Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

MSI Mag27CQ plötsligt död,

Hej!
Jag börjar få småpanik. Ägt min skärm i ca 1 månad, idag startade jag den på morgonen och allting var fine.
Startade den igen på eftermiddagen och plötsligt är den död. Kände någon typ av röklukt som kom ut från baksidan
när jag startade den och den vägrade svara. Vid start av skärmen kommer det där som syns på videon och inget annat. Går inte och komma åt skärmmenyn eller liknande. På datorn står det dock att skärmen känns igen och är inkopplad.
Börjar verkligen få panik, vad är det som har hänt med min skärm? Har den fått kortslutning i kortet? Är det möjligt?
Gäller garanti vid sådana ärenden då den är så ny? Vill gärna höra vad folket har och säga innan jag ringer butiken.

Här är videon på vad som händer när man startar skärmen: YouTube

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Workbench 3.1
Registrerad
Jan 2002

Kände du röklukt, finns det nog ingen återvändo! Bara lämna in den!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2013

Låter som ett solklart garantiärende.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Goldfinger:

Kände du röklukt, finns det nog ingen återvändo! Bara lämna in den!

Skrivet av ByteBitten:

Låter som ett solklart garantiärende.

Faktiskt så stank det om skärmen när jag först startade den och den vägrade starta. Jättetydligt som om något friterats i skärmen.
Som ni hör på videon så hör man också en litet pang i bakgrunden och det kom från skärmen. Jag ska ringa butiken imorgon och jag hoppas det löser sig. Hatar att ibland skyller de på att kunden kanske gjort något när man inte rört skärmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Behappypro:

Faktiskt så stank det om skärmen när jag först startade den och den vägrade starta. Jättetydligt som om något friterats i skärmen.
Som ni hör på videon så hör man också en litet pang i bakgrunden och det kom från skärmen. Jag ska ringa butiken imorgon och jag hoppas det löser sig. Hatar att ibland skyller de på att kunden kanske gjort något när man inte rört skärmen.

Enligt min erfarenhet är det rätt ovanligt att butiker skyller på kunden om det inte faktiskt finns synliga skador på produkten. Detta gäller endast om du handlar ifrån en större kedja. Är det någon mindre kedja som har ett dåligt rykte så vet man ju aldrig. Men du bör inte ha några problem med att få den utbytt om det faktiskt inte är du som gjort något.

Alltid tråkigt att det går sönder oavsett om man får ett bra serviceärende! Hoppas det går bra för dig!

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: EVGA GTX 970 4 GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av L.Forsgren:

Enligt min erfarenhet är det rätt ovanligt att butiker skyller på kunden om det inte faktiskt finns synliga skador på produkten. Detta gäller endast om du handlar ifrån en större kedja. Är det någon mindre kedja som har ett dåligt rykte så vet man ju aldrig. Men du bör inte ha några problem med att få den utbytt om det faktiskt inte är du som gjort något.

Alltid tråkigt att det går sönder oavsett om man får ett bra serviceärende! Hoppas det går bra för dig!

Skärmen är i toppskick och plasten sitter fortfarande på. Jag tar väldigt god hand om mina produkter. Dystert att något liknande händer. Jag håller tummarna. Ska försöka uppdatera tråden.

Skickades från m.sweclockers.com