One Drive som backup fungerar inte i Windows 10

Permalänk
Medlem

One Drive som backup fungerar inte i Windows 10

Har 1Tb lagring och One Drive mappen ligger på en 500 GB SSD. När jag drar bildmappen som är 600 GB till min One Drive mapp går det inte för att jag inte har plats. Vad är vitsen då med funktionen "frigör utrymme" om man ändå måste ha plats på SSD när man vill göra en backup?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

En lösning jag tror fungerar är att dra upp stora mappar med Edge. Testar det nu men tar någon timma och avbryts om jag stänger webbläsaren.

Några timmar senare är det mycket kvar som ska upp

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Du försöker överför 600GB till en disk med 500GB, där har du problemet.

Prova istället att överför hälften av bilderna till onedrive, sedan frigör du utrymme, när det är färdigt så kan du flytta över resten av din bilder och sedan frigöra utrymme igen.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

@smkr: Jo, jag vet detta men vore ju trevligt om man bara kunde dra över allt och det sköts automatiskt även efter att man stängt ner och startat upp datorn. Windows vet ju ändå att jag ska skicka upp alla filer och inte spara dem. Tar ju rätt lång tid att frigöra utrymme innan man ska ta nästa lass.

Visa signatur