Kylare med japanskt namn svårast i förra veckans quiz

Permalänk
Melding Plague

Kylare med japanskt namn svårast i förra veckans quiz

Traditionen trogen var det förra veckan återigen dags för frågesport på SweClockers. Temat denna gång var processorkylning av olika slag.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tyckte fråga nummer 5 var svårast, där fick jag chansa.

Permalänk
Medlem

För mig var hela testet svårt. Kände igen mycket men kunde inte namnen för det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag har sett hela första säsongen av Maniac men lade aldrig märke till att det var CPU-kylare dom hade runt huvudet! Intressant

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem

Scythes processorkylare var ju inte direkt svår för det var en populär kylare. Använder min än i dag på ett AM3 system och den lör passa dom flesta moderna AMD system med som använder monteringsramen.

Fungerar fint för semi passiv kylning upp till 80-90W för mig.

Permalänk
Medlem

Några quizideerer:
Modem
Gamepads/joystick
Windows startljud
Välj en konsol/ dator och gör bara frågor om den typ Amiga 500, c64, snes, n64 osv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av jan-banan:

Några quizideerer:
Modem
Gamepads/joystick
Windows startljud
Välj en konsol/ dator och gör bara frågor om den typ Amiga 500, c64, snes, n64 osv

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för uppslagen!

Permalänk
Medlem

8/11

Hyfsat.

Det är ju ganska vanligt att man skjuter iväg besvärjelser i de här sammanhangen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk

Den svåraste frågan om schytes ninja kylare så va bilden missvisande då den visade någon senare version av ninja kylaren, den första versionen dom slog igenom med ser inte ut så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

C2D E6400 @ 3.2GHz .:|:. ASUS P5B .:|:. Corsair Dominator 8500 4x1024MB .:|:. ATI x1650pro - R.I.P 2016
i5 6500 @ 3.2GHz .:|:. Asus Z170-A .:|:. Corsair Vengeance 3200MHz 2x8GB .:|:. Nvidia 1060 6GB

Övrigt: Synology DS413J, Nvidia Shield PRO, Raspberry PI, NES, SNES mini, N64, GC, Wii U, Switch

Permalänk
Medlem

Jag tycker quiz-arna ska ha ett "vet inte"-val, och ge minuspoäng om man väljer fel

Permalänk
Medlem

Fick fel på den sista. Leggera frågan var en chansning men med logisk bedömning av bilden då en 4 pins molex stack ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Torped:

Den svåraste frågan om schytes ninja kylare så va bilden missvisande då den visade någon senare version av ninja kylaren, den första versionen dom slog igenom med ser inte ut så.

Skickades från m.sweclockers.com

Möjligt att bilden i quizet ändrats sen du gjorde det, men jag tyckte den såg ut precis som jag minns den.

Jämför mot bilderna i SPCR's recension: http://www.silentpcreview.com/article251-page1.html

Permalänk
Skrivet av Finkelzvin:

Möjligt att bilden i quizet ändrats sen du gjorde det, men jag tyckte den såg ut precis som jag minns den.

Jämför mot bilderna i SPCR's recension: http://www.silentpcreview.com/article251-page1.html

Det är inte heller rätt version av kylarn dom slog igenom med.
http://www.scythe-eu.com/uploads/tx_cfamooflow/Mugen-Cooler_0...
Detta är versionen dom slog igenom med, kommer ihåg det så väl för jag köpte en.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

C2D E6400 @ 3.2GHz .:|:. ASUS P5B .:|:. Corsair Dominator 8500 4x1024MB .:|:. ATI x1650pro - R.I.P 2016
i5 6500 @ 3.2GHz .:|:. Asus Z170-A .:|:. Corsair Vengeance 3200MHz 2x8GB .:|:. Nvidia 1060 6GB

Övrigt: Synology DS413J, Nvidia Shield PRO, Raspberry PI, NES, SNES mini, N64, GC, Wii U, Switch

Permalänk
Skrivet av Finkelzvin:

Möjligt att bilden i quizet ändrats sen du gjorde det, men jag tyckte den såg ut precis som jag minns den.

Jämför mot bilderna i SPCR's recension: http://www.silentpcreview.com/article251-page1.html

Hittade även sweclockers gamla test som fick mig att köpa den, men tyvärr är bilderna brutna.
https://m.sweclockers.com/test/109-fem-kylare-med-120-mm-flak...

Visa signatur

C2D E6400 @ 3.2GHz .:|:. ASUS P5B .:|:. Corsair Dominator 8500 4x1024MB .:|:. ATI x1650pro - R.I.P 2016
i5 6500 @ 3.2GHz .:|:. Asus Z170-A .:|:. Corsair Vengeance 3200MHz 2x8GB .:|:. Nvidia 1060 6GB

Övrigt: Synology DS413J, Nvidia Shield PRO, Raspberry PI, NES, SNES mini, N64, GC, Wii U, Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Torped:

Det är inte heller rätt version av kylarn dom slog igenom med.
http://www.scythe-eu.com/uploads/tx_cfamooflow/Mugen-Cooler_0...
Detta är versionen dom slog igenom med, kommer ihåg det så väl för jag köpte en.

Skickades från m.sweclockers.com

Det må vara kylaren du köpte, men det är inte kylaren som satte Scythe på kartan. Det var Ninja-modellen, som även frågan i quizet handlade om. Kylaren du köpte hette Mugen (eller Infinity) och var uppföljaren till Ninja.

Permalänk
Skrivet av Finkelzvin:

Det må vara kylaren du köpte, men det är inte kylaren som satte Scythe på kartan. Det var Ninja-modellen, som även frågan i quizet handlade om. Kylaren du köpte hette Mugen (eller Infinity) och var uppföljaren till Ninja.

Jag va så säker så jag letade upp mitt kvitto vilket står infinity haha. Jag får be om ursäkt måste varit så att jag blev inspirerad av ninjan men blev en infinity i slutändan.
Minnet är bra men kort, har tagit över tio år att lära sig att man inte har en ninja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

C2D E6400 @ 3.2GHz .:|:. ASUS P5B .:|:. Corsair Dominator 8500 4x1024MB .:|:. ATI x1650pro - R.I.P 2016
i5 6500 @ 3.2GHz .:|:. Asus Z170-A .:|:. Corsair Vengeance 3200MHz 2x8GB .:|:. Nvidia 1060 6GB

Övrigt: Synology DS413J, Nvidia Shield PRO, Raspberry PI, NES, SNES mini, N64, GC, Wii U, Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Torped:

Jag va så säker så jag letade upp mitt kvitto vilket står infinity haha. Jag får be om ursäkt måste varit så att jag blev inspirerad av ninjan men blev en infinity i slutändan.
Minnet är bra men kort, har tagit över tio år att lära sig att man inte har en ninja

Skickades från m.sweclockers.com

Man får glömma saker om det var 10 år sedan

Permalänk
Medlem

Suck 5/11. Det märks att jag inte har hållit koll på datorer en stund.