Overkill's The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Overkill's The Walking Dead

Hittade ingen tråd om spelet men ber om ursäkt om man missade.

Slösurfade på Twitch och snubblade över spelet Overkill's The Walking Dead.

Spelet i sig själv ser intressant ut med defend the base mod och raida andra AI överlevare med andra spelare för att samla resurser så man kan uppgradera sin egna bas. https://www.youtube.com/watch?v=gcM0kHtldLg

Gillar hur de inplanterade in när man raidar andra baser och gör man för mycket oväsen får man zombie horde efter sig.

Just nu är spelet i bara close beta men man kan förköpa till sig att komma in https://store.steampowered.com/app/717690/OVERKILLs_The_Walki... men 50-68€ för ett spel man inte vet om man kommer att gilla det när det släpps i november känns så där.

Vad tycker ni?

Jag själv funderar på om man ska köpa det men priset känns lite väl saftigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Har spelat lite under dagen samt på E3
Laddningstiderna måste de göra något åt annars kommer spelet att självdö..

Spelet ser bra ut men det finns en del att jobba på...
Uppdragsplaneringen borde ske i basen och inte i något mellanläge mellan bas och uppdrag, som det är nu är det dubbla laddningssekvenser innan man får spela ett uppdrag. Först en laddningssekvens för att lämna basen och hamna i menyn där man kan modda vapen, välja karaktär och uppdrag, sen kommer det ytterligare en lååååång laddningssekvens innan uppdraget börjar. Misslyckas man uppdraget så blir det en lååååg laddningssekvens för att komma tillbaka till menyn för att få välja om man skall försöka igen eller välja ett annat uppdrag och självklart en lååååg laddningssekvens igen på det..

Ytterligare en ganska irriterande sak är att man inte kunde modda sin karaktär, vapen eller skills i basen utan man måste lämna basen för att kunna gör det. Om det skall vara så eller ej törs jag inte svara på, det kanske bara är så under betan.

Nej tack det blir inget köp för min del, inte som det är nu iaf.

Det tråkiga är att tittar man på deras Game videos så får man intryck av att det skulle kunna vara en hybrid av typ The Division fast med Zombies, det hade kunna vara något

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid köpa för att testa, vad jag har fått höra så kan man alltid göra ett återköp inom 2 timmar om man inte gillar spelet.

Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Overkill's The Walking Dead släpps idag!

Overkill's The Walking Dead släpps idag run klockan 18:00 svensk tid. Det ligger redan #1 på listan över globala bästsäljare.

Jag körde betan några gånger och det var riktigt roligt. Gillar basbyggeriet och uppdragen som åtminstone fanns i betan. Det är svårare än jag trodde det skulle vara, men jag menar det på ett positivt sätt eftersom jag ogillar när utvecklarna gör för lätta nivåer i spel.

Klart spelvärt tycker i alla fall jag.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Mattecoach

Tänkte spela detta ikväll med en polare, två till som är intresserade av att vara med?
Antar att det är ganska likt upplägg som Payday 2, det spelet var helt klart roligast när man var 4 kompisar som kunde prata med varandra när man spelade.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser helt värdelöst ut.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut! Blir ett köp frågan är bara när. Känns som det släps många spel nu :/

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Tycker det ser helt värdelöst ut.

Givande inlägg Har du prövat spelet själv eller hur mycket har du sett av det?

Själv tycker jag att det ser ut som ett riktigt underhållande coop-spel, men jag kommer inte köpa det för tillfället på grund av splittrad vänskapskrets vad gäller spel för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samster:

Man kan ju alltid köpa för att testa, vad jag har fått höra så kan man alltid göra ett återköp inom 2 timmar om man inte gillar spelet.

Rätta mig om jag har fel.

Återköp får göras om du har köpt spelet genom steam med dessa kriterier:

Max spelat 120 min(2 timmar)
har köpt spelet inom 14 dagar
Dock om du förköper spel får du alltid lämna tillbaka det tills att spelet har släppts, 14 dagar och 2 timmars regeln tillämpas efter att spelet har släppts.

Detta enligt Steams egna info.

Mvh.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Det här spelet är mer ett stealth spel, man ska utföra olika uppgifter för att komma vidare till nästa nivå.

Har själv inte spelat spelet men sett en del på twitch. Spelet passar väl inte alla men det verkar vara mer ett problemlösnings spel med co-op. Inledningen kan vara svår då det inte verkar som om man får så mycket information att gå på förutom att de säger att man ska crafta något för att lyckas ta sig vidare.

Det är ett annorlunda spel, verkar vara ganska svårt, där man måste ta till vara på sin ammo och inte slösa bort dom i onödan utan använda mycket melee inför de svåra fighterna där vapnen bör användas.

Man bör nog prova liret för att bilda sin egen uppfattning. Det är inte lika snyggt som andra AAA spel men gameplay tilltalar vissa och inte andra. Det finns säkert olika multiplayer lägen där man ska utföra olika missions mot andra co-op spelare men jag har inte kollat in spelet tillräckligt mycket ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Givande inlägg Har du prövat spelet själv eller hur mycket har du sett av det?

Själv tycker jag att det ser ut som ett riktigt underhållande coop-spel, men jag kommer inte köpa det för tillfället på grund av splittrad vänskapskrets vad gäller spel för tillfället.

Utgår från de videos jag sett på spelet samt denna tråd: https://www.reddit.com/r/Games/comments/9ud80x/overkills_the_...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Verkar vara guldvärt. Är ett walking dead fan till långt tillbaka så det ska bli kul att prova.

Permalänk
Mattecoach

Jag kan inte annat än hålla med de skribenter som tror att det är ett smalt spel, det förväntar jag mig också. Däremot har jag varit riktigt taggad på detta sen jag hörde talas om det och har spelat Payday 2, med de stealth-element som finns i det spelet parat med zombie-temat tror jag att det kan vara riktigt bra. Detta gäller dock bara mig och min smak, kan inte tala om vad andra tycker.
Ang. de grafiska delarna är det inte det viktigaste för mig, även om jag tycker att detta ser helt OK ut. När adrenalinet pumpar stannar jag inte för att beundra detaljerna.

Permalänk
Hedersmedlem

Tyckte det här såg väldigt intressant ut på förhand. Är ett stort fan av co-op-spel och tyckte ändå Payday var hyfsat kul, men har än så länge inte hört så mycket bra om The Walking Dead. Får väl fortsätta hoppas på Left 4 Dead 3.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Tycker det ser helt värdelöst ut.

Verkar stämma bra överens med intrycken hos folk som nu prövat spelet. Oväntat.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har köpt spelet och tycker delar av det är kul. Gameplayet i sig funkar bra och tanken bakom känns rätt fin även om man kanske rör sig lite sluggish. Även mindre grupper av walkers får man se upp med vilket ger en bra känsla.

Men ja, det där med att spela med randoms när man behöver smyga... många hoppar rakt in och gör oljud direkt i början vilket bara är frustrerande. Att ens försöka göra uppdrag tyst känns... svårt med randoms. Var ändå lättare i Payday2 för där kunde en bättre spelare dra större lass själv. Så upplever jag det iaf.
Jag har spelat med en vän och då blir det mycket trevligare eftersom det finns lite taktik och upplägg på banan. Men 2 pers... spelet straffar en om man kör 2. Svårighetsgraden blir för hög för 2 pers på normal upplever jag det som. Inte alla, men en del banor iaf.
Funkar bra om man är 4 vänner, men alla har inte den möjligheten och då blir det ibland lite för svårt även på lättaste.
Samma typ av krav på coop upplevde jag inte problem med i varken payday 2, Warhammer: Vermintide, eller left4dead 2 (även om teamplayet kunde halta där också såklart) men här är det lite av ett gissel känner jag.
Kanske behöver spelarbasen vänja sig lite vid spelupplägget? Aja. Jag kommer fortsätta för det är ändå ett kul upplägg.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Det är jävligt kul, som ovan skrev så är det lite frustrerande när folk runt en inte verkar ha lärt sig mekaniken i spelet än. Oavsett jävligt roligt!

Jag kan tycka att t.ex lite information om andras spelare laddning hade vart nice med, ofta sitter man och väntar på tomma loadingscreens utan att veta att det är nån med skitlångsam dator som laddar sakta men säkert.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flygplanet:

Det är jävligt kul, som ovan skrev så är det lite frustrerande när folk runt en inte verkar ha lärt sig mekaniken i spelet än. Oavsett jävligt roligt!

Jag kan tycka att t.ex lite information om andras spelare laddning hade vart nice med, ofta sitter man och väntar på tomma loadingscreens utan att veta att det är nån med skitlångsam dator som laddar sakta men säkert.

Yes. Finns en del finslipning kring det där. Vågar inte kolla på videos när det laddar riktigt för vem vet hur loadingen ser ut för de andra ;). Så jag avbryter och sitter och tittar på loadingscreen istället. Hade varit skönare om filmklippet hade rullat med loading indicators längs ner.
Sen det där safe house som man bara är i själv. Undrar varför man först ska ladda en game lobby först med extra menyklick, countdown timer och sen en loading screen till ;).
Aja. Det är väl småsaker och blir säkert bättre snart.

Själv har jag mer problem med att att jag inte kan köra spelet fullscreen. Windowed har jag ca 70fps. Fullscreen 20-30 FPS i snitt. Något är lite trasigt där.
Det kan ju ha att göra med att jag pillat lite i config-filerna för jag har en ultrawide-skärm och det finns inte upplösning i spelets menyer för den upplösningen ännu. Men det funkar att fippla rätt det i configfilerna iaf.
Vanligen ger windowed mode lite lägre FPS än fullscreen så jag hoppas att det där blir löst.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Fler som sett exploderande fetton i TV serien?
Känns som en blandning mellan skitkorv och Left4Dead (som har exploderande fetton).. Mer åt skitkorvs hållet dock.

Det finns uppsjö av liknande spel, typ State Of Decay vilket är ljusår bättre (smaksak)

Spelet kan finslipas med vinkelslip men något Walking Dead är det absolut inte, liksom exploderande fetton? Släng in Nemesis från Resident Evil med så det blir en soppa av allt.

Skaffade spelet bara för att jag är zombie fan, älskar The Walking Dead serien.. Men det här var en ren besvikelse som bara växte sig starkare ju längre jag spelade.
Absolut inget hype som dog, ärligt talat så trodde jag att spelet aldrig skulle komma ut (borde faktiskt inte gjort det heller), läste bara att spelet kommer ut och då small det till och skaffade det.

I början var jag ovan som med alla spel, helt ok, blir bättre längre framöver.. POOP, blev skit.

Ger det en timmes chans om ett halvår.. KANSKE, ifall det fixas.. Men polera skitkorv blir bara glansig skitkorv.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Fler som sett exploderande fetton i TV serien?
Känns som en blandning mellan skitkorv och Left4Dead (som har exploderande fetton).. Mer åt skitkorvs hållet dock.

Det finns uppsjö av liknande spel, typ State Of Decay vilket är ljusår bättre (smaksak)

Spelet kan finslipas med vinkelslip men något Walking Dead är det absolut inte, liksom exploderande fetton? Släng in Nemesis från Resident Evil med så det blir en soppa av allt.

Skaffade spelet bara för att jag är zombie fan, älskar The Walking Dead serien.. Men det här var en ren besvikelse som bara växte sig starkare ju längre jag spelade.
Absolut inget hype som dog, ärligt talat så trodde jag att spelet aldrig skulle komma ut (borde faktiskt inte gjort det heller), läste bara att spelet kommer ut och då small det till och skaffade det.

I början var jag ovan som med alla spel, helt ok, blir bättre längre framöver.. POOP, blev skit.

Ger det en timmes chans om ett halvår.. KANSKE, ifall det fixas.. Men polera skitkorv blir bara glansig skitkorv.

Fettot kommer från säsong 2 episod 4 zombien i brunnen sen så har de piffat till det lite väl mycket.

Tycker själv spelet är helt okej men de skulle behöva fixa AI bättre så fort soldater eller andra människor ser zombies så är man själv röjd.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Fler som sett exploderande fetton i TV serien?
Känns som en blandning mellan skitkorv och Left4Dead (som har exploderande fetton).. Mer åt skitkorvs hållet dock.

Det finns uppsjö av liknande spel, typ State Of Decay vilket är ljusår bättre (smaksak)

Spelet kan finslipas med vinkelslip men något Walking Dead är det absolut inte, liksom exploderande fetton? Släng in Nemesis från Resident Evil med så det blir en soppa av allt.

Skaffade spelet bara för att jag är zombie fan, älskar The Walking Dead serien.. Men det här var en ren besvikelse som bara växte sig starkare ju längre jag spelade.
Absolut inget hype som dog, ärligt talat så trodde jag att spelet aldrig skulle komma ut (borde faktiskt inte gjort det heller), läste bara att spelet kommer ut och då small det till och skaffade det.

I början var jag ovan som med alla spel, helt ok, blir bättre längre framöver.. POOP, blev skit.

Ger det en timmes chans om ett halvår.. KANSKE, ifall det fixas.. Men polera skitkorv blir bara glansig skitkorv.

Kan ju vara att den inte efterliknas tv-serien så mycket utan som jag läste någonstans att den tagit upp storyn från serietidningarna. Men vad vet jag, jag är inte så insatt. Det var bara något jag minns mig ha läst någonstans.

//S

Permalänk
Medlem

OTWD är baserat på den tecknade serien, inte TV-serien, så det är säkert fler saker än bara exploderande fetton som skiljer sig. Spelet har i mitt tycke fått orimligt negativ kritik, även om jag håller med om att en del saker absolut kunde gjorts bättre. Många klagomål på det verkar vara baserade just på felaktig information, eller att man av en eller annan anledning inte gillar Starbreeze snarare än att själva spelet inte är bra.

Med det sagt så har spelet i min mening flera problem. Det är för högt prissatt för vilket spel det är. Som Söderbäck sa innan, så undrar man ju varför man måste in i en lobby för att nå sin bas t.ex. Jag tycker dessutom det är alldeles för svårt till en början, och jag tror det avskräcker en del spelare om man måste försöka göra de första uppdragen sjuttifjurton gånger innan man klarar det (jag tycker det är roligt att det är lite svårt, men alla är ju inte som jag)

Men Starbreeze, som har gjort detta, skapade även PayDay-serien, och de har visat att de kan hålla ett spel vid liv, och jag tror på dem när de säger att de har en liknande resa framför sig med detta spel.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk

Hur är spelet nu efter release, mycket nytt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har inte hunnit spela så mycket själv, men det verkar vara en hel del uppdrag. På torsdag nästa vecka släpper de det första uppdraget i det de kallar säsong två. Har dock sett en del som säger att de redan är i endgame, och är top level mer eller mindre, så man pratar om prestige system och sånt. Jag är långt ifrån det själv, men tycker väl det lät lite väl snabbt att nå så högt. Spelet har ju bara varit ute några veckor. Men några i min vänlista på Steam har jag sett köra OTWD i stort sett varje dag/kväll/natt sedan det kom ut, så det finns ju en del "galningar" där ute

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)