[PUBG - Custom Games] - Skicka in era Game Mode-idéer!

Permalänk
Sjusovarn

[PUBG - Custom Games] - Skicka in era Game Mode-idéer!

TL;DR:

  • Fyll i och skicka in detta formuläret för att submitta era game mode-förslag - Formulär

  • Här är en lista med game modes skapade av användare på PUBGreddit - Game modes

  • För info om alla inställningar och vad de betyder rekommenderar jag denna - Guiden.

  • Om det är ett event anordnat utav GeeksGaming kommer det att streamas på GeekLives Twitchkanal

Kom med förslag på game modes som NI vill ska bli spelade under nästkommande Custom-kvällar med Sweclockers och Geeks Gaming! Jag har hostat flera kvällar och har insett att det kan vara lite krävande att skapa roliga och uppskattade modes som uppskattas av alla spelare oavsett spelnivå på studs när 40 personer vill spela NU.

Vill ni skapa ett game mode så är det för "Normal Mode" alternativt "War Mode" som det är tänkt att funka för. Vet ni inte vilka olika inställningsmöjligheter som finns att förändra så rekommenderar jag att ni antigen går in i spelet och inspekterar det själva genom att skapa en egen lobby genom:
Huvudmeny->Custom games(Beta)->CREATE GAME(Nere i vänstra hörnet)

Det som är viktigast för att modet ska fungera är att det håller en jämn nivå i acceleration, med det menar jag att man inte överdriver inställningar som gör modet ospelbart. Exempel: Man sätter man inte en löjlig hög DPS på första cirkeln parallellt med att man tagit bort alla fordon. Så skänk varje mode ni submittar extratanken - "Kommer detta gå att spela?"

Vissa inställningar kan vara svåra att förstå, både hur man sätter upp dem och vad de faktiskt innebär. Här är en guide för de flesta inställningar och vad man bör tänka på när man skapar ett custom game mod

Ett par standard-settings som är väldigt avgörande för modet kan jag förklara på rak arm är (Nästan alla settings är procentuella eller decimala där 100% motsvaras av 1 eller 100):

  • DBNO Revive ON/OFF - OFF innebär att man stänger av knock-funktionen vilket gör att varje 'knock' istället blir en instakill. ON innebär att man knockas som vanligt. Har du satt settings på OFF så ignorerars alla settings undertill ie. DBNO Dmg, Revive time etc. På DBNO DMG infaller ovanstående regel om att 100% motsvaras av 100, samt att varje tick är ungefär 0,5 sekund. Sätter du DBNO DMG till 10 så tar det alltså runt 5 sekunder att dö/knockas(DMG-regeln följer samma princip när man sätter DPS under Phases)

  • När du sätter storleksändringar på cirkeln så är de inte satta till hur mycket du sänker med, utan till hur många procent av nuvarande cirkel nästa ska vara. Exempel: Om du på Phase 1 sätter Shrink till 1 så motsvarar det att nästa cirkel kommer vara 100% av kartans totala storlek. Inställningen 0.1 minskar alltså cirkelns storlek med 90% mot föregående cirkel medan 0.9 minskar cirkeln med 10%

Lite REGLER vid skapande av modes.

  1. Döp modet till något fyndigt

  2. Antal spelare per lag är viktigt

  3. Alla förändringar som INTE nämns kommer att sätta som DEFAULT

  4. Nämn vilken bana, vilket väder och om det ska vara några PRESETS (Ie. Old School, 45er, Crossbow only etc.)

Jag har skapat ett Google-formulär som ni kan fylla i och skicka in för att på ett relativt enkelt sätt kunna submitta era egna game modes - Länk till Enkäten. Här är även en lista på redan skapade Game modes, skapade av spelare och medlemmar från Pubgreddit. Jag och resten av oss på kanalen som spelar customs ser fram mot era förslag!

(Denna tråden är ung och kommer uppdateras med ny information och uppdaterade regler när och om sådana sätts. )

Permalänk
Medlem

Något "mode" kan jag inte göra. Är det bara hoppa in och panga vid utsatt tid om man kan? Eller måste man "vara" någon/något? Tredje gradens konung på nån obskyr sajt med minst 3000 inlägg och 1200 timmar i ett visst "mode" nattetid etc?

"Antal spelare per lag är viktigt". Är det alltid squads? Eller pangar ni på varann i solo och duo också? Ska man ro ihop ett lag själv för att delta eller lottas - whatever - deltagarna in i lag av hosten?

Sorry, inte så jävla haj på sånt här. Men visst är det kul att panga PUBG.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av REWplayFF:

Något "mode" kan jag inte göra. Är det bara hoppa in och panga vid utsatt tid om man kan? Eller måste man "vara" någon/något? Tredje gradens konung på nån obskyr sajt med minst 3000 inlägg och 1200 timmar i ett visst "mode" nattetid etc?

"Antal spelare per lag är viktigt". Är det alltid squads? Eller pangar ni på varann i solo och duo också? Ska man ro ihop ett lag själv för att delta eller lottas - whatever - deltagarna in i lag av hosten?

Sorry, inte så jävla haj på sånt här. Men visst är det kul att panga PUBG.

Nej, du måste inte vara någon konung över Sockerparadiset (Även om det självklart inte skadar ). Det gäller att antingen se på GeeksLive eller sitta i discordkanalen för att få namn på servern, samt lösenordet.

Antalet spelare per lag kan vara väldigt avgörande för hur lyckat modet är, man kan ställa in antal spelare per lag till ett tal mellan 1 och 10. Beroende på hur många spelare per lag är framför allt avgörande när man är färre spelare, totalt sett och hur mycket action man vill ha.

Lagen är oftast valfria så att man själv får bestämma vilka man ska spela med, detta med undantag om ett lag vunnit flera gånger på raken med spelare som är på en märkbart högre nivå än resten. Eller om eller ett lag inte kommunicerar med resten Syftet med Custom games i en stängd community är att samtliga ska ha roligt, oavsett om man är nybörjare, casualspelare, average, begåvad eller elitspelare.

Permalänk

Det har ju varit så sjukt bra tryck nu dom senaste helgerna vi har kört. Och så är det ju sjukt varierande spel!

Permalänk
Sjusovarn

Finns det något intresse för att dra ihop en Custom-kväll nu på fredag?

Permalänk
Medlem

Är sugen!
Välkommen tillbaka till virtuelligheten
//Tjocksnorren

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av fesen:

Är sugen!
Välkommen tillbaka till virtuelligheten
//Tjocksnorren

Haha! Tack!

Tänker att vi kör nu på fredag igen, alltså imorgon den 16/11 och kör igång 19.30-20.00!

Har ni förslag på game modes så skriv till mig på Discord där jag heter "My2nd". Var inte rädd för att fråga saker om ni är nya och vill ni ha hjälp med kraschande och/eller att spelet inte startar/beter sig som det ska. Jag har felsökt majoriteten av alla konstiga knussler för att få ut den bästa prestandan (Hade en sämre dator tidigare som tyvärr fick erfara en mindre lyckad uppgradering). Skriv och fråga gärna om nu har frågor hur man joinar och deltar!

/Mvh My2nd

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Haha! Tack!

Tänker att vi kör nu på fredag igen, alltså imorgon den 16/11 och kör igång 19.30-20.00!

Har ni förslag på game modes så skriv till mig på Discord där jag heter "My2nd". Var inte rädd för att fråga saker om ni är nya och vill ni ha hjälp med kraschande och/eller att spelet inte startar/beter sig som det ska. Jag har felsökt majoriteten av alla konstiga knussler för att få ut den bästa prestandan (Hade en sämre dator tidigare som tyvärr fick erfara en mindre lyckad uppgradering). Skriv och fråga gärna om nu har frågor hur man joinar och deltar!

/Mvh My2nd

Lovar att sjunga en trudelutt för dig

Permalänk
Sjusovarn

Min dator la av någon okänd anledning ner i fredags eftermiddag, vilket resulterade i att jag inte kunde hosta som tänkt Jag lyckades som tur väl var att fixa den under gårdagen och tänkte kolla om det finns något intresse för att köra lite "Söndags-Customs" under eftermiddag och kväll.

Något ni hade varit taggade på?

Permalänk

@MyScnd: Jag är intresserad av custum!

Permalänk
Sjusovarn

@Oxygenandreas: Blir nog att vi drar igång runt 20.30 eller något så det är bara att komma när du kan! Discordkanalen!