På jakt efter nytt gamingheadset

Permalänk
Avstängd

På jakt efter nytt gamingheadset

Söker nya gamingheadset såg asus ny Asus ROG Strix Fusion 700 7.1 RGB
Ser bra ut, har ni någon erfarenhet om dom eller några andra gamingheadset.

Permalänk
Hedersmedlem

@Jorgen75 Jag själv har inte testat ROG Strix Fusion 700, men det ser ganska standard ut för ett gamingheadset. Det som är med den typen av headset är att du ofta betalar mer för design och extrafunktioner, i det här fallet RGB och "7.1-ljud" (som i min mening bara gör att ljudet blir sämre).

Av de jag har testat skulle jag rekommendera Corsair HS50 eller Kingston HyperX Cloud II. Betydligt billigare och (troligen) bättre ljud.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Jag kör med Bose Quietcomfort med en liten modmic på sidan som sitter fast med kardborre. Tycker de funkar riktigt bra för spel, även musik etc såklart.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Generellt är rådet att helt enkelt undvika gaming headsets, du kommer få betydligt bättre för samma pengar om du kör på ett traditionellt headset och en separat mic. Det är definitivt sant när du pratar om de summor som Fusion 700 kostar. Om du är ute efter headset rekommenderar jag dig att titta på Antlion's modmic. De säljs ofta i paket med hörlurar dessutom(ett till exempel, nu från Komplett). Annars finns det ypperliga mikrofoner som är fristående.

Jag konsumerar själv på tok för många gaming headsets, mest för att jag vill ha trådlöst. Än så länge har jag inte stött på ett enda par som jag har varit nöjd med, men heller ingen bra "icke-gaming" lösning.

Permalänk
Medlem

Jag är själv i liknande sits då jag för närvarande har ett par Sennheiser Game One, vilka presterar helt okej, men som jag funderar på att byta ut mot en sluten konstruktion för att eliminera bakgrundsljud i hemmet.

Har själv funderat på att beställa hem och prova ett par HyperX Cloud Flight istället.

Jag har även ett par Beyerdynamic DT770 Pro vilka är helt fantastiska ur ljudsynpunkt men då är jag istället orolig för att en Modmic riskerar att ta upp för mycket bakgrundsljud (?). Inte heller helt tänd på idén att ha ännu fler sladdar..

Permalänk
Avstängd

https://www.dustinhome.se/product/5011072978/arctis-pro-wirel...

Kan rekommendera detta som är trådlöst vilket är ganska skönt att ha.

Vill du inte ha ett headset som låter skit ska du så klart undvika "gamingheadset" så det beror väl lite på vad du själv föredrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

https://www.dustinhome.se/product/5011072978/arctis-pro-wirel...

Kan rekommendera detta som är trådlöst vilket är ganska skönt att ha.

Vill du inte ha ett headset som låter skit ska du så klart undvika "gamingheadset" så det beror väl lite på vad du själv föredrar.

Jag har dessa, och tycker dom är bra. Mkt skönt att köra trådlöst, utbytbara batterier är ett stort plus dessutom.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem

Kan instämma i kören som de andra sjunger i.

En separat mikrofon samt dessa skulle göra sig bättre:
Phillips Fidelio X2
Beyerdynamic DT990 Pro
Audio Technica AD500 / AD700
Sennheiser HD 558, 598, 599, 600, 650, 660, 700, 800, etc... Modeller över 599 kanske stiger över budget.

Om du vill ha ett par gaming headsets så skulle jag tycker jag att Sennheiser Game One samt Zero (598) är funkis.

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598