Permalänk
Medlem

Musmatta till Logitech G402

Hej, skulle vilja ha tips på ganska stor musmatta till spelmusen, en G402, har haft en billig tygmatta nu ett tag från deltaco... men saknar min gamla, som hade typ plastig yta, eller gummi... vet inte riktigt... men tyckte det va bättre precision i den, kommer inte ihåg namnet på den tyvärr... men en med plastaktig yta så den glider ok... glas hatar jag... spelar typ bara PUBG och bf... och har DPI mellan 400-800, och sense ganska lågt...
Helst från inet eller komplett... nån som har nån bra ide..?

Permalänk
Medlem

Jag är svag för den här mattan som jag köpte för ett tag sedan, bästa jag haft hittills. Det är någon form av tyg men känns som gummi. Rätt dyr dock men man har ju en musmatta länge.

Steelseries DeX

Permalänk
Medlem

Ser ut som det är ojämn yta på den? Eller är det den orangea sidan som ska vara upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ser ut som det är ojämn yta på den? Eller är det den orangea sidan som ska vara upp?

Ja det är korrekt, det är som små hexagoner, men det är nog avsiktligt. Jag har aldrig haft en lika bra matta som trackar så bra för musen. Eller alltså, vad gäller hexagonerna tror jag inte de göra så himla mycket i sig men ytan är jäkligt liksom kompakt eller vad man ska säga, men ändå har textur, utan den glansiga ytan som många andra tygmattor har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Ja det är korrekt, det är som små hexagoner, men det är nog avsiktligt. Jag har aldrig haft en lika bra matta som trackar så bra för musen. Eller alltså, vad gäller hexagonerna tror jag inte de göra så himla mycket i sig men ytan är jäkligt liksom kompakt eller vad man ska säga, men ändå har textur, utan den glansiga ytan som många andra tygmattor har.

Lirar du snabba spel också? Hur funkar den på låg DPI?

Permalänk
Medlem

Kör Dota 2 på 800 DPI, eller CPI då som det står i SteelSeries programvara.

Mattan är kanske inte 100% rätt för alla men definitivt 100% rätt för mig.

Permalänk
Medlem

Ok... tack fär input
Undrar om det inte va Qpad jag hade innan förresten... hmmm