SweClockers Meet & Geek i Skellefteå den 9 november

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

SweClockers Meet & Geek i Skellefteå den 9 november

Bor du i Umeå & Luleå och har svårt med transport till och från Skellefteå? SweClockers moderator @Casgar från Umeå och Geeks Gaming-profilen @Rönnlund från Luleå bilar och plockar gärna upp medlemmar! Tagga / kontakta respektive person vid intresse av gratis taxiservice.

När jag till slut drog den berömda tummen ur och drog igång SweClockers pubträffar, numera kallade "Meet & Geek", var ett uttalat mål att ge uppmärksamhet till hela Sverige – från norr till söder. Stockholm har fått stå tillbaka till förmån för Gävle och Linköping, där vi samlade 30 respektive 40 deltagare som tillsammans bidragit till snack och skratt in på småtimmarna. Nu styr vi kosan norrut och efter noga övervägande kör vi i Skellefteå! Tanken är att det är tillräckligt nära för medlemmar från Umeå och Luleå, men så klart också andra närliggande städer! Vad är strax under 15 mil för norrlänningar, tänker jag.

Från kontoret är det jag, @JonasT och @Kenneth som är på plats! Närvarar göra också @emilakered eller UX-ninjan Vendela @Gurt Wijk, vilka spelar sten-sax-påse om den sista platsen från kontoret. Först till 1 000 följer med. som vann det stora sten-sax-påse-kriget 2018. Vi äter och umgås på Stadskällaren!

  • Vad? Nördigt häng för Skellefteå och Norrlands gemenskap!

  • Var? Skellefteå, Stadskällaren
    Meny: Klicka här (PDF)

  • När? Klockan 19:00 och framåt, fredag 9 november.

  • Övrig information: Alla deltagare står själva för mat- och dryckesnota. Aktivitet signerad SweClockers ingår.

Låter det intressant? Skriv i tråden och bekräfta din närvaro, så skriver jag upp dig på listan nedan! Vid anmälan måste du samtidigt välja vad du vill äta, all dryck inklusive viner som rekommenderas beställs på plats. Välj mellan en helportion (motsvarar "vanlig" varmrätt), sätt ihop ett mål med tre till fyra mellanrätter eller välj mellan de färdiga menyförslagen på sida ett.

Alla som bekräftat sin närvaro förväntas vara på plats – inga "kanske" eller "jag skriver upp mig även fast jag vet att jag troligtvis inte kan komma". Avboka om du stöter på förhinder! Uteblivna får digital bajsmacka och ledsen min från de som kunde fått bordsplats i ditt ställe.

Bekräftade deltagare (max 20 personer):

  1. @Jacob – Sötpotatis (Helportion) & Blåbär (Dessert)

  2. @JonasT – Oxfilé (Helportion) & Blåbär (Dessert)

  3. @Kenneth – Oxfilé (Helportion) & Blåbär (Dessert)

  4. @Rönnlund – Oxfilé (Helportion) & Blåbär (Dessert)

  5. @biew – Prosciutto, Dovhjortsrostbiff & Blåbär (Mellanrätter)

  6. @Bugge999 – Dovhjortsbiff, Oxfilé & Blåbär (Mellanrätter)

  7. @Grabbengrå – Oxfilé (Helportion) & Blåbär (Dessert)

  8. @Stormrwlr – Svampravioli, Oxfilé & Blåbär (3-rätters meny)

  9. @Makkan – Oxfilé (Helportion) & Blåbär (Dessert)

  10. @wowsers – Rödingfilé, Carpaccio på renytterfilé, 2 x Dovhjortsrostbiff & Hjortron (Mellanrätter)

  11. @Casgar – Svampravioli, Oxfilé & Blåbär (3-rätters meny)

  12. @uberpwnage – Oxfilé (Helportion) & Blåbär (Dessert)

  13. @Telperion – Prosciutto (Helportion)

  14. @skippy_pewpew – Oxfilé (Helportion) & Blåbär (Dessert)

  15. @Xubunticious – Oxfilé (Helportion) & Blåbär (Dessert)

  16. @dLapinb – Oxfilé (Helportion) & Blåbär (Dessert)

  17. @Slashwut – Rödingfilé (Helportion)

Detta inlägg uppdateras löpande med mer information!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer det att bjudas på Calskrove?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
SpelClockers

Jag kommer självklart. Skellefteå är ju bara ett stenkast bort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

wololooooooooooooooooooo

Permalänk
Medlem

Kul att vi inte är helt bortglömda här uppe.
Tyvärr funkar det inte för min del, för lång restid för att hinna till Skellefteå på en fredag.

Nästa gång ni kör i Norr, sikta på en stad som går att åka tåg till.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Men frågan är, kommer kryssmästaren?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Roughack:

Kul att vi inte är helt bortglömda här uppe.
Tyvärr funkar det inte för min del, för lång restid för att hinna till Skellefteå på en fredag.

Nästa gång ni kör i Norr, sikta på en stad som går att åka tåg till.

Om bara bottniabanan hade varit klar....

Men Ume - Skellefte tar du ju på just över 1 timme....

Visa signatur

wololooooooooooooooooooo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rönnlund:

Om bara bottniabanan hade varit klar....

Mm, då hade det gått bra mycket snabbare, men blir väll klart till 2050 eller nått.

Skrivet av Rönnlund:

Men Ume - Skellefte tar du ju på just över 1 timme....

Bussen tar iallafall över 2.

Som man säger i mina krokar, det ska göra ont att åka till Skellefte.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

Har lust. Ska se om det går ordna. Isåfall kommer jag körandes från Vilhelmina. Kan köra via lycksele om nån tokig vill med. Men har småbarn och valp så skarpt besked kommer efter ordentlig kontroll med admin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
SpelClockers

Kan ju tillägga då att jag åker från Luleå med bil om det är någon som vill hänga på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

wololooooooooooooooooooo

Permalänk
Medlem

Jo men man tackar, klart om det är på hemmaplan man måste dyka upp. Tar med mig respektive

Visa signatur

räserdator+

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Rönnlund:

Jag kommer självklart. Skellefteå är ju bara ett stenkast bort.

Skickades från m.sweclockers.com

Se där, välkommen!!!

Skrivet av Roughack:

Kul att vi inte är helt bortglömda här uppe.
Tyvärr funkar det inte för min del, för lång restid för att hinna till Skellefteå på en fredag.

Nästa gång ni kör i Norr, sikta på en stad som går att åka tåg till.

Att du är "i tid" är inte så jävla noga, fint folk kommer alltid sent! När skulle du kunna vara i Skellefteå eller är det helt uteslutet en fredag oavsett?

Skrivet av skippy_pewpew:

Har lust. Ska se om det går ordna. Isåfall kommer jag körandes från Vilhelmina. Kan köra via lycksele om nån tokig vill med. Men har småbarn och valp så skarpt besked kommer efter ordentlig kontroll med admin.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag blir så glad av att läsa alla städer och orter från inåt landet, familjen är från Sorsele-trakterna och uppåt! Gör så, återkom när du förankrat det hemmavid så kan jag skriva upp dig på listan. Imponerande att du är beredd att åka hela vägen från Vilhelmina.

Skrivet av biew:

Jo men man tackar, klart om det är på hemmaplan man måste dyka upp. Tar med mig respektive

Varmt välkommen! Gällande "respektive" är det något vi tidigare sagt nej till då våra medlemmar givetvis har prioritet, men jag ser hur stort sällskap jag kan boka för så får vi se.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Hmmmm kanske kan gå.. ska se om man får med sig lillebrorn

Permalänk
Medlem

@Jacob: Ahh, just så kan det vara.

Men vi får se hur det blir med deltagandet, blir det tunt med folk så.

Finns det planer på vilken lokal det ska ske i eller är det en flytande fråga sålänge.

Visa signatur

räserdator+

Permalänk
Proffsmoddare

Hmmmmmmmmm

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Att du är "i tid" är inte så jävla noga, fint folk kommer alltid sent! När skulle du kunna vara i Skellefteå eller är det helt uteslutet en fredag oavsett?

Hinner man med bussen som går 19:30 så är man i Skellefte 21:30, nästa buss är framme 23:00.
Jag känner att det blir för sent för min del, skulle bara sitta och vara extra bitter över att alla har ätit nått gott och är fullare än mig.

Det kommer fler möjligheter att träffas.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Hansar:

Hmmmm kanske kan gå.. ska se om man får med sig lillebrorn

Klart ni vill komma!

Skrivet av biew:

@Jacob: Ahh, just så kan det vara.

Men vi får se hur det blir med deltagandet, blir det tunt med folk så.

Finns det planer på vilken lokal det ska ske i eller är det en flytande fråga sålänge.

Jag har mailat Grannen Pub och hoppas de är beredda att ta emot ett stort sällskap! Tar gärna emot fler förslag på ett ställe som kan tänka sig ta emot ~30 personer / reservera restaurangdelen om de inte tar emot oss.

Skrivet av C4B12:

Hmmmmmmmmm

Du vet att du vill. Ånge representing!

Skrivet av Roughack:

Hinner man med bussen som går 19:30 så är man i Skellefte 21:30, nästa buss är framme 23:00.
Jag känner att det blir för sent för min del, skulle bara sitta och vara extra bitter över att alla har ätit nått gott och är fullare än mig.

Det kommer fler möjligheter att träffas.

Tråkigt! Har du tur kanske det dyker upp någon du kan bila med.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag har mailat Grannen Pub och hoppas de är beredda att ta emot ett stort sällskap! Tar gärna emot fler förslag på ett ställe som kan tänka sig ta emot ~30 personer / reservera restaurangdelen om de inte tar emot oss.

Oj där satte du mig på pottan. Har inte riktigt koll på en sånna saker. Skellefteå har ju inte riktigt ett sprudlande utbud av uteställen, men spontant så kan jag komma på Vegas Steakhouse, Brygg CC, New GR och Verandan.

Det finns säkert fler som jag inte kommer på sådär spontant

Visa signatur

räserdator+

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@biew flera bra tips där, tack! Ska ringa runt under helgen och fixa med bordsbokning sen drar jag ut det här på framsidan och ser till att vi fyller alla stolar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Rönnlund @biew Nu har vi en bokning! Det blir Stadskällaren för 30 pers (!!!) och det drar igång klockan 19:00. Kika på menyn och återkom om vad ni vill käka.

@skippy_pewpew @Hansar @C4B12 Har ni bestämt er ännu? Vi kommer dra ut det här på framsidan idag och anstränga oss för att dra ihop folk.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Proffsmoddare

Jag hörde att @Lovisa är sugen på att åka.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

@C4B12: Hört att det bara är 50 mil med bil från Ånge?

Permalänk
Medlem
Citat:

@zsimpey @Hansar @C4B12 Har ni bestämt er ännu? Vi kommer dra ut det här på framsidan idag och anstränga oss för att dra ihop folk.

Jag ligger på lillebror.. vet om nån stund

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hansar:

Jag ligger på lillebror.. vet om nån stund

Skickades från m.sweclockers.com

Brorn måste fixa ledigt.. prel är nej just nu...

Permalänk
Medlem

Jamen du dra åt helv**e vad ni slog till på stort då Stadskällarn är riktigt jävla grymt ställe!
Som lokalbo och geek som följt swec sedan urminnes tider, så måste man fan hänga på detta.

Sign me up. Tar en 3 rätters meny: (Svampravioli, Oxfilé, Blåbär)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av inzani:

Jamen du dra åt helv**e vad ni slog till på stort då Stadskällarn är riktigt jävla grymt ställe!
Som lokalbo och geek som följt swec sedan urminnes tider, så måste man fan hänga på detta.

Sign me up. Tar en 3 rätters meny: (Svampravioli, Oxfilé, Blåbär)

Bara det bästa duger! Kul att höra, har själv aldrig varit där utan blev rekommenderad av en frilansare på FZ som kommer från Skellefteå.

Du är uppskriven – varmt välkommen!!!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
SpelClockers

Klart som fan man kommer

Visa signatur

Spel PC: AMD 5 2600X, 16GB DDR44 3000MHz, GF RTX 2080, Asus Crosshair VII HERO, acer predator x34a, Samsung EVO SSD 960 1.5TB,

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Grabbengrå Klart du ska! Skriv vad du tänkt äta så skriver jag upp dig.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jobbar jag inte kväll så kommer man ju självklart. Återkommer!

Permalänk
Medlem

Oooh, det måste man ju överväga!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av LocSin:

Jobbar jag inte kväll så kommer man ju självklart. Återkommer!

Härligt! Om du har oturen på din sida får du muta en kollega och byta skift.

Skrivet av Lidodido:

Oooh, det måste man ju överväga!

Överväga duger inte, klart du kommer! Fundera på, men tänk på att deltagande kräver föranmälan.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner