Billig bra DP till HDMI 4k/60 HDR adapter?

Permalänk
Medlem

Billig bra DP till HDMI 4k/60 HDR adapter?

Hej!

Söker tips på en DisplayPort till HDMI adapter (som stödjer 4K,60Hz,HDR) och som är "prisvärd". Har ni någon ni testat som fungerar eller kikat på någon grym som ska "fungera". Hit me!

Min SETUP:
TV som kräver HDMI 2.0(4K,60Hz,HDR)
VR headset HDMI (minst 1440p/60fps)
Monitor DP 1440p/60FPS@10-bit

Mitt grafikkort har 1xHDMI 2.0b och 3xDP ut. Därav söker jag en så billig/prisvärd DP till HDMI 2.0 adapter som går att hitta. Vill ha min monitor/TV/VR headsett inkopplat samtidigt.

Monitor=DP
TV=HDMI 2.0
VR headset=HDMI (1440p)

Så vad är min billigaste och smidigaste lösningen för denna setup?

/Hulkenstrong

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Du har inte direkt så många adaptrar att välja på. De enda jag känner till är denna Club 3D och denna Accell.

Club 3D-adaptern har jag själv använt mellan min HTPC och min 4K-TV i ett par år nu utan några problem, så den kan jag personligen rekommendera. Den har även testats av Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Du har inte direkt så många adaptrar att välja på. De enda jag känner till är denna Club 3D och denna Accell.

Club 3D-adaptern har jag själv använt mellan min HTPC och min 4K-TV i ett par år nu utan några problem, så den kan jag personligen rekommendera. Den har även testats av Sweclockers.

Hmm första var iaf billigare en Kjelles utbud så iaf något.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB