Spel med annorlunda handling och eller mysig handling

Permalänk
Medlem

Spel med annorlunda handling och eller mysig handling

Hej,

Är spelsugen och lessnade när jag spelade Black Mesa. Vill ha något med riktigt bra handling, gärna mysigt. Vad har ni själva för udda, trevliga och mysiga speltips? Gamla som nya...till PC helst.

Trevlig kväll!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

@blade80: Firewatch är rätt mysigt. Värt att testa!

Permalänk
Moderator
Forumledare

Håller med om firewatch. Fran Bow, Oxenfree och Soma är också spel som jag skulle vilja pusha för.
Gillar man Walking simulators så är gone home, stanley parabel och What remains of Edith Finch riktiga höjdare

Edit: höll på att glömma dear Esther och night in the Woods (låt inte designen lura dig)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@blade80:

Kolla lite på Child of Light för ett helmysigt fantasyspel med lite lagom skill trees, dialoger och pussel. Underbar musik och ser ut som gamla sagoböcker.

Brothers - A Tale of Two Sons, också riktigt snyggt och väldigt speciellt eftersom det inte finns någon dialog i spelet och man styr två bröder med varsin styrspak på gamepad, genom massa pussel typ lyfta upp lillebror på ett tak, så han kan kasta ner ett rep åt storebror ungefär. Vet inte om det kräver gamepad dock.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

To the Moon

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.