Ny mobil, vilken ska jag välja?

Permalänk
Inaktiv

Ny mobil, vilken ska jag välja?

Dags för mig att införskaffa mig en ny mobil. Har redan ett befintligt abonnemang som jag gillar, så kommer att köpa telefonen kontant.
Har just nu en iPhone 7 och trivs med iPhone. Men nackdelen med mig är att jag inte gillar att ha varken skärmskydd eller skal för att det tar bort designen.

Har kikat lite på iPhone X, men den är i glas vilket innebär att det är hejdå om man tappar den (samt den är dyr). Har även kikat lite på både Samsung Glalaxy S8 & S9 samt OnePlus.

Men skulle behöva lite hjälp av er, vad ska jag göra? Är bekväm med iOS men kan kanske tänka mig att ta steget in i Android-världen. Budget ligger på ungefär ~7000 :-

Tack,

Permalänk
Medlem

@anon198815: 6:e november kommer oneplus 6t som nog är svårslagen gällande pris/prestanda osv. Inte mycket bloat och typ vanilla android med lite extra valmöjligheter.
Razer phone 2 känns som den skulle kunna vara rätt bra, dock lär den väl kosta mer än 7k.

Permalänk
Inaktiv

@creativ: Okej, hade ingen aning om att det skulle komma en ny OnePlus. Kanske är värt att vänta på den då?

Permalänk
Medlem

OnePlus är det bästa alternativet sett till bang for the buck.

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem

köpte en iphone 8 största misstaget jag har gjort..
glaset blir superlätt repat... hade huawei innan då kunde jag ha nyklar i samma ficka som telefonen ^^

jag hade valt p20 ^^

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Finns några att välja på med både för- och nackdelar för de olika. Kollar just nu mest på OnePlus 6 och Huawei P20 Pro. Skiljer lite i pris men de båda finns runt din budget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon198815:

Dags för mig att införskaffa mig en ny mobil. Har redan ett befintligt abonnemang som jag gillar, så kommer att köpa telefonen kontant.
Har just nu en iPhone 7 och trivs med iPhone. Men nackdelen med mig är att jag inte gillar att ha varken skärmskydd eller skal för att det tar bort designen.

Har kikat lite på iPhone X, men den är i glas vilket innebär att det är hejdå om man tappar den (samt den är dyr). Har även kikat lite på både Samsung Glalaxy S8 & S9 samt OnePlus.

Men skulle behöva lite hjälp av er, vad ska jag göra? Är bekväm med iOS men kan kanske tänka mig att ta steget in i Android-världen. Budget ligger på ungefär ~7000 :-

Tack,

Någon särskild anledning till att du ska köpa en ny mobil? iPhone 7 är ju fortfarande en riktigt bra telefon sett till prestanda och funktioner.

Permalänk
Medlem

Youv'e heard it already, oneplus 6t blir nog svårslagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Pocophone F1, https://www.poco.net/global/ om du kan se förbi idiotin att bygga en telefon i glas (som de flesta ändå döljer i ett skal).

Du får en Snapdragon 845 (värsting SnapDragon för tillfället), 6Gb RAM/64GB lagring (8/128GB om du går upp en nivå) med 4000mAh batteri, quickcharge, liquidcooling för långa spelsessioner, 3,5mm jack samt IR faceID som då även fungerar i mörker för under 4000kr! https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4917602

Permalänk
Medlem

Xiaomi Mi8 släpps snart, kanske kan vara nåt? https://www.inet.se/produkt/2000144/xiaomi-mi-8-128gb-bla

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Om du inte upplever något specifikt problem med din Iphone så ser jag ingen telefon som skulle motivera en uppgradering. Och bereoende på pris kan nog oneplus 6 vara ett vettigare köp än 6t. Verkar inte vara några större uppgraderingar på g där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zensig:

Pocophone F1, https://www.poco.net/global/ om du kan se förbi idiotin att bygga en telefon i glas (som de flesta ändå döljer i ett skal).

Du får en Snapdragon 845 (värsting SnapDragon för tillfället), 6Gb RAM/64GB lagring (8/128GB om du går upp en nivå) med 4000mAh batteri, quickcharge, liquidcooling för långa spelsessioner, 3,5mm jack samt IR faceID som då även fungerar i mörker för under 4000kr! https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4917602

Lätt den telefon jag skulle köpa om det var aktuellt i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Zensig:

Pocophone F1, https://www.poco.net/global/ om du kan se förbi idiotin att bygga en telefon i glas (som de flesta ändå döljer i ett skal).

Du får en Snapdragon 845 (värsting SnapDragon för tillfället), 6Gb RAM/64GB lagring (8/128GB om du går upp en nivå) med 4000mAh batteri, quickcharge, liquidcooling för långa spelsessioner, 3,5mm jack samt IR faceID som då även fungerar i mörker för under 4000kr! https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4917602

Hur är ipklassning och kamera på denna? Såg klart intressant ut, inne på en pixel 2 men dom kostar lite för mycket än.

Permalänk
Skrivet av RaZZeWolF:

Hur är ipklassning och kamera på denna? Såg klart intressant ut, inne på en pixel 2 men dom kostar lite för mycket än.

Inte vattentät och kameran är väl "okej".

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

Inte vattentät och kameran är väl "okej".

Tack för svar, då går den bort

Permalänk
Skrivet av RaZZeWolF:

Tack för svar, då går den bort

Man kanske ska förtydliga att kameran är bra för priset men ingen match för de bästa modellerna så som Pixel, iPhone X osv. Även Oneplus kameror slår den vad jag sett.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon198815:

@creativ: Okej, hade ingen aning om att det skulle komma en ny OnePlus. Kanske är värt att vänta på den då?

Kör på Oneplus 6t eller Samsung Galaxy S9

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Välj s9 plus om du väljer s9. Batteritiden skiljer massor.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon198815:

Dags för mig att införskaffa mig en ny mobil. Har redan ett befintligt abonnemang som jag gillar, så kommer att köpa telefonen kontant.
Har just nu en iPhone 7 och trivs med iPhone. Men nackdelen med mig är att jag inte gillar att ha varken skärmskydd eller skal för att det tar bort designen.

Har kikat lite på iPhone X, men den är i glas vilket innebär att det är hejdå om man tappar den (samt den är dyr). Har även kikat lite på både Samsung Glalaxy S8 & S9 samt OnePlus.

Men skulle behöva lite hjälp av er, vad ska jag göra? Är bekväm med iOS men kan kanske tänka mig att ta steget in i Android-världen. Budget ligger på ungefär ~7000 :-

Tack,

Jag köpte en ny men gammal Samsung S7 i år för jag ville ha följande:

- 3.5mm uttag
- MicroSD plats
- 16:9 bildskärmsförhållande
- Acceptabel batteritid
- Fingeravtrycksläsare
- Kapacitiva knappar för navigation = jag får glädje av hela skärmen
- Ingen Notch! = än mer glädje av hela skärmen utan ett misslyckat fult, jag vet inte vad jag ska kalla det.

Om du vill välja bort 6 kriterier av 7 är det bara köpa nästan vad som helst som är nytt. Jag kompromissade ändå och accepterade fingeravtryckläsaren på framsidan.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

@anon198815: Behåll din 7:a och använd pengarna till något roligare än ännu en nära nog identiskt lur som du tröttnar på efter en vecka.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Inaktiv

Tack för alla svar, har valt att behålla min iPhone 7 ett tag till.