Nytt grafik kort, nu kopplar den inte?

Permalänk

Nytt grafik kort, nu kopplar den inte?

Hej, jag fick mitt geforce gtx 1070 Ti och när jag satte i det så startar datorn och kortet lyser upp men varken skärmarna, musen eller tangentbordet lyser inte och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra

Permalänk

@Lliinnkk10: kanske lite väl standardfråga, men är bildsladdarna inkopplade i grafikkortet?

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Skrivet av jnilssonn:

@Lliinnkk10: kanske lite väl standardfråga, men är bildsladdarna inkopplade i grafikkortet?

Haha ja det är dom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad använder du för bildsladd + vad hade du för kort innan?

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Skrivet av AReal_Human:

Vad använder du för bildsladd + vad hade du för kort innan?

En vanlig 1070, 1 dp och 1 hdmi, satte i mitt gamla igen o de funkar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lliinnkk10:

En vanlig 1070, 1 dp och 1 hdmi, satte i mitt gamla igen o de funkar

Skickades från m.sweclockers.com

Har du uppdaterat BIOS till senaste versionen?
Kan vara värt ett försök , men då du hade ett 1070 innan så borde det inte va det.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Har du uppdaterat BIOS till senaste versionen?
Kan vara värt ett försök , men då du hade ett 1070 innan så borde det inte va det.

Jag försökte men jag hittar inte vad min bios heter, blev förvirrad när det stod att man skulle göra på annat sätt för o hitta med custom built och de gav inte nån förklaring till hur man ska hitta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lliinnkk10:

En vanlig 1070, 1 dp och 1 hdmi, satte i mitt gamla igen o de funkar

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, du har ingen dvi sladd du kan prova med? Prova installera drivrutiner för 1070ti.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Skrivet av AReal_Human:

Hmm, du har ingen dvi sladd du kan prova med? Prova installera drivrutiner för 1070ti.

Men varför funkar inte musen eller tangentbordet?
Jag försöker installera nu med en extern hårddisk men den syns inte bland enheter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min rookie-gissning är strömrelaterad, dvs har du nog kraftigt nätagg och har du satt i alla strömsladdar etc till ditt 1070ti?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

@Lliinnkk10: Lista gärna vilka komponenter du har i datorn, mest intressant är moderkort, nätagg och vad det gamla grafikkortet var för något. Ju mer information som ges, dessto snabbare och mer korrekta svar brukar man få.

Om du inte vet vad du har för moderkort så kan du kolla upp det med t.ex. CPU-Z. Vilket nätagg du har står på nätagget.

Permalänk
Skrivet av MrMacho:

Min rookie-gissning är strömrelaterad, dvs har du nog kraftigt nätagg och har du satt i alla strömsladdar etc till ditt 1070ti?

650W och jag tror att det är rätt inkopplat, kablarna passade liksom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Defekt kort förmodligen. Hindrar din dator från att boota, fungerar det med ditt gamla så finns det inte så mycket annat det kan vara.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk

Jag skulle inte hoppa direkt till slutsatsen att kortet är defekt. Kontrollera strömmatning och testa med bara en skärm.

Skriv gärna mer detaljer än 650W, det bör räcka men riktigt sunkiga nätaggregat skulle kunna ge liknande symptom. Mer detaljer gäller även grafikkort och moderkort. Räcker inte allltid med chipset, bättre med fullt modellnamn.

Har du en kompis som du kan testa kortet hos för att (förhoppningsvis) utesluta att kortet självt är defekt?

Skickades från m.sweclockers.com