Ny mobil, vilken ska jag välja?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jul 2012

Ny mobil, vilken ska jag välja?

Dags för mig att införskaffa mig en ny mobil. Har redan ett befintligt abonnemang som jag gillar, så kommer att köpa telefonen kontant.
Har just nu en iPhone 7 och trivs med iPhone. Men nackdelen med mig är att jag inte gillar att ha varken skärmskydd eller skal för att det tar bort designen.

Har kikat lite på iPhone X, men den är i glas vilket innebär att det är hejdå om man tappar den (samt den är dyr). Har även kikat lite på både Samsung Glalaxy S8 & S9 samt OnePlus.

Men skulle behöva lite hjälp av er, vad ska jag göra? Är bekväm med iOS men kan kanske tänka mig att ta steget in i Android-världen. Budget ligger på ungefär ~7000 :-

Tack,

Fractal Design Node 304 - x2 SanDisk Extreme 120GB - EVGA GTX 970
ASUS H81I-Plus - Core i5 4690K - HyperX 8GB
CM Hyper 212 EVO - BeQuiet KRAFT 700W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

@IsakLonnkvist: 6:e november kommer oneplus 6t som nog är svårslagen gällande pris/prestanda osv. Inte mycket bloat och typ vanilla android med lite extra valmöjligheter.
Razer phone 2 känns som den skulle kunna vara rätt bra, dock lär den väl kosta mer än 7k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jul 2012

@creativ: Okej, hade ingen aning om att det skulle komma en ny OnePlus. Kanske är värt att vänta på den då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010

OnePlus är det bästa alternativet sett till bang for the buck.

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

köpte en iphone 8 största misstaget jag har gjort..
glaset blir superlätt repat... hade huawei innan då kunde jag ha nyklar i samma ficka som telefonen ^^

jag hade valt p20 ^^

CPU: i7 7700k 4.4GHz |GPU:GTX 1070 ROG |Moderkort: P8P67 Deluxe |Kylning: Corsair H60 V2 |RAM: Corsair ddr4 16GB 3000 mhz |SSD:m.2 960 evo |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | Battlefield 1 | Quake 3/live | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunflo
Registrerad
Jul 2010

Finns några att välja på med både för- och nackdelar för de olika. Kollar just nu mest på OnePlus 6 och Huawei P20 Pro. Skiljer lite i pris men de båda finns runt din budget.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015
Skrivet av IsakLonnkvist:

Dags för mig att införskaffa mig en ny mobil. Har redan ett befintligt abonnemang som jag gillar, så kommer att köpa telefonen kontant.
Har just nu en iPhone 7 och trivs med iPhone. Men nackdelen med mig är att jag inte gillar att ha varken skärmskydd eller skal för att det tar bort designen.

Har kikat lite på iPhone X, men den är i glas vilket innebär att det är hejdå om man tappar den (samt den är dyr). Har även kikat lite på både Samsung Glalaxy S8 & S9 samt OnePlus.

Men skulle behöva lite hjälp av er, vad ska jag göra? Är bekväm med iOS men kan kanske tänka mig att ta steget in i Android-världen. Budget ligger på ungefär ~7000 :-

Tack,

Någon särskild anledning till att du ska köpa en ny mobil? iPhone 7 är ju fortfarande en riktigt bra telefon sett till prestanda och funktioner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Youv'e heard it already, oneplus 6t blir nog svårslagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Pocophone F1, https://www.poco.net/global/ om du kan se förbi idiotin att bygga en telefon i glas (som de flesta ändå döljer i ett skal).

Du får en Snapdragon 845 (värsting SnapDragon för tillfället), 6Gb RAM/64GB lagring (8/128GB om du går upp en nivå) med 4000mAh batteri, quickcharge, liquidcooling för långa spelsessioner, 3,5mm jack samt IR faceID som då även fungerar i mörker för under 4000kr! https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4917602

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Xiaomi Mi8 släpps snart, kanske kan vara nåt? https://www.inet.se/produkt/2000144/xiaomi-mi-8-128gb-bla

Ducati Streetfighter 848 Akrapovic IBC HT-map -13
Yamaha FZR 1000 -87

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Feb 2008

Om du inte upplever något specifikt problem med din Iphone så ser jag ingen telefon som skulle motivera en uppgradering. Och bereoende på pris kan nog oneplus 6 vara ett vettigare köp än 6t. Verkar inte vara några större uppgraderingar på g där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Zensig:

Pocophone F1, https://www.poco.net/global/ om du kan se förbi idiotin att bygga en telefon i glas (som de flesta ändå döljer i ett skal).

Du får en Snapdragon 845 (värsting SnapDragon för tillfället), 6Gb RAM/64GB lagring (8/128GB om du går upp en nivå) med 4000mAh batteri, quickcharge, liquidcooling för långa spelsessioner, 3,5mm jack samt IR faceID som då även fungerar i mörker för under 4000kr! https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4917602

Lätt den telefon jag skulle köpa om det var aktuellt i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vilhelmina
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Zensig:

Hur är ipklassning och kamera på denna? Såg klart intressant ut, inne på en pixel 2 men dom kostar lite för mycket än.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av RaZZeWolF:

Hur är ipklassning och kamera på denna? Såg klart intressant ut, inne på en pixel 2 men dom kostar lite för mycket än.

Inte vattentät och kameran är väl "okej".

Macbook Pro Retina 13" i5 16GB RAM 256GB SSD
HTPC i5-2500S 65W 8GB RAM 512GB SSD GTX970

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vilhelmina
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av TobiasStockholm:

Inte vattentät och kameran är väl "okej".

Tack för svar, då går den bort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av RaZZeWolF:

Tack för svar, då går den bort

Man kanske ska förtydliga att kameran är bra för priset men ingen match för de bästa modellerna så som Pixel, iPhone X osv. Även Oneplus kameror slår den vad jag sett.

Macbook Pro Retina 13" i5 16GB RAM 256GB SSD
HTPC i5-2500S 65W 8GB RAM 512GB SSD GTX970

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013

@creativ: Okej, hade ingen aning om att det skulle komma en ny OnePlus. Kanske är värt att vänta på den då?

Kör på Oneplus 6t eller Samsung Galaxy S9

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Mar 2004

Välj s9 plus om du väljer s9. Batteritiden skiljer massor.

Silverstone | ASUS Z170 PRO GAMING ATX | Intel Core i5 6600K Skylake @ 4500 Mhz | Corsair H75 Hydro cooling |Asus Geforce GTX 970 med NZXT Kraken g10 kylning | Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | PS Corsair TX850W | SSD 3x Samsung 850 EVO 120/250GB/500 GB | Samsung c32hg70 144hz | Logitech g603 wireless gamingmouse| Logitech g613 wireless gaming keyboard| Corsair Vengance 2000 Headset| Samsung Galaxy Note 8|LG OLED 55B7v, Nintendo Switch, Microsoft Surface Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jan 2009

Tack,

Jag köpte en ny men gammal Samsung S7 i år för jag ville ha följande:

- 3.5mm uttag
- MicroSD plats
- 16:9 bildskärmsförhållande
- Acceptabel batteritid
- Fingeravtrycksläsare
- Kapacitiva knappar för navigation = jag får glädje av hela skärmen
- Ingen Notch! = än mer glädje av hela skärmen utan ett misslyckat fult, jag vet inte vad jag ska kalla det.

Om du vill välja bort 6 kriterier av 7 är det bara köpa nästan vad som helst som är nytt. Jag kompromissade ändå och accepterade fingeravtryckläsaren på framsidan.

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2004

@IsakLonnkvist: Behåll din 7:a och använd pengarna till något roligare än ännu en nära nog identiskt lur som du tröttnar på efter en vecka.

Idioter förbokar datorspel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jul 2012

Tack för alla svar, har valt att behålla min iPhone 7 ett tag till.