Sälja beg. Pc spel , problem med koder?

Permalänk

Sälja beg. Pc spel , problem med koder?

Hej
Jag tänkte sälja några begagnade Sagan om ringen spel
Shadow of Mordor
Lord of the Rings - official game
Lotr Online - Mines of Moria

Vet någon om dessa spel har aktiveringskoder som går återanvända. T.ex Battlefield 3 och frammåt är ju låsta till Origin konton och mejl , likaså GTA 5

Jag har själv köpt dessa begagnade men aldrig installerat dom. Vill dock inte få skit när jag säljer dom vidare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Easy:

Hej
Jag tänkte sälja några begagnade Sagan om ringen spel
Shadow of Mordor
Lord of the Rings - official game
Lotr Online - Mines of Moria

Vet någon om dessa spel har aktiveringskoder som går återanvända. T.ex Battlefield 3 och frammåt är ju låsta till Origin konton och mejl , likaså GTA 5

Jag har själv köpt dessa begagnade men aldrig installerat dom. Vill dock inte få skit när jag säljer dom vidare

Shadow of Mordor & lotr är ju spel som kostar 200kr på steam om du skulle sälja en fysisk CD så måste ju köparen vara lite speciell,
om du nu säljer för 50% av vad dom kostar. känns som mer jobb än vad det är värt.

Lotr Online Mines of Moria är ett gratisspel.

Permalänk
Medlem

Det beror helt på om förra ägaren använt koderna eller inte.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

Shadow of Mordor & lotr är ju spel som kostar 200kr på steam

Och som kostar betydligt mindre under Steams reor.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Finns tyvärr ingen marknad för beg pc spel.
Det är aå gott som dödat med att spel gått från optisk media till helt digitalt distribuering

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns tyvärr ingen marknad för beg pc spel.
Det är aå gott som dödat med att spel gått från optisk media till helt digitalt distribuering

Skickades från m.sweclockers.com

Finns ju folk som letar efter gamla spel som inte kräver " Steam/Origin/Uplay".
Dock ser det ut som spel som blir låsta till ens konton när de aktiveras

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Finns ju folk som letar efter gamla spel som inte kräver " Steam/Origin/Uplay".
Dock ser det ut som spel som blir låsta till ens konton när de aktiveras

Ja det finns det iofs. GoG har ju dock lyckats bra med att tillfredställa det behovet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det finns det iofs. GoG har ju dock lyckats bra med att tillfredställa det behovet

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag har ju gog med men vissa spel jag har på skiva finns ej på gog så kan tycka att begagnade PC spel på skiva kan vara rätt intressant om det är spel man vill ha

Permalänk

begagnade pc spel är inte helt dött. men mest äldre spel som går att sälja där inte koder spelar nån roll

Permalänk
Medlem

Som andra har skrivit är det svårt med nya spel. Spel innan 2007 brukade inte ha Steam koder i sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Evil Easy:

Om Lord of the Rings Online spel är utgivna av Codemasters (som hanterade spelet i Europa från början) så är eventuella koder garanterat värdelösa och oanvändbara nu för tiden. Själva skivorna är isåfall också bara användbara som frisbee eller liknande.