När jag ändrar inställningar i spelet ändras inte fpsen

Permalänk

När jag ändrar inställningar i spelet ändras inte fpsen

Tja, Jag brukar spela fortnite och jag fick min dator för en månad sen. Den funkade okej men senare behövde vi lämna in den till inet igen för den var inte så bra, Dem sa att den funkar som den ska. Men ser knappt någon skillnad. Jag får mycket fps drop och när jag ändrar mina inställningar i spelets grafik så ändras inte fpsen. Och jag vill hemskt gärna att den skulle ändras i fpsen.

Visa signatur

Grafikkort: 1070 ti. Processor: Ryzen 7 1800x. Moderkort: Asus Prime b350-plus. Ram: 16gb 2400mhz. Nätaggregat: Fractal design 600w. Kylare: Cryorig h7 quad lumi. Chassi: Phanteks Eclipse p400s tempered glass. SSD: 250GB Samsung M.2. Hårddisk: 2TB seagate barracuda. Operativsystem: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detvardyrt:

Tja, Jag brukar spela fortnite och jag fick min dator för en månad sen. Den funkade okej men senare behövde vi lämna in den till inet igen för den var inte så bra, Dem sa att den funkar som den ska. Men ser knappt någon skillnad. Jag får mycket fps drop och när jag ändrar mina inställningar i spelets grafik så ändras inte fpsen. Och jag vill hemskt gärna att den skulle ändras i fpsen.

så vad är högsta fps ?
kabeln från skärmen har du kopplat den till grafikkortet eller moderkortet ?
vilket spel?

Permalänk
Skrivet av Xcalibur:

så vad är högsta fps ?
kabeln från skärmen har du kopplat den till grafikkortet eller moderkortet ?
vilket spel?

Som sagt fortnite och jag har blandad fps men oftast 160 fps men det går upp och ner fett mycket

Visa signatur

Grafikkort: 1070 ti. Processor: Ryzen 7 1800x. Moderkort: Asus Prime b350-plus. Ram: 16gb 2400mhz. Nätaggregat: Fractal design 600w. Kylare: Cryorig h7 quad lumi. Chassi: Phanteks Eclipse p400s tempered glass. SSD: 250GB Samsung M.2. Hårddisk: 2TB seagate barracuda. Operativsystem: Windows 10 Home

Permalänk
Skrivet av Detvardyrt:

Som sagt fortnite och jag har blandad fps men oftast 160 fps men det går upp och ner fett mycket

Den är kopplad till grafikkortet

Visa signatur

Grafikkort: 1070 ti. Processor: Ryzen 7 1800x. Moderkort: Asus Prime b350-plus. Ram: 16gb 2400mhz. Nätaggregat: Fractal design 600w. Kylare: Cryorig h7 quad lumi. Chassi: Phanteks Eclipse p400s tempered glass. SSD: 250GB Samsung M.2. Hårddisk: 2TB seagate barracuda. Operativsystem: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

Prova ändra frame limit till unlimited. Vad använder du för upplösning och vad har du för skärm?

Visa signatur

Ok grabbar, vad e fel?

Permalänk
Skrivet av Pooslice:

Prova ändra frame limit till unlimited. Vad använder du för upplösning och vad har du för skärm?

jag har det på unlimited och har stretch resolution 1440x1080 och har en Asus vs247

Visa signatur

Grafikkort: 1070 ti. Processor: Ryzen 7 1800x. Moderkort: Asus Prime b350-plus. Ram: 16gb 2400mhz. Nätaggregat: Fractal design 600w. Kylare: Cryorig h7 quad lumi. Chassi: Phanteks Eclipse p400s tempered glass. SSD: 250GB Samsung M.2. Hårddisk: 2TB seagate barracuda. Operativsystem: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

160fps-ish är väl kanske vad man kan vänta sig av processorn vilken givetvis inte påverkas av grafikinställnimgar?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Detvardyrt: 160 låter som rimlig fps i den upplösningen på Epic med ditt grafikkort. Men varför inte spela på native med limit på 120 på medium eller high inställningar. Borde fungera galant på din monitor. Stora dippar i fps kan förstöra upplevelsen.

Får du några stora frys i spelet när du spelar? För att du kan hoppa mellan 100-200 i fps i tunga strider låter inte helt orimligt. Har du frys så är det något helt annat som spökar.

Visa signatur

Ok grabbar, vad e fel?

Permalänk
Medlem

@Detvardyrt:
Den närbesläktade cpun 2700x klarar drygt 250 fps enligt

https://us.hardware.info/reviews/8463/10/how-many-cpu-cores-d...

Det jag ser som kommer att dra bort en del för din del är att du använder ganska långsamt RAM-minne.

Permalänk

jag kör inte på epic. Jag kör på 3 st på epic och 3 på low. men ibland är jag nere och fiskar i 50 fps och så. Sett på många videor om samma setup. Mycket bättre med killen på videon

Visa signatur

Grafikkort: 1070 ti. Processor: Ryzen 7 1800x. Moderkort: Asus Prime b350-plus. Ram: 16gb 2400mhz. Nätaggregat: Fractal design 600w. Kylare: Cryorig h7 quad lumi. Chassi: Phanteks Eclipse p400s tempered glass. SSD: 250GB Samsung M.2. Hårddisk: 2TB seagate barracuda. Operativsystem: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detvardyrt:

jag kör inte på epic. Jag kör på 3 st på epic och 3 på low. men ibland är jag nere och fiskar i 50 fps och så. Sett på många videor om samma setup. Mycket bättre med killen på videon

kanske ändra till exakt samma inställningar som finns i testet och kör igen,
sen vad är epic har dom lagt till en till efter medium, high & ultra

Permalänk
Medlem

Det verkar finnas lite olika siffror ute, vet inte exakt hur dom är framtagna. Du kanske får tagga ner förväntningarna generellt enligt

https://www.fpsbenchmark.com/fortnite