Ljud borta efter ny Win10 installation

Permalänk

Får bara igång output, men där ska det ju inte funka. Kan det vara ljudkortet som är trasigt ? Även utgången på framsidan burken verkar trasig. Stoppar i en 3,5 och det låter som fasiken.

Permalänk

Såg att det enklaste ljudkortet låg på ca 400 spänn. Hmm ska man köpa nytt ? Googlar man på Realtek hd audio manager får man olika varianter. Mitt verkar väldigt enkelt, inte många inställningar man kan göra. Bild på högtalare finns inte i heller. Men det kan ju bero på att datorn ej hittar den.
Är helt lost just nu. TAck för alla tips som jag fått, men tyvärr strular det fortfarande

Permalänk

Köpte usb grafikkort för 79kr, satte i det 3 sekunder senare har jag ljud. Hmm ibland finns enkla vägar, men man skall finna dom

Permalänk
Medlem

Min son sa precis att det inte finns ljud eller mic i främre utagen, men funkar bak i datorn......har du smittat av dig....nåja, att felsöka är kul o lärorikt.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.