Kinesiska spioner uppges ha installerat gömda kretsar i Supermicros moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Aktien gick från 15,5$ till runt 11$ på någon timma idag och låg på 21$ innan dessa nyheter började dyka upp.

Är det inte lite märkligt att en aktie går ner så mycket speciellt om det bara rör sig om rykten? Om det nu skulle vara sant hur skulle företaget i så fall drabbas?

Inte riktigt. Värdet på aktier beror helt på fiktiva värden. Det är exakt samma fenomen som när AMDs aktier som skjutit i höjden i och med Ryzen. Går det dåligt för ett företag eller förväntar man sig att det går dåligt så sjunker värdet på aktien. Så det är inte direkt ovanligt att rykten ändrar värdet på aktierna.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@filbunke: jag orkar inte spoonfeeda dig allting, finns allt du behöver veta i videon.

Men här har du en artikel:

https://www.theepochtimes.com/beijing-uses-iowa-newspaper-sup...

"The China Daily insert is the latest attempt by Beijing to influence American public opinion and, possibly, the midterm elections in November, given that Iowa is a swing state, with multiple state and federal political offices up for election."

Oj. En bilaga till en tidning.... Om bara all yttre påverkan kom som en bilaga.... Med en klar avsändare...

Har du förövrigt någon källa som inte ägs av Falungong?

Edit: Vi har en artikel som varnar om hur Kina försöker påverka USA genom bilagor i tidningar. Artikeln ifråga finns i en tidning som ges ut av Falungong-anhängare för att påverka USA....

Humor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Oj. En bilaga till en tidning.... Om bara all yttre påverkan kom som en bilaga.... Med en klar avsändare...

Har du förövrigt någon källa som inte ägs av Falungong?

Edit: Vi har en artikel som varnar om hur Kina försöker påverka USA genom bilagor i tidningar. Artikeln ifråga finns i en tidning som ges ut av Falungong-anhängare för att påverka USA....

Humor.

Du borde läsa på mer. Jag tänker inte spoon feeda dig mer. Sen är det roligt att du attackerar Falun gong. Är du måhända en wu mao?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Du borde läsa på mer. Jag tänker inte spoon feeda dig mer. Sen är det roligt att du attackerar Falun gong. Är du måhända en wu mao?

Skickades från m.sweclockers.com

Du hävdade att det fanns bevis på att Kina försökte påverka mellanårsvalet och det enda beviset du pekade på var rapporteringen om en tidningsbilaga... Återigen väldigt öppet med en klar avsändare, i såfall är det fler än Kina som kan anses vara skyldiga...

Och det är inte upp till mig att bevisa något, du kom med ett påstående...

Jag har lika lite förtroende för Falungong som jag har för det kinesiska styret...

wu mao? Fick googla det.... Så jag skall alltså vara betald av Kina? Sett till min aktivitet i ämnet så måste jag nog vara en sovande agent...

Humor.

Permalänk
Medlem

@filbunke: Du orkade inte googla. Jag gav dig exempel på hur de gör det. Artikeln i sig är utformad så att det ser ut som att det är tidningen själva som har skrivit det och inte en kinesisk insändare.
Det fanns ju video som du "inte orkade" titta på.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@filbunke: Du orkade inte googla. Jag gav dig exempel på hur de gör det. Artikeln i sig är utformad så att det ser ut som att det är tidningen själva som har skrivit det och inte en kinesisk insändare.
Det fanns ju video som du "inte orkade" titta på.

Länkar till en bild på bilagan som följde med The Des Moines Register, en tidning i Iowa. Notera utseendet, dvs design, typsnitt, etc.

Notera även texterna.
"SECTION SPONSORED BY CHINA DAILY"
och
"This supplement was paid for and prepared by China Daily, an official publication of the People's Republic of China. The Des Moines Register news organization and advertising department were not involved in the creation of this content."

Länkar även till en bild på hur The Des Moines Register ser ut.

Igen. Notera utseendet, dvs design, typsnitt osv...

Förklara sedan på vilket sätt du anser att det skulle vara utformat som att det är tidningen själv som skrivit det och att det inte kommer från Kina...

Orkade alltså googla...

Permalänk
Medlem

Ord och inga visor som framgår av rapport från vita huset

https://www.whitehouse.gov/wp-content/uploads/2018/06/FINAL-C...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av uPipe:

Ord och inga visor som framgår av rapport från vita huset

https://www.whitehouse.gov/wp-content/uploads/2018/06/FINAL-C...

Skickades från m.sweclockers.com

Gick en hel film om detdär med Kinas planer för ekonomisk dominans på SVT nu i helgen.
Ganska färgad, men rätt intressant.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number