Permalänk
Medlem

@SvanteP:

Embargot släpper nästa vecka. Då kan du avgöra om 9900K är värd ca 3000:- mer än 2700X för dig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SvanteP:

Finns det några oberoende tester av 9900k ännu?

Sitter och ska bygga en ny dator åt mig själv i mitt företag, Jag sysslar lite med framtagande av illustrationsmaterial åt mina beställare i byggbranschen, men främst är det för att jag ska börja köra dual pc stream setup (Ja även streamingen är en del av mitt företag och reggat som det på bolagsverket, så det är inte att jag bara försöker tjäna in momsen).

Det jag inte kan bestämma mig för är om jag ska köra 2700x eller 9900k, så skulle vilja ha lite benchmarks och tester från testare som inte är köpta av någon sida.

Nope.
Intel har fått alla som fått testa processorerna att skriva på NDAs vilket innebär att de inte får nämna något innan ett visst datum vilket är den 19 oktober.
Här blir det alltså lite extra smutsigt när intel då samtidigt betalar ett företag för att ta fram tester som då släppas långt innan NDAn går ut... Det medför att dessa betalda tester inte har någon konkurrens för ingen annan som har information i ämnet får säga något kommande 10 dagarna. Inte nå vidare vackert...

Men som sagt. Vänta till 19 oktober så kommer det riktiga tester.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tack för all information. Hade hoppats att tester skulle komma ut innan deras papperslansering, å andra sidan så har jag klarat mig på en dator när jag streamat de senaste 3 åren så har väl inte jättebråttom.

Just nu lutar det åt 2700x, även om jag inte behöver vara så prismedveten när jag kör det via företaget så behöver jag ju inte slänga pärlor till svin. Sen får jag se om jag kanske kör en 1500x i datorn som ska sköta sändningen, så uppgraderar jag igen när ryzen 2 släpps nästa år.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.