Permalänk
Medlem

Riskokare för annat än ris?

Så jag har börjat snegla på riskokare, som andra här verkar det ju landa på Zojirushi NS-YSQ10 för bara det bästa duger (om inte nån annan har ett bra förslag?)

Min fråga innan jag slår till är hur bra den är till annat, för utöver ris äter jag mycket bulgur, quinoa, bovete osv så om den inte är bra på det också känns det inte som en bra användning av mitt begränsade köksutrymme...

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Pressure cooker!

Permalänk
Medlem

I Yakitate Japan så vet jag att de bakar ett spännande bröd i en riskokare, receptet finns med i avsnittet också och borde inte vara så svårt att hitta ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucaas10:

Pressure cooker!

trodde det bara va hobbyterrorister som köpte sånna? du menar att dom faktiskt är bra till saker? det vore ju najs ifs om fullkornsriset inte tog 45min...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

I Yakitate Japan så vet jag att de bakar ett spännande bröd i en riskokare, receptet finns med i avsnittet också och borde inte vara så svårt att hitta ^^

bröd i riskokare alltså... jag har redan en bakmaskin som går ett par gånger i veckan så just bakning kanske inte riktigt va det jag tänkte på..

Permalänk
Medlem

@Belzzz:

Kitchen Aid Multicooker (har en själv som jag mest använder till att koka ris)
Fungerar till att laga det mesta i

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@Belzzz: Jag brukar trycka i tomater i min riskokare tillsammans med riset om de börjar se trötta ut!

Inte något annat än ris i iof men det borde väl bara vara att köra på. I värsta fall blir det inte superbra.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@Belzzz: nej, ris brukar ta 10-15min för mig typ..

Permalänk
Medlem

Går att använda till att göra eget snus

Permalänk
Medlem

Bara sök på recept så finner du en hel del.

Folk är rätt kreativa när det gäller laga mat i riskokare
Youtube ex har jag sett en massa saker folk kör i sina riskokare

Permalänk
Medlem

Man kan göra svart vitlök med riskokare. Den kommer dock lukta vitlök för alltid efter det, så kanske inget man vill offra den för, men det går...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Gjorde bulgur i min riskokare igår.
Släng i lite salt och smak, tryck på en knapp.
Perfekt bulgur!

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem

@Lucaas10: fullkornsris tar verkligen inte 10-15min att tillaga, i så fall har du aldrig tillagat den typen av ris.

Permalänk
Medlem

På vägen hem bodde jag en vecka på hotell i Bangkok, förutom morgonkaffevattnet, så var den jättebra till snabbnudlar. Anksmak från FamilyMart.
Annars använder jag micron här hemma till det mesta förutom just ris. Lite olja i vattnet gör att riset inte kokar fast så det blir lättare att diska skålen.

Bästa hushållsapparaten förutom micron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goldmund:

Gjorde bulgur i min riskokare igår.
Släng i lite salt och smak, tryck på en knapp.
Perfekt bulgur!

Låter ju lovande!

Skrivet av fromis:

@Lucaas10: fullkornsris tar verkligen inte 10-15min att tillaga, i så fall har du aldrig tillagat den typen av ris.

inte ens i tryckkokare?

Skrivet av pjb:

På vägen hem bodde jag en vecka på hotell i Bangkok

....riiite...

Permalänk
Medlem

Risgrynsgröt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Du kan även ångkoka grönsaker och dumplings i en riskokare.

Skickades från m.sweclockers.com