Hjälp med surfplatta. Redigera RAW, canon 760d.

Permalänk
Medlem

Hjälp med surfplatta. Redigera RAW, canon 760d.

Jag funderar på att skaffa en surfplatta för att de inte väger så mycket och att jag på språng ska kunna titta på mina bilder samt gärna redigera lite.. Men måste jag ha en Ipad Pro för det? Eller funkar vilken surfplatta som helst som är från iaf senast 2015? Hur ska jag tänka och vilken bör man köpa som inte kostar miljoner.. Jag fotograferar med min canon 760d.

Permalänk
Medlem

Nya vanliga ipaden är riktigt prisvärd och har stöd för pennan om du vill använda sån.

Det är bättre skärm på en pro och den vanliga har inte kontakten för att koppla in tangentbord är största skillnaderna. Men nya pro-modeller väntas visas upp snart.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Nya vanliga ipaden är riktigt prisvärd och har stöd för pennan om du vill använda sån.

Det är bättre skärm på en pro och den vanliga har inte kontakten för att koppla in tangentbord är största skillnaderna. Men nya pro-modeller väntas visas upp snart.

Pro versionerna är tyvärr lite dyra i min smak.. Vilka menar du med vanliga ipaden? Ipad air då eller?

Jaså, är det så då kanske första generationen av ipad pro bli lite billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzixaji:

Pro versionerna är tyvärr lite dyra i min smak.. Vilka menar du med vanliga ipaden? Ipad air då eller?

Jaså, är det så då kanske första generationen av ipad pro bli lite billigare.

Jag menar den som släpptes i våras:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4734959

Första generationen pro försvinner nog helt nu när tredje presenteras
Skulle inte köpt den första oavsett, en stor grej med andra generationen är att det är 120Hz skärm.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag menar den som släpptes i våras:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4734959

Första generationen pro försvinner nog helt nu när tredje presenteras
Skulle inte köpt den första oavsett, en stor grej med andra generationen är att det är 120Hz skärm.

Aha, den var ju inte så farligt dyr. Kanske ska titta efter den plattan som begagnad för att klättra ner lite till i pris.

Jaha, hade missat att de släppt två versioner av pro.. Så mycket är jag med kring den här marknaden haha.. Menade isf att generation två går ner någon tusenlapp om trean snart släppts..

Permalänk
Medlem

Jag skaffade nyligen en Samsung Tab S3 för samma ändamål. Efter några veckor tycker jag att den fungerar rätt så bra. USB Typ-C var ett krav för mig vilket gör det enkelt att hitta tillbehör som passar, exempelvis kortläsare.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare