Söker lite mer avancerat Kalkylatorprogram för Windows.

Permalänk
Avstängd

Söker lite mer avancerat Kalkylatorprogram för Windows.

Den inbyggda kalkylatorn i windows är det inget fel på när det gäller små tal, men jag skulle vilja ha ett program där man dels ska kunna skriva in hela Ekvationer.

Jag vet att det finns vissa hemsidor som fungerar som online kalkylatorer men det är jobigt att alltid behöva förlita sig på att det finns bra internet.

Givetvis är gratis godast men för ett bra program betalar jag gänra.

Alla förslag mottages tacksamt

Visa signatur

Jag stavar som en kratta och jag vet det, jag lovar att jag gör mitt yttersta för att det ska bli rätt varje gång!

Permalänk
Medlem

Matlab

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Det finns en gratisprodukt som liknar Matlab ganska mycket som heter Octave, rekommenderar hellre den än Matlab med sina idiotiska prenumerationslicenser. Dessutom kräver dom extrapaket för att man ska kunna utföra ganska mycket grundläggande saker vilket drar upp priset ytterligare.

Nu är dessa program inte kalkylprogram utan matteprogram, fast det verkar vara just matteprogram du sökte med tanke på hur du formulerade din fråga.

Permalänk

Kalkylprogram

@PTSD:
Jag använder Office student, inköpt hos Inet. Vet inte om man kan köpa fritt programvaran längre eller man måste betala prem. avgift.
Det ingår flera program, b a exel som klarar det mesta.
Ta kontakt med inet så hjälper dom gärna.

Permalänk
Avstängd

@dannesthlm: Tack!
Ser tillräckligt kompetent ut

Visa signatur

Jag stavar som en kratta och jag vet det, jag lovar att jag gör mitt yttersta för att det ska bli rätt varje gång!

Permalänk

@PTSD:
Använde exel kalkylprogram för att utröna vilken insättning av av kycklingar på kronfågel som var mest lönsamt. Det gällde då att utröna foder, när kycklingarna blev för stora, stallet blev för trångt, e t c. Det blev ett program där alla parametre ingick och gav brukaren fri tillgång att mata in:
Startfoder, 3 till 4 dagar, valfritt e t c. När vederbörande körde programmet,(tog mig ca 4 dagar), fick han fram

Permalänk
Avstängd

@karlden 12e:

Okej det låter ju trevligt

Visa signatur

Jag stavar som en kratta och jag vet det, jag lovar att jag gör mitt yttersta för att det ska bli rätt varje gång!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PTSD:

Den inbyggda kalkylatorn i windows är det inget fel på när det gäller små tal, men jag skulle vilja ha ett program där man dels ska kunna skriva in hela Ekvationer.

Jag vet att det finns vissa hemsidor som fungerar som online kalkylatorer men det är jobigt att alltid behöva förlita sig på att det finns bra internet.

Givetvis är gratis godast men för ett bra program betalar jag gänra.

Alla förslag mottages tacksamt

Microsoft Mathematics kan en del, har dock bara kollat på det extremt ytligt så vOv.

https://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=1570...

Skickades från m.sweclockers.com