Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Dator utan gpu i7 2700k

Hur mycket är värd sån burk.

Tacksam tops

Msi z170 .I 5 6600k . Msi gtx 970

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Maj 2015

2700K är en processor som i sig är värd runt eller strax över tusenlappen. Vill du ha ett värde på hela datorn måste du ge oss resten av delarna också.

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Fractal Design Meshify C | Cooler Master MK750 MX Silent Red | ASUS Strix Claw | Samsung S24D590L

Frågor eller funderingar? Skicka ett PM eller kontakta oss.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009

försökt sälja en dator med 3770k ingen vill ebjuda mer än 2000 trotts att den har ssd så jag kommer byta den instället

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

ntel i7 2700k

Asus GTX 570

8gb ram

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av zzcool:

försökt sälja en dator med 3770k ingen vill ebjuda mer än 1000 trotts att den har ssd så jag kommer byta den instället

Det låter märkligt. Vilken plattform försöker du sälja på?

Skrivet av sali2003:

ntel i7 2700k

Asus GTX 570

8gb ram

Skulle tippa på 2500, kanske 3000kr förutsatt att den är komplett, fullt fungerande och windows ingår.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Jimemy:

sweclockers samt facebook min har också gtx 780ti, verkar som ingen vill ha den för mer än 2000, max 3000, vill inte sälja den för det priset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av Jimemy:

Skulle tippa på 2500, kanske 3000kr förutsatt att den är komplett, fullt fungerande och windows ingår.

Nej inget Windows.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av zzcool:

sweclockers samt facebook min har också gtx 780ti, verkar som ingen vill ha den för mer än 2000, max 3000, vill inte sälja den för det priset.

Märkligt. Du kan ju testa blocket. Är ju lite lättare och köpa större saker lokalt. Sen kan jag tänka mig att folk inte ser datorn på sweclockers för att den ej står med i rubriken.

Eller stycka den och lägg på tradera om du har bra omdömen där.
Kolla här tex, för bara processorn över 1500kr
https://www.tradera.com/item/321281265

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Jimemy:

Märkligt. Du kan ju testa blocket. Är ju lite lättare och köpa större saker lokalt. Sen kan jag tänka mig att folk inte ser datorn på sweclockers för att den ej står med i rubriken.

vad tror du jag skulle få max för den

eller en acer predator g9 791 som jag troligen kommer byta till

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av zzcool:

vad tror du jag skulle få max för den

eller en acer predator g9 791 som jag troligen kommer byta till

4000kr för datorn vore inte orimligt. 500gb sdd är inte dumt. Och delarna i övrigt klarar ju en hel del.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Jimemy:

4000kr för datorn vore inte orimligt. 500gb sdd är inte dumt. Och delarna i övrigt klarar ju en hel del.

men ändå så vill ingen bjuda på det, 5500 hade varit perfekt eller 5000.kr alternativt 4500 då hade jag sålt den direkt eftersom jag behöver den sortens pengar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av zzcool:

men ändå så vill ingen bjuda på det, 5500 hade varit perfekt eller 5000.kr alternativt 4500 då hade jag sålt den direkt eftersom jag behöver den sortens pengar

Och kanske 4000kr för laptopen då.

Jag har aldrig handlat över sweclockers, det känns lite otryckt. Kanske därför det är svårare och sälja här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av zzcool:

vad man själv behöver för en begagnad sak stämmer sällan överens med vad man får....testa o sälja en beggad bil

// LZ

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Jimemy:

Jag har aldrig handlat över sweclockers, det känns lite otryckt. Kanske därför det är svårare och sälja här.

försökt med facebook också ingen vill ens buda på den bärbara

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Tea42BBS:

vad man själv behöver för en begagnad sak stämmer sällan överens med vad man får....testa o sälja en beggad bil

// LZ

När man köper begagnat vill man ju göra ett fynd. Vill man få sålt snabbt får man lägga sig under marknadsvärde. För att få koll på marknadsvärde kan man kolla på avslutade auktioner för då ser man vad de har blivit sålt för. Vad andra begär kan skilja sig från vad folk är villiga att betala. Och vad man själv har betalt eller vad man själv tycker att det är värt är oftast orelevant. Tyvärr

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Maj 2015

*tråd rensad*

Hjälp med prissättning är OK, försäljning läggs i marknaden.

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Fractal Design Meshify C | Cooler Master MK750 MX Silent Red | ASUS Strix Claw | Samsung S24D590L

Frågor eller funderingar? Skicka ett PM eller kontakta oss.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Jimemy:

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av zzcool:

Facebook är av de sämsta plattformar att sälja på enligt mig. När jag köper något så söker jag efter det. Prova och sök på 3770k och se ifall din annons dyker upp.

Men sen la du in din annons för 2 timmar sedan? Vill du få något sålt på två timmar så ska det typ vara halva marknadspriset eller en jädra tur.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Jimemy:

Facebook är av de sämsta plattformar att sälja på enligt mig. När jag köper något så söker jag efter det. Prova och sök på 3770k och se ifall din annons dyker upp.

Men sen la du in din annons för 2 timmar sedan? Vill du få något sålt på två timmar så ska det typ vara halva marknadspriset eller en jädra tur.

får försöka med blocket också då, väldigt svårt att bli av med en playstation 4 20th anniversary också någon ville byta mot en bärbar som hadenypris på 23k var osäker tillslut så sålde han den istället för 10 000 och köpte en playstation 4 20th anniversary för 7000.kr

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av zzcool:

får försöka med blocket också då, väldigt svårt att bli av med en playstation 4 20th anniversary också någon ville byta mot en bärbar som hadenypris på 23k var osäker tillslut så sålde han den istället för 10 000 och köpte en playstation 4 20th anniversary för 7000.kr

Ja de verkar vara värt en del tydligen. Hittade en som blev såld på tradera
https://www.tradera.com/item/319496810
Vet dock inte om det var en engångsgrej eller ej eftersom jag endast hittar en såld anniversary edition så jag har inget att verifiera priset/värdet med. Sen skick och även omdömen spelar enorm roll speciellt vid dyrare saker.

Den hade även utrop från 1kr vilket spelar roll samt tidpunkten spelar roll.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Jimemy:

Ja de verkar vara värt en del tydligen. Hittade en som blev såld på tradera
https://www.tradera.com/item/319496810
Vet dock inte om det var en engångsgrej eller ej eftersom jag endast hittar en såld anniversary edition så jag har inget att verifiera priset/värdet med. Sen skick och även omdömen spelar enorm roll speciellt vid dyrare saker.

Den hade även utrop från 1kr vilket spelar roll samt tidpunkten spelar roll.

tack, min är helt oöppnad och inplastad har 2 stycken av dem.