jag siktat på en s.k välvd ultrawide skärm. Upplösning 3440x1440.

De allra flesta moderna spel stödjer den typen av upplösning och ska vara skitnice att spela i, plus att just halva skärmen för ett dokument och andra halvan för ett annat blir perfekt me den typen av skärm rent produktivitetsmässigt!

Tyvärr inte insatt i priserna på den typen av skärmen. Men är ett hett tips iaf så kolla upp dem :-D. Förhoppningsvis har priserna börjat titta nedåt lite så du kanske kan få med ngt sånt i din budget.

Alternativet är ju att ev sikta på ngt liknande som inlägget ovan. En finare huvidskärm av "vanlig" 16:9 typ och ev. billigare diton bredvid om du tycker en ensam vanlig skärm inte duger vid arbete.

Skrivet av xpanterx:

@Yatagarasu: Skulle personligen ta detta paket fast med ett 1080Ti, alldeles tillräckligt för allt spelande och pengar över till annat kul

Äger själv en ACER X34A (34" - 3440x1440p aka. Ultrawide 1440p, G-sync) och den är parad med datorn i sign (2700X/1080Ti/16Gb 3200Mhz). Spel som stödjer denna upplösning är fantastiska att spel, speciellt spel så som Elite Dangerous eller fantasy spel så som Witcher 3. Det är inte många spel jag behöver vrida ner inställningarna i heller, t.ex. Destiny 2 kan jag lugnt kräma på med allt på max utom AA och ligga mellan 65-100fps (100Hz är max på skärmen). Sedan är det en helt annan känsla att kunna ha 2st fullstora dokument öppet sida vid sida på en o samma skärm också, hjälper rätt mycket med flödet och man får svårt att gå tillbaka till en vanlig 16:9 skärm igen!

Faktiskt hjälpt en annan människa med sin maskin som hade en budget om 23,000kr häromdagen, det rådet jag gav denna människa var att använda detta bygge vilket då landade på ca. 9,800kr och sedan köpa 2st 1080Ti's begagnat (hens mål var 4K spelande). Men med din budget @Superintendent så kan du kräma på med Define R6/2700X/moderkort med AC-wifi som tidigare länkat av mig - Men rekommenderar samma till dig som jag gjorde till den andra, att byta ut GTX 2080Ti mot 2st begagnade 1080Ti's för ca. 9-9,500kr istället. Får du slantar över att köpa en vettig skärm då ACER X34A eller motsvarande ligger norr om 10,500kr nya ordinarie pris - Eller bjuda din bättre halva på någon fin middag

Ultrawide skärmar jag kan rekommendera:
Acer Predator X34P
ASUS ROG Swift PG348Q
AW3418HW - Denna är en favorit just nu på reddit/r/ultrawidemasterrace
AW3418DW

Men oavsett om du väljer AMD eller Intel, begagnat(de) GTX 1080Ti eller nytt GTX 2080Ti - Så skulle jag 100% vänta in Black Friday innan jag gjorde ett köp i dagsläget, i värsta fall så är rabatterna inget bättre än vad dom är redan nu och du har fått väntat 3 veckor i "onödan"

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Jag hade nog kört en Noctua U14S istället för 212 EVO

https://www.inet.se/produkt/6308825/noctua-nh-u14s?gclid=Cj0K...