Google Home och Home Mini till Sverige den 24 oktober – alla talar svenska, såklart

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Google Home och Home Mini till Sverige den 24 oktober – alla talar svenska, såklart

Officiellt! Google rullar ut Home och Home Mini i Sverige den 24 oktober. Sker i samarbete med Elgiganten, där enheterna kan bokas redan nu. Kommer också att lära sig svenska, precis som assistenten i telefonen.
http://www.mynewsdesk.com/se/elgiganten/pressreleases/hej-goo...

Hoppas det även innbeär möjlighet att välja svenska på min US-importerade enhet. Kan inte tänka mig annat, men å andra sidan.. dummare grejer har hänt. 😅

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 Ti - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - MSI X370 - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Äntligen är det dags! Kanske Google till och med börjar sälja Pixel här i Sverige officiellt, hoppas kan man göra 🙄

Alltså, jag ser ingen anledning varför nuvarande (US versionen) inte borde få stöd för svenska när alla andra språk finns tillgängliga, men det är ju Google vi pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Maltafalas:

Äntligen är det dags! Kanske Google till och med börjar sälja Pixel här i Sverige officiellt, hoppas kan man göra 🙄

Alltså, jag ser ingen anledning varför nuvarande (US versionen) inte borde få stöd för svenska när alla andra språk finns tillgängliga, men det är ju Google vi pratar om.

Haha, lite så. Something something region something fungerar inte.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 Ti - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - MSI X370 - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Maltafalas:

Det är nog inga som helst problem att slå om sina importerade. Jag har 1 USA-köpt och 2 Tyskland-köpta som allihopa är nöjda med att prata Engelsk/Tyska/Spanska om man slår om dem. Så när svenska väl dyker upp kommer de garanterat tala det med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2008

hoppas att det inte blir som lanseringen för telefoner då alla tidningar sa att det var släppt och det tog 3 veckor för alla att få den

Desktop: i7-6700k @ 4.5GHz | 32GB RAM | 500GB SSD | 2x 1TB HDD | R9 290X | Define R5
Laptop: Macbook Pro Retina -15 i5| 8GB |256GB
Mobil: Oneplus 3
Surfplatta: Nexus 10 & Ipad Air 64GB 4G
konsol: PS4 slim 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av twonkey:

hoppas att det inte blir som lanseringen för telefoner då alla tidningar sa att det var släppt och det tog 3 veckor för alla att få den

Jag orkar inte heller med ytterligare tre veckors konstant gnäll på alla tänkbara forum.
Men med tanke på att högtalarna släpps, som svenska, så borde de ju.... kunna svenska.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Maltafalas:

Det hoppas jag också! Får se ikväll när Google officiellt presenterar sina nya produkter!

https://twitter.com/i/events/1046820267849179137

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kyoto, Japan
Registrerad
Jul 2011

Schysst! Köpte min Home från Kjell&C:O ett halvår sedan (Tyskimport?), men det här lär sänka priset rejält.

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av XFTality:

Schysst! Köpte min Home från Kjell&C:O ett halvår sedan (Tyskimport?), men det här lär sänka priset rejält.

Vet inte om det verkar sänka priset...Här är Elgigantens officiella priser: https://www.elgiganten.se/cms/google-home-google-home-mini/go...

Jämför det med nuvarande gråimporterade Google Home på Kjell/netonnet osv.. :/

WS: AMD Ryzen 1700 | 16GB Corsair LPX 3733 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung 840 Pro 256GB | Dan Cases A4-SFX
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 128GB SSD
HTPC: Intel i3 2120T | 2x4gb DDR3 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Tyvärr kommer det vara en väldigt begränsad version i Sverige. Samma problem finns redan, där man idag måste köra US English istället för UK English om man vill ha alla features, Sverige lär ligga ännu längre bak än UK.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Ganska tragiskt om folk väljer att lyssna på musik genom en sådan övervakningsapparat...

Tycker folk verkligen dessa är bra och nödvändiga att köpa?

Adblocker,BigMacbookPro, #METOOintelinside, Sondera2018,Volvo745GlTic

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av gabriel15:

Ganska tragiskt om folk väljer att lyssna på musik genom en sådan övervakningsapparat...

Ja.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av gabriel15:

Har en Home i köket och ljudmässigt låter den bättre än okej för köket, och utseendemässigt så är den godkänd av frun. Orka bry sig om övervakningen, väljer att tro att den är obefintlig.

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av gabriel15:

Tragiskt man gillar tekniska prylar?
Ah okej.

CASE Hex Gear R80 CPU 8700k @5.2GHz GPU GTX 1080 RAM G.Skill Trident Z RGB 4266MHz CL19 @ 3733 CL14 + 128GB Corsair Dominator Platinum PSU EVGA T2 1600W SSD 900p 280GB PCI, 860 Pro total 8TB Headphones DT990 250Ω Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz G-SYNC Asus 32" Curved ROG Swift XG32VQ FREE-SYNC
Motherboard MSI Z370 GODLIKE GAMING -One Board to Rule Them All Watercooling 360+480 Hardware Labs Black Ice SR2 White 8 Port

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

Fick en home i present. Är egentligen inte intresserad av övervakningshögtalare, så den står mest avstängd.
Tyvärr har den väldigt dålig ljudkvalitet över blåtand, men får den streama själv via wifi låter det bättre.

Ubuntu | 1440p IPS | 7700k | 1080ti | 32GB@3.6GHz | 960 Pro 1TB | Xonar STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Köpte en mini för en månad sen hos webhallen, jätteroligt att den kom i tysk låda och snackade tyska direkt ur boxen. Jag hade ingen aning om att den inte var lanserad i Sverige redan haha!

Tycker den är smidig att ha i köket.

Ducati Streetfighter 848 Akrapovic IBC HT-map -13
Yamaha FZR 1000 -87

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Jag börjar bli gammal känner jag. Vad är USPen på en Home-högtalare? Att jag kan pausa musiken genom att skrika över mina Hardtrance-låtar? Jag förstår inte konceptet riktigt tror jag.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Shudnawz:

Jag börjar bli gammal känner jag. Vad är USPen på en Home-högtalare? Att jag kan pausa musiken genom att skrika över mina Hardtrance-låtar? Jag förstår inte konceptet riktigt tror jag.

Om du bara tänker använda den till musik så är det inte rätt produkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av gabriel15:

Givitvis spelar man upp musik genom Google home och sen till cromecast och så spelas musiken upp i hembio systemet.

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Shudnawz:

Vi använder den i köket, lite lätt musiklyssning när vi lagar mat, sätter timer på maten osv. inget speciellt, underlättar lite grann. Det är en liten högtalare i mini så för musik överlag är det fel produkt egentligen, men duger för oss, vi vill kunna prata med varandra när vi kockar också

Ducati Streetfighter 848 Akrapovic IBC HT-map -13
Yamaha FZR 1000 -87

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2002

Max, var är du?

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av backspace:

Max, var är du?

Exakt! Det är den den vi vill ha!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Kan dom inte lägga den hjul eller ben så att den kan följa efter dig?
Så kan dom rita öron och ögon på den?
Så kanske den kan vara mysig också? 🤖🐱‍👤🐱‍🏍🐈

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Shudnawz:

Vi har ett gäng. Använder dem som ett sätt att slippa ta upp mobilen för allting mest. Spelar så gott som aldrig musik på dem, men det är smidigt att kunna ropa på andra genom broadcasts, få reda på vädret medans man tar på sig kläder, sätta timers när man lagar mat eller konvertera mellan olika mått, slå igång vattenkokaren(eller kolla om vattnet fortfarande är varmt).

Den tillför ingenting annat än ett annat sätt att nå informationen och kontrollen man har i mobilen, men det är ett bra sätt att trigga IFTTT events. Dessutom så har den inte funnits i Sverige tidigare, så vissa saker har fungerat ganska dåligt, som att skicka meddelanden, få info om lokala saker(Den kan tex inte hantera butiksnamn eller ortsnamn särskillt väl på svengelska), styra svensk radio(de har en egen men ganska dålig app för GH), beställa taxi osv osv

Personligen, är det värt det för mig, bara för att kunna byta låt eller sätta timers med rösten, resten är bonus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kyoto, Japan
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av gabriel15:

Med det tänket kan du lika gärna skrota all elektronik som du äger tack vare telemetri.

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Har väntat på att få Google Home Max, får väl importera den nu istället.

Fan...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Shudnawz:

För mig: Tända, släcka och dimma alla lampor med rösten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av swire:

Har väntat på att få Google Home Max, får väl importera den nu istället.

Fan...

Finns numera i Tyskland, bara att skicka den via någon förmedlingstjänst-
Kan rekommendera https://www.mailboxde.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av XFTality:

Med det tänket kan du lika gärna skrota all elektronik som du äger tack vare telemetri.

Oj vad kränkta folk blev kränkta lätt idag är det undra om det har något med vädret att göra...
Bara för jag tycker det är dumt att köpa beats by dr.dre som låter skit betyder det inte att jag är emot all teknik eftersom det finns även bra ljud.

Jag försöker bara förstå vad som gör denna produkten så bra.

Adblocker,BigMacbookPro, #METOOintelinside, Sondera2018,Volvo745GlTic

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av rektor:

Kan dom inte lägga den hjul eller ben så att den kan följa efter dig?
Så kan dom rita öron och ögon på den?
Så kanske den kan vara mysig också? 🤖🐱‍👤🐱‍🏍🐈

Du kan göra som vissa gjorde med mobiltelefoner förr i tiden. Köp en dyr läderpåse och lägg högtalaren i den sen hakar du fast läderpåse i bältet.

| View 31 TG | Asus ROG Crosshair VI Hero | Corsair RMX 1000W | AMD R7 1800X |
| EVGA Geforce GTX 1080 Ti FE | G.Skill TridentZ 16GB 3000MHz CL15 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |