Permalänk
Medlem

Rma aorus 1080ti

Köpte ett aorus 1080ti från massdrop. (Ett företag i USA) Jag har haft problem med kortet sedan jag köpte det. Det har dock tagit ett tag att komma fram till att det är fel på kortet. Jag skickade detta meddelandet till massdrop.

"My computer is freezing and the screens turn brown / gray / black. The error occurs approximately 1-2 times a day. The error usually occurs when I play. I have noticed that they may occur when I te.x press a wow portal and a new zone is being loaded. Also, the computer can freeze from nowhere. The error occurred when I upgraded my computer. I have installed windows and added windows to different hard disks. Gained the processor more and less power. I've given the graphics card more and less power. Replace motherboard (2 times) to troubleshoot. Tested second pair of frame sticks. There are no temperature problems in the computer. Triple checked so my PSU is strong enough for my setup. Also installed down the entire setup and checked so everything is sitting right several times. When i contacted a swedish computer retail firm, they determend that there were issues with my graphics card.

My new setup is 1080Ti aorus.
6700k with corsair h115
32gb corsair vengence 3000mhz
MSI Z270 Gaming M3
Samsung 850 Evo, Crucial BX100 & 1TB Seagate.

My PSU should be complicated with this setup. Pls help."

Jag fick som svar att jag skulle kontakta aorus för att sköta mitt RMA ärende. Detta har jag försökt göra nu i 2 veckor, utan i fått tag i någon som jobbar hos aorus. Jag har ringt 40 gånger och mailat 2 gånger. Någon som vet hur man ska gå tillväga?

Permalänk
Medlem

Har du gått in på gigabyte hemsida och kört en rma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantomen:

Har du gått in på gigabyte hemsida och kört en rma?

Går inte att göra utanför USA?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som har ett annat förlag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste väl finnas en mejl hos Gigabyte? Tycker det är konstigt att företaget hänvisar dig direkt till tillverkaren dock, är ju de som har åtagandet mot dig som kund. Dock så har du köpt via USA, vet inte om det gör någon skillnad rent konsumentjuridiskt.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Kontakta Gigabyte USA och fråga om de kan hjälpa dig.

services@gigabyteusa.com

Uppge alla detaljer du kan. Produktnamn, serienummer, var och hur du köpte det etc etc.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Rent generellt så ska du upprätta RMA direrkt till ÅF som i detta fall är Massdrop. Vanligt att en ÅF vill bolla en konsument direkt till tillverkaren för slippa kostnader för frakt och administration. Men så länge företaget är up n' running så är säljledet tillverkare->distributör->återförsäljare->konsument.

OBS! I vissa fall så kan ett RMA gå direkt till tillverkaren. Vilket jag inte tror är fallet. I så fall skulle du fått ett tydligare svar i hur du går tillväga än "kontakta Aorus".

En sådan process kan vara att du ska skapa konto på tillverkarens webbsida och registrera din produkt. Du kommer få fylla i modell, serienummer, kvitto etc och via formulär göra ett RMA direkt till tillverkaren. Men då borde Massdrop informerat dig om detta.

Klicka här för registrera din aorus produkt

Permalänk
Medlem

Har glömt att uppdatera tråden. Efter extremt många försök att få tag på någon från gigabyte Sverige så fick jag till slut tag på en före detta chef för gigabyte Sverige. Han gjorde ett försök att skapa en RMA åt mig, men upphörde kontakten med mig efter några månader(antar att han inte var så sugen på att hjälpa mig då han hade fått ett nytt jobb). Jag har även kontaktat gigabyte international och de säger att mitt RMA ärende ska skötas genom återförsäljaren. Det slutade med att jag gav upp och får leva med att mina dator fryser någon gång per dag. Tråkigt slut på det hela