Hur är bäst att göra med Nas, Apple TV, plex

Permalänk

Hur är bäst att göra med Nas, Apple TV, plex

Har en Asustor NAS med nätverkskabel för mediauppspelning på min Apple TV som är på wi-fi. På senaste tiden kommer ett felmeddelande upp som säger att servern inte är kraftfull nog att spela upp mediet. Problemet är att det tidigare har fungerat mycket bra.

Om jag går in i utforskaren via laptopen som går på wi-fi går det bra att spela upp media från nasen på tex vlc. Funkar alltid utan minsta lilla problem.

Vart sitter proppen? Har provat att köra nätverkskabel till Apple TV men gör det inte bättre. Kör jag plex på ipaden som visserligen är gammal fungerar det inte heller.

Permalänk
Medlem

Prova att köra med Infuse på din Apple TV istället för Plex, hade samma problem förut.

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trött:

Prova att köra med Infuse på din Apple TV istället för Plex, hade samma problem förut.

Plex-appen väljer ofta (iallafall för mina användare) att omkoda ljud till färre kanaler, alt. bränna in undertexter om du använder såna.
Via VLC, däremot, spelas filen direkt. Därför har Trött rätt i.o.m. att Infuse verkar använda den inbyggda spelaren och inga särskilda codecs som jag misstänker att Plex-appen gör.