Razer avtäcker Razer Phone 2 – trådlös laddning och RGB-belysning bland nyheterna

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Razer avtäcker Razer Phone 2 – trådlös laddning och RGB-belysning bland nyheterna

Lite mindre än ett år efter lanseringen av Razer Phone släpper nu Razer uppföljaren, som bland annat kommer med förbättrad skärm och stöd för trådlös laddning.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG, mitt i smeten
Registrerad
Dec 2010

RGB Disco i mobilen är ju ett måste, snart kommer de väll Razer, ROG o AORUS kompatibla RGB toalettsitsar också.

Även fast de säger att det är en väldigt bra LCD så är det omöjligt för mig att gå tillbaka till LCD efter att ha haft OLED i över 5 år.

Har tittat på flera mobiler där de säger att LCD ska vara lika bra som OLED men mina ögon har fått en väldig avsmak för LCD i alla former.

Nu har jag inte sett Razers LCD men svårt att tänka mig att den matchar OLED.

Intresserad av ett VEGA 56 referens kort med VEGA 64 Bios +20% prestanda eller vill köra lite fetare FreeSync skärmar som inte RX580 klarar, då kanske ett VEGA kort är något för dig!
https://www.sweclockers.com/marknad/160317-vega-56-referens-f...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av FYNXER:

RGB Disco i mobilen är ju ett måste, snart kommer de väll Razer, ROG o AORUS kompatibla RGB toalettsitsar också

En RGB-telefon presenteras och det handlar direkt om toasitsar i Sweclockers kommentarsfält, skön nivå lol

Skickades från m.sweclockers.com

AMD Ryzen 5 1600 | ASUS Prime X370 Pro | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR4 16GB 3000MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ÖSTERSUND
Registrerad
Nov 2014

Det här RGB'andet. Man blir lite trött.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Jisses vad det klagas på RGB, hela EN TELEFON har det och hela jorden går under. Köp något annat om ni inte vill ha det, finns 1 miljon andra telefoner som saknar RGB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG, mitt i smeten
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av kazen_90:

En RGB-telefon presenteras och det handlar direkt om toasitsar i Sweclockers kommentarsfält, skön nivå lol

jupp, de stoppar rgb i allt nu mera för att försöka sälja mer, för mig känns det lika onödigt att ha rgb i mobilen som på toa.

Till min stora förvåning är det redan fixat, kanske inte så dum ide ändå

LED Light bowl Toilet Light Review

Intresserad av ett VEGA 56 referens kort med VEGA 64 Bios +20% prestanda eller vill köra lite fetare FreeSync skärmar som inte RX580 klarar, då kanske ett VEGA kort är något för dig!
https://www.sweclockers.com/marknad/160317-vega-56-referens-f...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013

Var sjukt sugen på första versionen men hade bara haft min nuvarande lur i ett halvår då och det gick inte att få den utan 3 om jag inte importerade dessutom, vilket jag inte var supersugen på då...nu blir man ju desto mer sugen på en däremot!

Men ny burk står högre upp på listan plus sparande till lägenhetsköp så blir nog inget nu heller. Plus att jag helst vill ha fingeravtrycksavläsning genom skärmen på framsidan till nästa telefon. Köper jag en ny nu snart kan jag ge mig fan på att alla kommer med det om ett halvår....Så avvaktar lite helt enkelt, inte brottom att köpa så snart den släpps iaf.

Sakerna som tilltalar mig på första Razer Phone var stort batteri och högtalare riktade framåt förövrigt och sen var skärmen tydligen riktigt bra också. En kombination som tydligen är jävligt klurig att få till på mobiler med tanke på hur ovanligt det är. Utgår från att detta kommer med tvåan också.

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i5 3570K@4.2Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Palit GTX 1080 Ti Super Jetstream | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2002

Den här telefonen bockar faktiskt av det mesta som jag vill ha. Mer intressant än iPhone och Googles Pixel telefoner som dom ändå inte vill sälja i Sverige. Bra jobbat av Razer. Har inga problem med en logga som kan lysa på baksidan i olika färger, som man kan koppla funktionalitet till. Den där "satin black" varianten med extra lagringsutrymme känns ganska klockren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av FYNXER:

jupp, de stoppar rgb i allt nu mera för att försöka sälja mer, för mig känns det lika onödigt att ha rgb i mobilen som på toa.

Till min stora förvåning är det redan fixat, kanske inte så dum ide ändå

LED Light bowl Toilet Light Review

Ser ju perfekt ut när man stiger upp på natten och är groggy.

Ryzen 2700x (Noctua NH-D15) || Vengeance LPX 16GB 3200MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix (@2.1/12Ghz)
Fractal Design Define S (4x BioniX F140mm) || Corsair RM750X v2
860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Frändefors
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av FYNXER:

RGB Disco i mobilen är ju ett måste, snart kommer de väll Razer, ROG o AORUS kompatibla RGB toalettsitsar också

Bra nivå på trådens första kommentar.
Nu tog inte Sweclockers artikel upp detta men RGB loggan kommer fylla en funktion med notifikationssignaler i olika färger för olika appar.
Men RGB-hat är väl det nya svarta. 😉

Dator: Corsair Graphite 600t Vit|Intel Core i7 2600K|Corsair H100|EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hybrid|ASUS P8P67-PRO|16GB Corsair Vengeance 1600MHz|ASUS Xonar Essence STX|120GB Force GT|1TB WD Caviar Black|Corsair AX850|Samsung SH-S222AB|Windows 7 Home Premium 64-bit
Kringutrustnig: Asus ROG Swift PG279Q|DELL U2311H|QPAD MK-80|Func MS-3-v.2|Logitech G930|Corsair SP2500

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Skulle kunna kosta halva priset men skulle ändå inte röra en Razer-produkt med en tång.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av scara:

Skulle kunna kosta halva priset men skulle ändå inte röra en Razer-produkt med en tång.

...varför? Deras datorer ser riktigt nice ut.

Aquatic Ambiance | Vattenkylning i CaseLabs Mercury S3 (Work in progress)
Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1.
Magmoor V2 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit
Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer
Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004

Gillar att det inte är den kurvade designen som går sönder när man håller i den.
Dock lär den som vanligt inte tåla ett fall från 2 meter utan gå sönder. Jag använder mina telefoner och använder den inte som souvenirer.
Förstår inte heller idén med batterier som knappt räcker för en dags användning.
Nu är 4000 mah betydligt bättre än de flesta men 5000 mah kunde man åtminstone slängt i den. 2 mm tjockare och 20 gram tyngre gör ingen skillnad. Måste allt vara gjort av balsaträ idag.

Dator - Eizo S2431W, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 4970K, CM Hyper EVO 212, Asus Z97, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 16 gb Kingston DDR 3 1833Mhz, Gigabyte Geforce Windforce 970, Asus Zonar DG, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av hakan78:

Dock lär den som vanligt inte tåla ett fall från 2 meter utan gå sönder. Jag använder mina telefoner och använder den inte som souvenirer.

Normal användning är alltså att kasta ner telefonen från 2 meter?
Låter lite... udda

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av ggalaxyy:

Blir så när man blandar ihop olika segment och har noll koll på att många av dom har inte ens med varandra att göra.

Deras laptops är sjukt bra, samma med nya stand micen.

CASE Hex Gear R80 CPU 8700k @5.2GHz GPU GTX 1080 RAM G.Skill Trident Z RGB 4266MHz CL19 @ 3733 CL14 + 128GB Corsair Dominator Platinum PSU EVGA T2 1600W SSD 900p 280GB PCI, 860 Pro total 8TB Headphones DT990 250Ω Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz G-SYNC Asus 32" Curved ROG Swift XG32VQ FREE-SYNC
Motherboard MSI Z370 GODLIKE GAMING -One Board to Rule Them All Watercooling 360+480 Hardware Labs Black Ice SR2 White 8 Port

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av ggalaxyy:

Undermålig hårdvara/material i samtliga produktkategorier min erfarenhet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av hakan78:

Förstår inte heller idén med batterier som knappt räcker för en dags användning.
Nu är 4000 mah betydligt bättre än de flesta men 5000 mah kunde man åtminstone slängt i den. 2 mm tjockare och 20 gram tyngre gör ingen skillnad. Måste allt vara gjort av balsaträ idag.

Men herregud hur använder folk sina telefoner egentligen? Det är väl ett ickeproblem om man tar hand om sakerna som man betalar mycket pengar för?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Json_81:

Normal användning är alltså att kasta ner telefonen från 2 meter?
Låter lite... udda

Nä men den skall väl tåla att användas. T ex på joggingturen och råkar snubbla till med telefonen i fickan. Det finns skydd och fodral som är bra till detta. Men inget skydd är bra om det är öppet. Var med om det på tunnelbanan igår när en person råka stöta mot någon annan som satt och spelade. Det blev ett fall på knappt en meter och hela skärmen blev spräckt. En helt ny spillrans Iphone för Dessutom är skydden som är bra ganska tjocka och väger en del så varför inte implementera stöttåliga egenskaper i telefonen från början eller är det en funktion som är självvalt?

Dator - Eizo S2431W, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 4970K, CM Hyper EVO 212, Asus Z97, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 16 gb Kingston DDR 3 1833Mhz, Gigabyte Geforce Windforce 970, Asus Zonar DG, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Okt 2013

Jag har första telefonen och liknande med skärmar så är det svårt att gå tillbaka nu när man är van med 120hz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av wargreymon:

Jisses vad det klagas på RGB, hela EN TELEFON har det och hela jorden går under. Köp något annat om ni inte vill ha det, finns 1 miljon andra telefoner som saknar RGB.

Jag minns när folk tyckte det var skitcoolt när lågon moddade sin iphone så att äppleloggan lyste..

Måste väl till att det står ifån på mobilen för att de ska vara kul.

För alla som faktiskt vill ha mobilen så går det säkerligen att deaktivera loggan om man vill.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av hakan78:

Nä men den skall väl tåla att användas. T ex på joggingturen och råkar snubbla till med telefonen i fickan. Det finns skydd och fodral som är bra till detta. Men inget skydd är bra om det är öppet. Var med om det på tunnelbanan igår när en person råka stöta mot någon annan som satt och spelade. Det blev ett fall på knappt en meter och hela skärmen blev spräckt. En helt ny spillrans Iphone för Dessutom är skydden som är bra ganska tjocka och väger en del så varför inte implementera stöttåliga egenskaper i telefonen från början eller är det en funktion som är självvalt?

De tål att användas. Att tappa en telefon är inte normal användning även om det händer ofta.
Bilar tål inte att krockas heller t ex även om folk gör det varenda dag.

Som du säger blir telefonerna ganska mycket tjockare och tyngre med skydd, de flesta vill inte ha det.
Vill man ha det är det lätt att köpa ett skal.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Calle1991:

Men herregud hur använder folk sina telefoner egentligen? Det är väl ett ickeproblem om man tar hand om sakerna som man betalar mycket pengar för?

Om man köper en produkt som är avsedd för att ta med så ska den väl tåla lite mer än ligga still på ett skrivbord?
Sista märket jag någonsin köpt från de stora är Samsungs Galaxy Active 5. De andra kom ju inte till Sverige trots att det var den enda telefonen som hade bra prestanda och som har en MIL-STD-810 certifiering. Kikar lite på AGM x3 just nu men har ingen aning om hur bra dom är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Json_81:

De tål att användas. Att tappa en telefon är inte normal användning även om det händer ofta.
Bilar tål inte att krockas heller t ex även om folk gör det varenda dag.

Som du säger blir telefonerna ganska mycket tjockare och tyngre med skydd, de flesta vill inte ha det.
Vill man ha det är det lätt att köpa ett skal.

Nä. Är väl medveten om det. Det som är surt är att de även skär ned på batteriet likväl för att bli så tunna som möjligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyskland
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av ggalaxyy:

För att deras saker suger?

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av TheWeaponsguy:

Bra nivå på trådens första kommentar.
Nu tog inte Sweclockers artikel upp detta men RGB loggan kommer fylla en funktion med notifikationssignaler i olika färger för olika appar.
Men RGB-hat är väl det nya svarta. 😉

Hade det på min sista GSM telefon, en liten Samsung sak. Var lite praktiskt med olika RGB-blink för batterinivå, missat samtal eller SMS. Så kanske inte en helt ny idé men lite praktisk.

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av AxMi-24:

Så det är fakta? inte tyck smak.

Dom sjukt många bra produkter.

CASE Hex Gear R80 CPU 8700k @5.2GHz GPU GTX 1080 RAM G.Skill Trident Z RGB 4266MHz CL19 @ 3733 CL14 + 128GB Corsair Dominator Platinum PSU EVGA T2 1600W SSD 900p 280GB PCI, 860 Pro total 8TB Headphones DT990 250Ω Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz G-SYNC Asus 32" Curved ROG Swift XG32VQ FREE-SYNC
Motherboard MSI Z370 GODLIKE GAMING -One Board to Rule Them All Watercooling 360+480 Hardware Labs Black Ice SR2 White 8 Port

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Höj din coolhetsfaktor på internetforum

Uttryck att du stör dig på att folk vill ha:

Apple
Razer
RGB
Beats

Samtidigt ska du berätta för alla att du har en android från 2012 som fungerar minst lika bra som telefonerna idag för du kör custom roms osv.

GTX 1070, i5 6600 K, 2X 850 Pro 512 GB, 16 GB DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Rätt så ful telefon, skulle satsat på en vettig spelplatta istället, jag menar inget 3,5mm jack? hur fan tänker dom då den är menad att spela spel osv...

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av AxMi-24:

ok

Aquatic Ambiance | Vattenkylning i CaseLabs Mercury S3 (Work in progress)
Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1.
Magmoor V2 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit
Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer
Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Ryssfemma:

Höj din coolhetsfaktor på internetforum

Uttryck att du stör dig på att folk vill ha:

Apple
Razer
RGB
Beats

Samtidigt ska du berätta för alla att du har en android från 2012 som fungerar minst lika bra som telefonerna idag för du kör custom roms osv.

haha spot on